Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 07:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Sakset fra EB:

Så sker det. Lørdag den 15. september i år træder 'Logningsbekendtgørelsen' i kraft, hvilket betyder, at logningsdelen af anti-terrorpakken bliver sat i værk.

Det betyder, at udbydere af fastnet- og mobiltelefoni og internet skal registrere oplysninger om dig og dine telefonsamtaler, -beskeder og færden på nettet og gemme dem i et år.
De oplysninger skal nemlig kunne bruges 'i efterforskning og retsforfølgning af strafbare forhold', som det hedder i bekendtgørelsen.

Ifølge bekendtgørelsen drejer overvågelsen af danskerne sig blandt andet om følgende:

Udbydere af fastnet- og mobiltelefoni skal blandt andet registrere følgende om telefonien samt om SMS-, EMS- og MMS-kommunikation:

1. Det nummer, der kalder op, samt navn og adresse på abonnenten eller den registrerede bruger.
2. Det nummer, der kaldes op til, samt navn og adresse på abonnenten eller den registrerede bruger.
3. Kvittering for modtagelse af meddelelser.
4. Identiteten på det benyttede kommunikationsudstyr (for eksempel din mobiltelefons IMEI-nummer).
5. Kortlægning af, hvor en person opholder sig under et opkald.
6. Tidspunktet for kommunikationens start og afslutning.

Internetudbydere skal registrere følgende oplysninger om den begyndende og afsluttende pakke for en internetsession (eller på godt dansk 'surf-tur'):

1. Den afsendende internetprotokol-adresse (IP-adresse - hvad er det? http://da.wikipedia.org/wiki/IP-adresse).
2. Den modtagende internetprotokol-adresse (IP-adresse - hvad er det? http://da.wikipedia.org/wiki/IP-adresse).
3. Transportprotokol (for eksempel 'http' - hvad er det? http://da.wikipedia.org/wiki/HTTP)
4. Det afsendende portnummer (for eksempel den port du bruger, når du uploader - hvad er det? http://da.wikipedia.org/wiki/Ip-port)
5. Det modtagende portnummer (for eksempel den port du bruger, når du downloader - hvad er det? http://da.wikipedia.org/wiki/Ip-port)
6. Tidspunktet for kommunikationens start og afslutning.

Samtidig skal internetudbyderne også registrere afsenderens og modtagerens e-mailadresse, såfremt det er udbyderens egen e-mailtjeneste, for eksempel TDC eller CyberCity's e-mail, der bliver brugt. Her er tjenester som Hotmail og Gmail altså ikke inkluderet.

Du kan læse om alle registreringskravene i 'Logningsbekendtgørelsen'.
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2006/0098805.htm

http://ekstrabladet.dk/nationen/article331804.ece

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
prøv da lige at forfølge samfundet... der går nok ikke særlig længe før dette land minder om england med deres video overvågning over det hele...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jeg må anbefale Pollipox (mener jeg vidstnok det hedder). Det er et program der gør at man kan surfe "uforstyrret" på nettet, og kan downloades på diverse hjemmesider. Har dog ikke selv prøvet det, men når jeg får en computer med et cd-drev der virker vil jeg da overveje det :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Petter, korrekte navn?

Forfærdeligt at blive styrret på den måde :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvorfor går vi ikke bare hele skridtet og indfører overvågning af ALT?

Optagelser af ALLE samtaler, logning af indhold i SMS'er, alle e-mails, breve bliver åbnet og indskannet osv.?

Hvis folk brokker sig bruger jeg bare samme pis mod dem: Har de noget at skjule? :roll:

DNA-registrering af børn når de bliver født, samt GPS modtagere i alle børn fra 2007 og fremover. Skal selvf. kun bruges i tilfælde hvor der er begået kriminalitet

Men hvordan kan vi være sikre på at det IKKE bliver misbrugt. Det kan vi ikke, og følelsen af hele tiden at være overvåget driver mig snart til vanvid. Flytter snart ud i en skov helt for mig selv, dyrker svampe og skunk og nyder livet fri for alt det her pis! :evil:

Titel: Jeg er klar.
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Pm mig lige når du flytter jeg har nærsten pakket og vil heller på i en jordhule en et glashus, hvor man skal observeres vejes måles og godkendes.

