Jeg har snakket med journalisten bag "Klubværelset" på P1, som bl.a. lavede dette:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16255 -Som i sikkert husker, er han til at stole på ogvil gerne sætte mere fokus på stofproblematikken. Han skrev denne pm til mig, som jeg har lovet at sætte ind her:
Citat:
Hej
Klubværelset på P1 laver en programserie hvor et lille panel af unge hver uge diskuterer et emne og kommer med en konkret anbefaling til relevante politikere om hvad de bør gøre ved konkrete samfundsmæssige anliggender. Panelet er sammensat af skarpe unge med forskelligt uddannelsesniveau, seksuel orientering, etnisk baggrund, geografisk placering, alder og køn (altså så alsidigt som vi lige kunne finde ud af at gøre det).
Et af programmerne handler om hvordan Danmark får en bedre stofkultur. Altså fra lovgivernes side. Og i den forbindelse skal der være en lille tale fra nogen der mener noget om pågældende emne. Og til programmet med samme emne som denne post, tænkte jeg at der nok findes en fornuftig, velargumenteret fortaler for fx, ja, en form for legalisering af stoffer eller hvad folk nu måtte mene, som havde lyst til at skrive og oplæse en kort tale på max 3 minutter til programmet i næste uge. Og det skal også være en som jeg kan komme til at snakke i tlf. med i morgen.
Udsendelserne bliver indledt sådan her:
"Der er så meget, de voksne bestemmer. Beslutninger, der egentlig ikke rigtigt kommer til at ramme dem selv, fordi de er for etablerede. Men som til gengæld rammer de unge, der interesserer sig for for eksempel fildeling, stoffer eller graffiti.
For at få balance i holdningerne har Klubværelset nedsat Ungdommens Tænketank. Den består af 6 forskellige unge mennesker, der over de næste 5 uger vil debattere et emne, som ”de voksne” har reguleret, men som mest af alt rammer de unge. Derfor skal de unge selvfølgelig høres og det bliver de nu.
Tænketanken får i hvert program præsenteret et overordnet spørgsmål og kan det overhovedet lade sig gøre at komme med en samstemmende løsning på problemet sender vi den af sted til den pågældende minister......der så kan indrettet sin politik efter ungdoms-lobbyen.
Ungdommens Tænketank er selvfølgelig sammensat af nogle af de mest intelligente unge mennesker – ikke så meget på politisk plan som på det rent ungdomsmæssige. Tænketanken består af:
1. Johan Espersen, 19 år, statskundskab-studerende og aktiv på sin liberale blog The Hairpin Bend – velkommen til dig.
2. Sally Kallash Bengtsen, 27 år, oprindeligt fra Iran, arbejder i Center for Fremtidsforskning – velkommen
3. Ditlev Wolfhagen, 35 år, PR-medarbejder og frivillig i den homoseksuelle Copenhagen Pride – velkommen
4. Christina Ciborowski, 31 år, medstifter af det Punk Royal og i dag selvstændig og iværksætter – velkommen
5. Rene Breum, 26 år, gulvlægger, operasanger i fritiden og tidligere kriminel – velkommen
6. Per Lunde Lauridsen, 27 år, ph.d. på Handelshøjskolen og medlem af KFS....kristeligt forbund for studerende - velkommen”
Emnerne er:
1. Hvordan får vi en bedre stofkultur?
2. Hvad skal man stille op mod den ulovlige fildeling?
3. Hvordan sikrer man ligestilling mellem homo,- og heteroseksuelle?
4. Hvordan skal retten til det offentlige rum reguleres? (f.eks. retten til gadefester, graffiti og larme) (dette emne blir vist skiftet ud)
5. Hvordan får man folk hurtigere igennem uddannelsessystemet på en human måde? Hvordan får man alle unge gennem uddannelsessystemet og ud på arbejds,- og ikke arbejdsløshedsmarkedet?
Kan I hjælpe?
VH
-Rasmus Poulsen
Som I allerede har erfaret, er han en af de få journalister, som er helt på vores side. Så hvem melder sig til at holde en lille 3 minutters tale for legalisering?
Jeg gjorde det gerne, men han vil godt have en "ny"

.
Hilsen Fanny