Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy.

lige til at starte med, så ved jeg ikke om det skulle ha' været i bagsiden, det her topic. Sorry if.

Jeg starter fra starten.
Jeg startede ret tidligt med at ryge cannabis. marijuana da jeg var 11 år, og så prøvede jeg de forskellige andre ting. (indenfor cannabis)

En sommerdag da jeg var 14 år købte jeg noget white widow.
Det var i en skatepark og jeg havde både mit board og min bmx og hyggede mig med mine venner. Da jeg besluttede jeg ville ryge, tilbød jeg mine venner noget også og vi krøllede 3 små Yoints! Vi røg lidt og mine 2 venner gad ikke ryge "deres" joint, så jeg røg det der var tilbage af deres, hvad der vil svare til 2 joints, i alt ca. Lige bag efter greb jeg min bmx og kørte rundt på ramper og boxe og kogte helt igennem i min egen lille verden... Jeg huske jeg kørte og tænkte på intelligente dyr, heriblandt aber (jaaa, røg gør noget ve' én jo!)
så lige pludselig ud af INGEN ting, føler jeg at der er murer (ikke bogstaveligt) der kommer ind imod mig og jeg bliver bange for alt, mit hjerte begynder at gallopere og jeg kan ikke styre mine bevægelser eller tanker. Jeg ved på daværende tidspunkt godt at det er en form for angst eller måske psykose eller et eller andet.
Min kammerat køber chokoloade og cola som jeg fråder hurtigt da jeg ved det modvirker ens rus (pga. sukkeren) . De næste mange timer blev jeg ved med at have det skrækeligt med onde drømme (når jeg kunne sove) og jeg hallocignerede i følelsessansen (eller hva man kalder DET)
og det så ud til at være uendeligt. Jeg kan huske jeg så mit spejlbillede i en rude da mine venner skulle ha' mig ind i en bus, og jeg huske specielt blodårene ved mine øjne og de TOTALT røde øjne.
Jeg kan næsten ikke skrive mere så bliver det for langt, men én ting i skal vide, er at det er noget jeg slet ikke kan gengive med ord eller noget andet. Man skal selv ha' prøvet det for at forstå hvor bange jeg var, jeg er sikker på det ikke var normal angst, nærmere psykose, da jeg også hallocignerede. (ikke mit syn)

Jeg ved ikke hvad det har været, og jeg har normalt kunne tåle meget af fx. alkohol. Det skal lige siges jeg havde drukket et par øl tidligere på den dag. og sidst skal det siges at jeg har oplevet noget lignende, men slet ikke så slemt, efter amf - "tømmermændene" (som jeg er stoppet med)

SAGEN: jeg vil gerne ryge cannabis!!!!!!!!!!!!!! kan jeg komme til det igen? jeg bliver 18 næste gang og har røget lidt en gang i mellem uden at blive påvirket, grundet at jeg ikke har holdt røgen i lungerne ret længe fordi jeg har været bange for at få Angst/Panik/Samme oplevelse som før.

hvad skal jeg gøre for at komme til at ryge igen, uden at få det sådan? jeg vil bare grine og sidde og fråde slik sammen med mine venner,
så et andet spørgsmål, - hvorfor for jeg det sådan?

Kom med alt hvad i har af forslag, og svar og blah blah blah! jeg er vild efter at ryge en pind, uden at være bange for at blive bange. Hver gang jeg har været i nærheden af en tændt joint har jeg været på vagt overfor denne "angst"lignende tilstand jeg havde for snart 4 år siden.

Hælp mi pliiis.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan kun komme til den konklution at du har fået en overdose! :roll:

Generelt er intagelse af øl inden man skal ryge en dårlig ide da det virkelig kan påvirke din rus på en væmmelig måde! Nu ved jeg ikke hvor lang tid der gik imellem at du drak og røg men det kunne godt være en af årsagerne til at du fik det som du gjorde! Til gengæld kan øl godt have en god effekt efter man har røget!

Men ellers vil jeg bare sige til dig at du skal prøve dig frem... Lav et mildere mix end du er vant til og så ellers trappe op hvis ikk det slår til :)

Better safe than sorry...! Det er egentlig meget logisk! :)

Og så held og lykke i fremtiden! ;)

Senest rettet af Sundi 08 jan 2008 17:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Lyder seriøst som et vildt bad trip .. Dog lyder det også som om du røg ret meget. Især når man tænker på vi taler WW ( hun slår sgu hårdt ) Desuden er hun jo også en skunk.l Start mildt op mester. Mit forslag :

Start med at ryge potjoints.. dejligt mildt og du kan altid ryge mere hvis den første ikke slår helt til. Efter lidt tid gå videre til tjald hvis du heller vil det. Bare tag det stille og roligt også vendt eller fuldstændig drop skunk. Skunk som jeg oplever det får nemlig en til at hallocignere. Det føles ihverfald langt mere psykisk for mig når jeg ryger skunk end andet cannabis..

