Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 13:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 jul 2007 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Hej alle!

Kom hjem fra Amsterdam for 13 dage siden hvor jeg købte et growkit i en smartshop. Samme dag jeg kom hjem begyndte jeg at dyrke svampene, som skulle være mexi.

Forleden kunne man se de begyndte at komme op og i går aftes så de så sådan her ud, hvilket var perfekt da en ven og jeg havde aftalt at trippe lidt her i aften, hvis de kunne nå at komme op.

http://peecee.dk/?id=60013

Jeg plukkede så det første hold der gav 80gr i alt. Så lod jeg det stå natten over til de andre var plukkeklar.

Det gav i alt 140gr efter rengøring.


http://peecee.dk/?id=60015

Det er dog kun ca 2/3 eller noget af første flush, da de resterende er sat til at gro videre da de ikke er klar endnu og dem der er klar, der vil jeg forsøge at lave sporeprint på dem.

http://peecee.dk/?id=60014

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg har plukket dem for langt nede mod jorden. Ifølge vejledningen skulle jeg tage fat helt nede ved jorden og så dreje og hive den så stilken knækker over. Det gør den også men jeg får også en del "rod" med hvor der sidder meget jord, som jeg har måtte vaske/kradse af efter. Er det bedre at skære dem med en kniv 1cm over jorden eller hvordan?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 17:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det ser jo fint ud.

Det er en udbredt fejl, at folk ikke tildækker siderne på deres bokse (casings), og derfor risikerer man såkaldt "side-pinning", dvs. at dine svampe begynder at gro under jorden, hvilket er et værre rod. Så derfor tag noget gaffa-tape, staniol eller lign., og tildæk siderne.

Mht. plukning af dine svampe, så tager jeg normalt fat en centimeter over jordfladen, og "skruer" svampen rundt, så brækker den af helt normalt. Du må endelig ikke skære svampen af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 19:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2006 01:53
Indlæg: 1378
Geografisk sted: Helt væk
Jaspar skrev:
Du må endelig ikke skære svampen af.


Why? :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 19:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Der var en gut inde fra Shroomery der nævnte noget med forrådnelse, så jeg tager ingen chancer ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 21:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 mar 2007 22:03
Indlæg: 489
Jeg troede det var alm kendt at man skal "skrue" svampen af og ikke skære den af.
Det er jo et spørgsmål om at gøre plads til de andre nye svampe der er på vej. Det er jo klart at de ikke kan komme til hvis der står en masse stængler tilbage.
Men ja, det lyder meget logisk at der kan gå forrådnelse i hvis man lader stumperne stå.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 23:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
En ven og jeg indtog 20gr hver omkring kl 18 i dag, hvor vi havde fastet i tre timer inden. Så spillede vi lidt Buzz på playstation og omkring en 30-45min efter kunne vi begynde at mærke virkningen. Jeg begyndte at spekulere over om det nu var for meget og om vi ville få det skidt, så jeg fik lidt noia på over ønskede ikke at redosere igen. Ville helst have det hele skulle stoppe, men vi snakkede lidt om tingene og jeg fik det godt igen. Vi bestilte noget pizza-mad, som vi spiste omkring 19.30. Jeg havde fået det bedre og vi redoserede med 5gr kl 20 og atter 5gr kl 20.15 ca, da vi blev enige om at kun 5gr nok var for lidt. Dem kunne vi ikke rigtig mærke så gik vi en tur og tog 6gr ekstra hver kl 21.50. Stadig ingen virkning. Ringede til en ven for at snakke dosering med ham hvorefter vi kl 22.30 redoserede igen med 12gr hver og nu sidder vi her og skriver. Kan godt mærke man ikke er "normal" men heller ikke noget vildt. Ingen visuals eller noget specielt. Bare lidt tung i benene.

Hvad har vi gjort forkert? Redoserer vi for lidt og over en for lang periode?

Det er kun mit andet trip og min vens første. Mit første trip for en måned siden var i amsterdam, hvor jeg spiste 15gr og redoserede en time efter med 25gr. Det gav et nice trip.

Håber I kan hjælpe! :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007 23:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
man opbygger jo hurtigt tolerance ove for svampe, så mon ikke i bare pirrer tolerance-barometeret ved bare at tage 5 gr ad gangen med timers mellemrum? selvf. better safe than sorry, men tror det er spild af shroomz.

Held og lykke, and stand by for orders- psy.dk har masser af kyndige svampekrigere!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 16:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Ja, det må være det der var årsagen. Var måske også bare lidt bange for at booste for meget efter jeg fik den der panik-følelse.

Jeg har nu næsten høstet dem alle. Hvordan fjerner jeg bedst muligt døde svampe osv? Bare plukker med fingrene ligesom de levende eller skal jeg sådan grave dem op fra bundlaget?

Hvad med de svampe der er vokset ned i siden, skal de fjernes før jeg dunker det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 16:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Døde svampe, eller "aborts" er rimelig potente, deres størrelse taget i betragtning, så gem dem endelig. Jeg plukker dem som alle andre svampe ("skruer" dem fra side til side, indtil de giver slip).