Nå men seriøst betyder denne stramning, at de også gemmer alt det skrevne i mail og msn samtaler et år frem i tiden og kan de gemme fx skybe voicecall??

For så skal jeg til mundrens da jeg ellers risikere og blive buret ind pga groft og nedsættende sprogbrug omkring visser personer i Kbh området.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert, har selv overvejet hvad de ville sige hvis man kom op, en håndfuld 100 mennesker på kommunekontoret, og sagde at man gerne ville "meldes ud" :D

Portuz skrev:
Petter, korrekte navn?

polippix, søg på google, og du skal finde...

Titel:
Dedikeret medlem

Beklager Petter, det kan IKKE lade sig gøre at melde sig ud af samfundet. Og ja, det er forsøgt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nogen der er klar på at købe en ø og starte et nyt land!?

S.O.P - State of Psychedelia

:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PLUR

Jeg skal bo på island når jeg bliver gammel 8)

In our memories
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Pm mig lige når du flytter jeg har nærsten pakket og vil heller på i en jordhule en et glashus, hvor man skal observeres vejes måles og godkendes.

Nå men seriøst betyder denne stramning, at de også gemmer alt det skrevne i mail og msn samtaler et år frem i tiden og kan de gemme fx skybe voicecall??

For så skal jeg til mundrens da jeg ellers risikere og blive buret ind pga groft og nedsættende sprogbrug omkring visser personer i Kbh området.
Fuck terrorpakken, det er spild af skattepenge da det er nemt at omgås - det er bare trælst at det er nødvendigt.

Vær anonym på nettet:
http://vidalia-project.net/

Kør din browser/msn/irc-klient fra et krypteret drev med:
http://truecrypt.org

Krypter dine samtaler over IRC med FiSH
Brug OpenPGP eller Hushmail til mails og husk hele tiden at bruge Tor- netværket.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Tak for info :wink: er ved og forberede mig mentalt på at skulle lære noget mere om computer sikkerhed.
Jeg tænkte på hvis man bruger krypteret drev skal alle ens venne så bruge det samme for at kunne åbne meddelelser - lyder sikker dumt, men kom til at tænke over det tidligere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

åhh ja.. Lige hvad vi borgere står og mangler for at kunne føle os sikre!

Man høre jo så tit om folk der er blevet slevmordsbombet og kapret her i dette yndige land...

Vi får aldrig brug for det overvågningssystem.. Og ja, hva skal man så bruge det til? Til at indsamle viden om folk, så man kan manipulere dem endnu mere... I guess :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ender også med at jeg krypterer mit drev inden for de næste par dage :)

Krænkelse af privatliv er svineri.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er der en person der hopper ud fra rundetårn eller kysser en HT-bus den 15 /09 , 2007 håber jeg i ved hvem det er.

Ved ikke om jeg skal grine, græde eller skrige.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Vil politiet have ret til at læse i de logs uden nogen form for mistanke?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Vil politiet have ret til at læse i de logs uden nogen form for mistanke?

Nej, men selvfølgelig vil de gøre det alligevel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det virkeligt dumme ved terrorpakken er at det kun vil ramme alm. mennesker, og terrorister der har sniffet for meget benzin.
Hvor fucking svært er det at finde en proxyserver? Eller kryptere instant messages.

Falsk tryghed der skal give stemmer og en følelse af at der bliver gjort noget. Om det så virkelig gør tingene bedre er sku ligemeget :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan man på nogen måde være med til at få afskaffet denne terror-pakke?
Tænker på underskrift indsamlinger eller lignende.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Senest rettet af spaffeh 04 sep 2007 15:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Kaptajn Fjæsing skrev:
Kan man på nogen måde være med til at imod denne terrorpakke?
Tænker på underskrift indsamlinger eller lignende.

Tror sku ikke at underskriftindsamlinger har den store betydning. Stem på et parti der er imod denne grelle form for overvågning af danskerne istedet. Lang vej, men hver en stemme tæller som sagt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]