Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Kommende ... 102944.htm

Stoffer - fra jetset til skolegård
DR2 Tema 16. maj 2006 kl. 20:30 på DR2

Coke, speed og E.
Der florerer stoffer blandt de unge som aldrig før.
Priserne er stærkt faldende og derfor har mange helt unge teenagere i dag adgang til hård narko.
De næste to timer handler om stoffer og om den virkelighed stofferne skaber

Danmark på coke
Fra jetset til skolegård!
Der florerer kokain i Danmark som aldrig før. Og dem der tager coke bliver yngre og yngre.
I 80'erne og 90'erne var kokain et luksusstof forbeholdt de rige og smarte. Prisen var langt over 1000 kroner grammet og derfor blev stoffet automatisk forholdt mondæne miljøer.
I dag er prisen på det hvide pulver mere end halveret, og kokainen er i dag blevet udbredt til alle afkroge af det danske samfund. I programmet møder bla. vi elever på en folkeskole i Assens på Fyn, hvor elever helt ned til 5. klasse har solgt stoffer i frikvarterne.
Sangerinden Nanna og forfatteren Henrik List fortæller også om deres egne erfaringer med kokain.

Pusher i provinsen
21-årige Michael fra Frederiksværk har taget stoffer siden de tidlige teenageår. De sidste par år har han også solgt til andre og stofferne har kostet ham læreplads, kæreste og venner.
Vi følger Michaels vej ind og ud af fængsler og kampen for at få et værdigt og lovligt liv med familien og hans to-årige datter.

Dope Sick Love - New York Junkies
Tracy var 17 år gammel og gik på privatskole, da hun begyndte at eksperimentere med stoffer. Nu er hun havnet på gaden i New York, hvor hun har fundet sammen med kæresten Matt, der har levet på gaden, siden han var 14. Matt sælger sin krop til homoseksuelle mænd for at tjene penge til det næste fix. Tracy ringer til sin far, der dukker op i en dyr bil med et bundt pengesedler, når hun er løbet tør for penge. Sebastian må også prostituere sig selv for at få råd til stofferne. Men han ønsker ikke, at hans kæreste Michelle skal begynde at trække. Derfor må de finde andre metoder at tjene penge på. Det slider på kærligheden hele tiden at være på jagt efter endnu et fix.
Brent og Craig Reneud tilbragte 18 måneder i New Yorks barske undergrund med et kamera, og det er blevet til den stærke og vedkommende dokumentar "Dope Sick Love", som følger de to par i deres søgen efter kærligheden og det næste fix.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
De går godt nok til den med drugs-temaaftener på DR2...

Hvornår kommer der en korrekt oplysende god temaaften omkring hash og hashens historie ?

Jeg tror at folk vil få et lidt andet syn på hash hvis de vidste hvorfor det blev gjort ulovligt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke engang selv om jeg gider at se det. Ser ret så unuanceret ud og omhandler stoffer jeg ikke finder specielt interessante...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Din tråd er godt nok lidt mere informativ, mht indholdet af tema-aftenen, men hvad var der ellers galt med min tråd ? :D
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=14130

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Beklager.. så den ikke lige..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Frugthat skrev:
Din tråd er godt nok lidt mere informativ, mht indholdet af tema-aftenen, men hvad var der ellers galt med min tråd ? :D
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=14130

Jeg har tilladt mig at lukke det, så må vi fortsætte her :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lysår bedre end TV2's sære forsøg på informativ, og nøgtern tv-produktion.

Ganske godt "show".

"Dope Sick Love" var fanme fæl. Under udsendelsen prøvede jeg at tænke "hende/ham dér, hun/han er fanme længst ude at skide", men jeg sandede hurtigt at de alle var megameget på røven.
Sørgeligt, men forebyggende program.
Dog undrede det mig meget at ham manden i bilens stemme virkede så indspillet-i-et-studie-agtig. Der blev jeg lidt skeptisk.