Titel:
Junior medlem

Jeg er klar over mængden af skunk var for stor, og også det med øllene, at de muligvis spillede ind også.

Er der evt. nogen herinde som har oplevet noget lignende og stadig ryger?

Electricwizard: du har ret i det med skunken. Jeg tror heller aldrig jeg ville kunne komme til at turde ryge dét.

men jeg vil så gerne bare kick back and socialize med alle mine venner når de ryger. jeg er den ENESTE og de har det altid pisse sjovt, uden mig. Det er RØV irriterende.

Men bliv ved med råd og oplevelser og det hele folkens. Alt kan bruges. :D

Senest rettet af Endophin 08 jan 2008 20:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Endophin skrev:

personligt har jeg aldrig haft en så grim oplevelse med hash, selvom jeg har røget i 15 år, men jeg kender flere det er sket for -og som stadig ryger.

Som andre også nævner, er der tale om noget så simpelt som en overdosering, Dvs. du er blevet meget mere skæv end du brød dig om. Det er at sammenligne med en alkoholrus der løber løbsk, sengen drejer rundt, du brækker dig etc. Den eneste forskel er, at hvor overdosering af alkohol mærkes meget fysisk, så er THC overdosering mere psykisk mærkbar.

Ligegyldigt hvilke rusmidler man indtager er det naturligvis godt at kende sine begrænsninger. Jeg ser overhovedet ikke nogen grund til, at du ikke skulle kunne ryge hash, eller skunk for den sags skyld, igen. Du skal bare, akkurat som andre også siger, starter blødt ud, og lade rusen komme snigende.

God ryger!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Din oplevelse da du var 14 er 100% en overdosis. Der er større risiko for at en angstpræget situation bliver værre hvis alle sanserne er overloadede med indtryk/påvirkninger

Hash/pot/skunk har en forunderlig måde til at få alt til at virke kraftigere, fra lyde til smagssansen, hvilket giver et dejligt univers. Men negative tanker og des lige forstærkes også, og det er relativt nemt at ryge ind i et tankespind hvor den ene tanke graver dig dybere og dybere ned i et bad-trip

Angsten for at blive angst er i de fleste tilfælde nok til at fremkalde angst... Overbevis dig selv om at du ikke bliver angst og det kun er noget der sker i din hjerne. Tænk positive tanker, tænk på alt muligt andet, hør musik, snak med en ven, ring til en hvis du er alene, alt hvad der får din opmærksomhed væk kan hjælpe. Grin af dig selv hvis du får disse tanker (hold kæft hvor er jeg latterlig, jeg ved da godt at der ikek sker noget osv.) og SMIL. Bare et lille smil får humøret til at løfte sig, prøv det selv. Hvis du går og surmuler en smule er der stor risiko for at du bliver endnu mere deprimeret. SMIL for fanden, det både smitter og gør godt for dig og andre :)

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke. Cannabis kan være slemt i store doser, specielt sativa-dom. pot/skunk ISÆR sammen med alkohol. Badtrip på stærke psykedelika kan gå langt væk i forhold til en meget svær alkohol+tjald kombo. Selv 3 øl på tom mave kan slå en ud ved "korrekt" indtag af god tjald

Titel:
Junior medlem

Okay, det er kogt det hele.

og lige til alle der mener at det har være overdosering, med 100% sikkerhed. Jeg betvivler det ikke, men vil bare lige høre: Jeg har haft et rimelig "rough" liv, og har haft op og nedture psykisk. Jeg har ikke en psykisk sygdom, men har da gået i psykoterapi og sådan. Har det ikke meget at sige, selvom jeg fokusere på at få "et godt grin"?

Og mange tak for svarene !!! men bliv endelig ved.

Rettelse:
Jeg ved ikke om jeg fik gjort det klart at jeg før dét badtrip for nogle år siden, har røget meget, (indenfor cannabis) også i store mængder af gangen.

Når jeg skal begynde igen, skal jeg så ryge, "godt" eller "dårligt" pot/hash ..

Senest rettet af Endophin 08 jan 2008 22:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Endophin skrev:
Okay, det er kogt det hele.

og lige til alle der mener at det har være overdosering, med 100% sikkerhed. Jeg betvivler det ikke, men vil bare lige høre: Jeg har haft et rimelig "rough" liv, og har haft op og nedture psykisk. Jeg har ikke en psykisk sygdom, men har da gået i psykoterapi og sådan. Har det ikke meget at sige, selvom jeg fokusere på at få "et godt grin"?

Og mange tak for svarene !!! men bliv endelig ved.