Hvad mener du med, at svampene gror ned i siden? Hvis de bare er vokset sidelæns i stedet for direkte op, og de altså ikke er klar til at blive plukket endnu, så vil jeg anbefale dig at give dem en dag mere og så plukke dem.

Er det vokset under jorden, så vil jeg plukke dem med det samme.

Kom endelig med flere billeder, da det forenkler svarene ret meget :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 17:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Jeg har prøvet at tage lidt billeder :D

Med svampe der vokser nedad, så mener jeg dem du refererede til tidligere, hvis man ikke dækkede siderne til. Før jeg dækker sidderne til skal de vel fjernes? (har markeret med rødt)

http://peecee.dk/?id=60246

Med døde svampe mener jeg ikke som sådan døde i at de er hele, men de stænger der står tilbage efter jeg har plukket dem. Der er jo lidt stilk i jorden stadig efter dem, som jeg har forsøgt at indtegne nogle få af på billederne. Skal de fjernes? De går vel også i forrådnelse hvis de ikke fjernes. Skal jeg "grave" dem op fra bundlaget?

http://peecee.dk/?id=60244

http://peecee.dk/?id=60245

Så skal de jo også tørres. For lige at være på den sikre side, så tager man bare en enkelt avispapir, wrapper det rundt om svampene og så et mørkt køligt sted i et par dage?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 17:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har aldrig selv prøvet at grave nedaf-groende svampe op, men jeg ville være forsigtig, hvis jeg var dig. Brug gerne handsker hvis du har sådan nogle, og fugt handskerne med husholdningssprit inden brug.

Fremgangsmetoden er ret enkelt; få svampene op, uden at "ødelægge" noget. Så giv dig god tid og bare slap af, for svampene er rimelig resistente i det stadie du har dine i lige pt., men handskerne og spritten bruger jeg altid som et ekstra værn - andre gør ikke.

Ang. de døde svampe, så bare tag fat i toppen af den afrevne stilk, og drej først med uret, og så mod uret, så skal de nok komme op. Du behøver ikke at grave.

Mht. tørring af svampene, så plejer jeg at have dem på et stykke avispapir i min vindueskarm, hvor der er lidt gennemtræk, hvilket er det vigtigste når du skal tørre dem, for tørrer du dem ikke hurtigt nok, risikerer du at der kan gå forrådnelse i svampene.
Men ellers har du tjek på sagerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 17:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Dvs du lukker ikke avispapiret rundt om dem som en rulle?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 18:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Insaniac skrev:
Dvs du lukker ikke avispapiret rundt om dem som en rulle?


Nej de skal bare ligge godt spredt ud :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 18:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2007 11:46
Indlæg: 249
Insaniac skrev:
Dvs du lukker ikke avispapiret rundt om dem som en rulle?


Nej, ville jeg i hvert fald ikke gøre. Det er vigtigt svampene får frisk luft.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 18:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Okay, super. Det havde jeg lige misforstået. Og så ikke direkte sollys, vel?

Tusind tak for hjælpen :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2007 18:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jep, direkte sollys nedbryder det psykoaktive i svampene.

Hvis der er sol i vinduet hos mig, så lægger jeg bare en enkelt avisside oven på svampene, så bliver de ikke ramt af lyset.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2007 16:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Super, de ligger til tørre nu og de mindre af svampene er helt tørre allerede næsten. Lader dem nok lille 1-2-3 dage mere.

Derefter pakker jeg dem ned i en bøtte og stiller et køligt sted, ik?

Læste et sted om en der havde brugt vakuumposer. Ved ikke lige hvor man kan få sådan nogle?! De havde ikke nogen i Kvickly. Tænkte om man ikke kunne smide dem i en normal frysepose, tage ens støvsuger, sug alt luft ud og forsejle posen og smide den i en bøtte?

Man skal selvfølgelig lige passe på man ikke suger sine svampe op :shock: :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2007 16:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg bruger selv vakuum-poserne, jeg mener jeg købte dem i Føtex. De bliver normalt brugt til frugt og lign., altså til madpakker, så prøv at spørg efter det.

Men det er jo egentlig lidt ligegyldigt, hvis du alligevel har tænkt dig at smage på dem inde for et stykke tid.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2007 18:18 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Hvis du skal gemme dem i længere perioder, vil jeg råde dig til at opbevare dem i en tæt glasbeholder, et syltetøjsglas eller lignende, evt.
sammen med en af de der små poser silicagel, som ligger i skoæsker.

Plastik er ikke 100% tæt, så der vil med tiden trænge ilt ind, som nedbryder de aktive stoffer.

En artikel om emnet:
http://erowid.org/plants/mushrooms/mush ... nfo6.shtml


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2007 12:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2003 02:01
Indlæg: 78
Okay, det er det første sted jeg læser, at der er nogen, der maser de tørrede svampe til pulver? Er der nogen af Jer, der har prøvet det?

Bruger man en morter eller kan man gøre det med noget andet?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team