Men ellers: Godt shøws.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Er ganske enig med R. Girk.
Thumbs up til DR2 for endnu en fed temaaften, herligt at der stadig findes objektivitet og lyst til at lave saglige dokumentarprogrammer om emner som fx stoffer, i de danske tv-medier.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
R. Girk skrev:
Dog undrede det mig meget at ham manden i bilens stemme virkede så indspillet-i-et-studie-agtig. Der blev jeg lidt skeptisk.

Ja, det lagde jeg også mærke til med det samme. Kunne måske være noget hun havde overtalt kunden til efter sex fordi hun hellere vil fremstå som en der svindler kunderne end sutter deres pik.

Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig at høre folk holdning til påstanden om at alpha haner generelt ikke bliver afhængige af coke. Altså om det gælder for menneskeracen? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Æv også, lyder til det for engangs skyld var vær at bruge sin tid på og så sad dumme mig og spildte 45min. af mit liv på tv2 igår :/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Tamara9k skrev:
Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig at høre folk holdning til påstanden om at alpha haner generelt ikke bliver afhængige af coke. Altså om det gælder for menneskeracen? :)

Den teori tror jeg faktisk kan være meget mulig.
Mener at kunne huske et topic herinde, hvor bl.a Dex beskriver at han praktisk talt ingen virkning får af coke.
Og hvis man ingen virkning får af stoffet, er det jo også svært at blive afhængig af det.

-Fluffy

Titel:
Haha, der hvor han bare losser hende i røven og hun begynder at tude... junkiefight! :D :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Fluffy McPooch skrev:
Mener at kunne huske et topic herinde, hvor bl.a Dex beskriver at han praktisk talt ingen virkning får af coke.
Og hvis man ingen virkning får af stoffet, er det jo også svært at blive afhængig af det.

-Fluffy

OK nu kender jeg ikke Dex, er han alpha han? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Tamara9k skrev:
Fluffy McPooch skrev:

-Fluffy

OK nu kender jeg ikke Dex, er han alpha han? :)

Hehe, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Men kender ham ikke personligt, har dog på fornemmelsen at han selv ville mene han er det... 8)

-Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder muligt. Coke giver jo, bl.a. en øget følelse af selvtillid så man kan forestille sig at det virker mest afhænginghedsskabende for folk som mangler selvtillid normalt.
Hvis man til gengæld allerede har helt styr på alting (eller mener man har det), så får man ikke lige så meget ud af stoffet.

Det kunne dog være rart med mere forskning på det område, dvs. ikke bare om stoffer skaber afhængighed, men også om der er forskelle alt efter personlighedstype o.l. Alkoholisme har jo f.eks. et genetisk element.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:

Jeg er ganske sikker på, at også Dex får virkning ud af coke, medmindre det er noget skamcuttet lort han har fået fat på (hvad jeg dog ikke tror er tilfældet) ellers er hans hjerne totalt blæst for dopaminreceptorer!?

Personligt er jeg ingen alfa han - tværtimod - dog uden at være underdanig - men jeg synes heller ikke at coke-rusen er noget at råbe hurra for. Det er temmelig lang tid siden jeg sidst har taget cola og den gør mig for det meste rastløs medmindre jeg har bunker af tjald, som jeg kan ryge. Coken kommer kun til sin ret, hvis jeg skal drikke mere end hvad fornuftigt er, eller for at holde mig vågen. Jeg har sågar følt mig temmelig utilpas i ædru menneskers nærvær, når jeg har snittet coke.

Synes I virkelig at personerne i den New Yorker-dokumentaren var langt ude? Så skulle I se mig! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Synes I virkelig at personerne i den New Yorker-dokumentaren var langt ude? Så skulle I se mig! :lol:

Bor du på gaden?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fede programmer!

Mvh
Alpha-han :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Alpha-han :P

Xi's more like it! :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Den forunderlige verden!
Jeg får heller ikke en skid ud af cola! Mange af mine venner er vilde med det, og får åbenbart en fed rus, men jeg mærker ikke noget synderligt... Men jeg synes også det er et latterligt drug, og det samme med amf.

Jeg er til de psyko aktive stoffer ;)

Men hvad er en alpha han sådan mere præcist defineret? Bare en der mener han er bedre end alle endre eller hvad?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]