Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Kan man plukke svampe fra nu af...? If so... Hvílke skal vi æde og kigge efter...?? Og skal vi tørre dem?

/Suz

Ps nogle som kender gode steder i Vejle at plukke dem??

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg er ikke sikker på at svampesæsonen er startet endnu.

Når du engang skal ud og plukke, kan du med fordel benytte dig af guiden her:

http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... ay&ceid=12

Titel:
Medlem

Tak...
Er rimelig boblet ligenu

/out

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er lavet af bobler..!

Du kunne også tage at kigge på de opslag der er postet i Psilocybin-foraet :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvornår er det egentlig sæson for røde flusvampe? Tænkt jeg vil forøge mig med dem i år....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Neglen skrev:
Hvornår er det egentlig sæson for røde flusvampe? Tænkt jeg vil forøge mig med dem i år....

Er de gavnlige for muskelmassen eller gode for sæden?

Om alle omstændigheder er højsæsonen for fluesvampe midt september til slut oktober, men det hele afhænger som altid af vejret. Al den regn der falder nu er ihvertfald gavnlig..

Titel:
Medlem

Hvor mange arter danske psyller vokser der frit.
Hvor meget af en fluesvamp skal man æde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er kun Rød fluesvamp og Panter fluesvamp, der kan bruges som rusmiddel. Hvis man ikke ved hvordan de ser ud, skal man ikke indtage fluesvampe. Døden er lang og meget smertefuld.

Hvis man er sikker på man har fundet Rød fluesvamp (og det skal man fanme være, selvom den dog er meget svær at tage fejl af) er det vigtigt at man enten tørrer dem i direkte sol eller i ovnen ved 80 grader. Denne process omdanner iboteniske syre (det brækfremkaldende) til muscimol. Solen skulle efter sigende være den mest effektive.

Der findes enkelte danske fluesvampearter der er spiselige, såsom rødmende fluesvamp og kugleknoldet fluesvamp. Det er dog kun de modige der sætter tænderne i sidstnævnte, da forvekslingsmuligheden med de ekstremt giftige arter, hvid fluesvamp og grøn fluesvamp, er relativt stor.

Måske skulle i bare holde jer til Psilocybe semilantaceata. Rusen af Amanita muscaria er også meget svingende (lokalitet har meget at sige om styrken) og meget sedativ. Man skal åbentbart heller ikke indtage kulsyreholdige drikke sammen med Rød fluesvampe, da de omdanner muscimolen til ibotenisk syre igen! http://en.wikipedia.org/wiki/Muscimol

Jeg har også på fornemmelsen at muscimol ikke er supergodt for leveren, så man kan måske med held nedsætte skadevirkningen ved at æde noget marie tidsel ekstrakt. Marie tidsel ekstrakt bruges på hospitalerne til at nedsætte skadevirkningerne af akut leverforgiftning foresaget af Amanita toksiner.

Min fornemmelse er forkert: http://www.erowid.org/plants/amanitas/a ... nfo7.shtml

Men det skader ikke at være på den sikre side.

Dosering:

http://www.erowid.org/plants/amanitas/a ... dose.shtml

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Has Oak skrev:
Neglen skrev:

Er de gavnlige for muskelmassen eller gode for sæden?

Om alle omstændigheder er højsæsonen for fluesvampe midt september til slut oktober, men det hele afhænger som altid af vejret. Al den regn der falder nu er ihvertfald gavnlig..

:mrgreen: sorry, min fejl....-mente self. forSøge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Man kan godt finde psyller i dag, men vent hellere så langt den kan trækkes i disse disede dage.. ved godt man er vild efter det (hvorfor fanden tror selv at jeg har fundet de tre nedenunder nu her? :lol: ) men lad nu bare være forhelvede, des mindre i har en virkeligt guldgruppe hvor de ikke nok med vokser, men også er pænt synlige (de er halv-våde i hatten).

Billede

Som udgangspunkt vil jeg enten foreslå dig at købe nogle svampe, hvis du ikke kan vente, eller have tålmodigheden med dig :D det tog mig 2 timer, men jeg er også psylle-freak..
tjek denne guide nedenunder og du går ikke galt. Husk mad/kaffe på de lange ture når vi kommer ind i sæsonen.

http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... ay&ceid=12

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ka ik huske hva skoven hedder lige pt. :oops: MEN.. Hvis i tager H toget (farum-linjen) og står af ved skovbrynet og vader en 300-400 meter ind i skoven skulle de første amanitas begynde at dukke op... Tror det blir en vild sæson i år for denne svamp!!! BTW: Det med at solen vil omdanne ibo til musci... er det pga varmen?? I så fald sker det så også ved kogning??

Mht indholdet af aktivt stof vs. lokalitet... kender du "has oak" så nogen konkrete faktorer der gør en forskel??

Åd engang to store amanitas direkte fra jorden (et sommerhusområde med masser af nåletræer et sted i nordjylland) og havde et forrygende trip uden nogen mavegener

Så har jeg spist samme mængde fra den ovenstående skov og brækket mig uden nogen tripvirkning....

Why?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Set & setting - that's why. Men der kunne jo også være forskel på svampene.

Jeg har fundet nogle dejlige svampe allerede i år :). 2 SN (det er ikke nok endnu :p) og en gigantisk, frisk og sund Amanita muscaria der vejede over 103g :D. Kan vise billeder i morgen.

Titel: psyller
Junior medlem

vi var på psylle jagt for 2 uger siden og fandt ca 30stk på 2o min! men ikke spcielt tilfredstillende resutat, så vi tar ud i dag igen og håber på mere held! men DE VOKSER NU!!!!!!! :twisted: :shock: :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Præciis.. men lad være med at gå de samme steder igen hvis det er dagen efter.. der er LANGT mere held i at vente 5 dage før man surfer samme spot.

Held og lykke!

(har gjort mig tanker om at benytte mig af UV-lys til at spore selv de vanskeligste psyller med (evt. en slags bærbar projektør-lignende sag))
Andre der har skøre ideer eller brede tips (der rent faktisk er andet end teori)til psyllejagten :?:

fandt selv over 40 i går.. det er bare fede tider det her 8) keep on movin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]