Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: god tobak
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Når i nu sidder og laver en joint hvilket mærke tobak/smøger bruger i så? Er der nogle der har visse fordele fremfor andre? Er der nogle der direkte ødelægger mixet? Personligt plejer jeg at bruge gul camel. Skal dog siges at jeg ikke ryger smøger normalt men kun køber så jeg har til når der skal laves en pind.

ps. Er der en billigere måde at få tobak uden nikotin til sin pind så giv lige besked :P

og nåja søgte men fandt ikke en lignende tråd.. Hvis der alligevel er en så må i ikke blive sure :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg tror der er en 2-3 stykker af disse tråde :)

Folk bruger meget forskelligt, men hvorfor bruge tobak i en god joint? :cool:

Men god tobak giver også bedre smag, det kan vi godt blive enige om

Citat:
ps. Er der en billigere måde at få tobak uden nikotin til sin pind så giv lige besked

Køb en pakke rulletobak og vand-rist det. Intet nikotin og en blød røg der gør at man kan smage tjalden meget bedre

Titel: ..
Medlem

Geografisk sted: 3630
De to mærke jeg oftest bruger til bong mix og joints er rød Cecil eller gul Camel

BTW, hvordan forgår vand-ristning? Det har jeg aldrig hørt om på trods af at jeg har røget i lang tid

Titel: Re: ..
Medlem

Mushi-mango skrev:
De to mærke jeg oftest bruger til bong mix og joints er rød Cecil eller gul Camel

BTW, hvordan forgår vand-ristning? Det har jeg aldrig hørt om på trods af at jeg har røget i lang tid

Heller ikke her.. xpert der kræves en forklaring og evt. guide fra din side :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
I har da været her på siden et stykke tid. Der var en ok guide til det i en tråd for ikke over en måned siden. Skam jer at I ikke søger lidt!

EDIT: Og her var linket så: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 788#197788
Ca. 1 minut af min dyrebare tid. I skylder, gør I!

Titel:
Medlem

Står i dyyyyyyb gæld til dig :twisted:

Titel: ...
Medlem

Geografisk sted: 3630
Sorry, Jeg takker og bukker :)

Hehe, du må jo bare sige til hvis der er noget en dag så

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prince (bruger rich taste da jeg også ryger dem direkte)

Lucky Strike
Dunhill (hvis man har råd)

Camel er også da shit :D

Hvad jeg ikke vil bruge til at mixe med:
LA
North State
Skjold

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem

Orange kings! Overhovdet ingen smag efter ristning og ikk så mange tilsætnings stoffer som nomal!

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
bruger selv gule camel da jeg selv ryger dem og jeg også syntes de er rigtig gode til mix da der bla. ikk er så mange gren stykker i.
sys rød cecil er noget så dårlig til at lave mix af, da det nærmest er 80% grene der er i.

ellers sys jeg de forskællige smøger der er på market uden tilsætningsstoffer er rigtig gode til mix også. lysserøde manitou sys jeg er rigtig gode fx.

Titel:
Medlem

Vil helt sikkert tjekke orange kings og lyserøde manitou.. Tænkte på, er det muligt at købe tobak helt uden nikotin osv.?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ved du kan købe nikotin fri cigaretter over nettet. men om det er noget kan kan betale sig og om de er gode ved jeg så ikk..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bruger bare det, jeg har på mig. Det er altid Rød Cecil, da det er dem, jeg ryger til daglig. Som en anden siger, har jeg også lagt mærke til, at der er nogle små grene, som er ret irriterende i et mix.

Titel:
Medlem

Ved ikke hvilke der er bedst, men ved hvilke der er de værste.

Brug aldrig menthol-smøger i en joint.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enten :

Rød cecil
Northstate
blue kings

jeg nuller bare mixet så grenene ikke er der mere, ellers bare hak tobakket før du mixer, virker da nogen lunde. Kan ikke rigtig smage forskel om det er det ene eller andet mærke. Har røget smøger i ca 3år nu, måske derfor, ved jeg sku ikke :wink:

Titel:
Medlem

Nu ved jeg godt at du siger tobak men jeg vil alligevel lige dele mine erfaringer :P :

Da jeg ikke kan lide smagen af tobak, samt ikke har specielt lyst til at udsætte mig selv for nikotin, og ikke finder nogen særlig nydelse i at riste tobakken, så bruger jeg en anden urt til at mixe med.
Den hedder Damiana, og kan bl.a findes på Erowid. Det smager rigtig godt at mixe med, og har en meget svag afslappende virkning (ifølge erowid - kan intet mærke til damiana'en, men jeg mixer jo også med tjald). Jeg køber det i min lokale psych bix (den hedder "Buddy Bixen" her i mit område) til en relativt billig penge.

Mvh Bjarke :)

Titel:
Medlem

spændende forslag bjarken :D helt klart noget jeg gerne vil tjekke

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
For at undgå at støtte tobaksindustrien unødigt som ikkeryger har jeg også tidligere købt damiana for at prøve det som tobakserstatning, og det virker da, men er ikke så begejstret som jeg havde håbet på.
I det jeg har købt (online, sammen med en bunke andre ting) er der en del grene imellem som selvfølgeligt skal fjernes. Derudover har det en lidt krads smag og brænder ikke lige så godt som tobak.
Og nu hvor jeg tænker på det, så er det jo muligt at man kunne curre det på samme måde man curer pot. Den kradse smag kunne jo godt skyldes klorofyl, hvis jeg ikke tager meget fejl. Det er bestemt et forsøg værd!

Senest rettet af RuneK 04 mar 2008 00:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Fair nok..Ryger ikke dagligt men har ikke så meget imod smøger.. Især ikke orange kings som er rigtig gode til ristning. Dog vil jeg lige sige at det kun er til tjald jeg bruger tobak. Hvis den pot man køber/høster er god så behøver man ikke tobak..

Titel:
Medlem

RuneK skrev:
I det jeg har købt (online, sammen med en bunke andre ting) er der en del grene imellem som selvfølgeligt skal fjernes. Derudover har det en lidt krads smag og brænder ikke lige så godt som tobak.
Det ka' jeg ikke genkende... Jeg synes at damianaen smager rigtig godt, og jeg synes egentlig også at det brænder rigtig godt i min pibe.
Jeg ryger kun tobak en meget sjælden gang i mellem, så jeg skulle mene at min hals er relativt "sart" overfor røg, og jeg synes nu ikke det kradser i halsen :-) .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]