Hvis man har det dårligt psykisk er det vist en god grund til at vente. Måske ikke med hash.. Jeg ved det ikke.. :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har haft et rimelig "rough" liv, og har haft op og nedture psykisk. Jeg har ikke en psykisk sygdom, men har da gået i psykoterapi og sådan. Har det ikke meget at sige, selvom jeg fokusere på at få "et godt grin"?

Hvordan definerer du selv din psykiske tilstand? Det er egentligt kun dig selv der kan mærke ordentligt efter

At have en besværlig opvækst er ikke ensbetydende med at du bliver psykotisk eller lignende. Men hvis du er nogenlunde over det nu burde der ikke være nogen problemer...

Jeg ved ikke om jeg fik gjort det klart at jeg før dét badtrip for nogle år siden, har røget meget, (indenfor cannabis) også i store mængder af gangen.

Nej det havde jeg ikke lige opfattet. Muligvis så (uden at kende dig overhovedet) så er du bare blevet påvirket af din dårlige oplevelse hvorefter du frygter at komme til at ende i samme situation. Det er helt normalt, jeg kan ikke drikke øl for tiden grundet nogle yderst voldsomme tømmermænd, har ellers altid kunne drikke

Jeg ville teste en smule, ryge lidt, vente, ryge lidt og tænke over de ting der er skrevet her. Tænk positivt og øv dig på vejrtrækningsøvelser. Øv dig i at slappe helt af, nogen gange er angst fulgt af hjertebanken der bare bliver værre hvis man tænker på det. Dybe vejrtrækninger HELT ned i serie får kroppen til at falde til ro. Søg evt. på nettet

Når jeg skal begynde igen, skal jeg så ryge, "godt" eller "dårligt" pot/hash

Alm. marokkansk hash er nok det "sikreste" at ryge mentalt da effekten mest er sløvende modsat sativa-dominant pot/skunk/hash som i høje doser kan minde om en rigtig psykedelisk oplevelse.
Prøv noget alm. hash og se om det går. Begynde igen? Hold det roligt og observer. Det kan være at du reagerer kraftigt, men det kan også være at det bare er frygten som jeg beskrev du reagerer på.

Generelt skal man dog kun ryge hvis man har det godt psykisk, men det må du selv definere om du har

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Endophin skrev:

I sidste uge ville jeg lige ryge resten af en pind (rent pot) jeg havde tilbage fra nytårsaften inden jeg skulle sove men var i tvilv om det var nok til at få en ornli' skævert på så for at være sikker holdte jeg røgen nede i lungerne i et stykke tid... Bagefter var jeg heelt væk og fik angst og havde virkelig svært ved at slappe af! Et ustyrligt trip simpelthen og mit hjerte gik da også helt amok! Det var sq noget af en tur! :shock:

Men det har nu ikk skremt mig fra at ryge igen for jeg kan jo bare lade være med at ryge så "meget" næste gang!

Skal lige siges at jeg ryger meget sjældent så der skal ikk så meget til før jeg blir slået ud :P

Endophin skrev:
Electricwizard: du har ret i det med skunken. Jeg tror heller aldrig jeg ville kunne komme til at turde ryge dét.

Nu har jeg ikk selv prøvet skunk (endnu) kun pot og hash men det kommer jeg snart til men der er ingen grund til at være bange for det :)

Hvis dine venner sidder og ryger en pind og du ikk ved hvor meget der er mixet i eller hvad det er for noget så start med et enkelt hvæs og se hvad der sker... Så kan du taget stilling til bagefter om du kan klare et til og måske et mere osv...

TILFØJELSE: I øvrigt er det også meget forskelligt hvordan man reagerer fra gang til gang selv ved nøjagtig samme mængde... Den ene dag kan man sidde helt afslappet og nyde rusen, den næste har man den vilde paranoia ligesom jeg havde... Det har meget og gøre med hvilket selskab og omgivelser man er i... Synes lige jeg ville have det med :P

Det var alt herfra... Forsat god ryger! :D

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene alle.

Jeg tror bare jeg må acceptere at jeg lige skal vente lidt, for jeg føler mig ikke "klar" til det endnu. Vil være sikker på at jeg kan kontrollere mig selv, så det vil jeg starte med at øve mig i, bag efter går jeg ud og køber noget hashis og ryger det med nogle venner .:)

endnu engang, tak dudes.

Rettelse: Lige et sidste spørgsmål. Hvilket hash ville i anbefale at starte på første gang jeg skal prøve igen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Endophin skrev:
Rettelse: Lige et sidste spørgsmål. Hvilket hash ville i anbefale at starte på første gang jeg skal prøve igen?

Qouter lige Xpert længere oppe i tråden

Xpert skrev:
Alm. marokkansk hash er nok det "sikreste" at ryge mentalt da effekten mest er sløvende modsat sativa-dominant pot/skunk/hash som i høje doser kan minde om en rigtig psykedelisk oplevelse.
Prøv noget alm. hash og se om det går. Begynde igen? Hold det roligt og observer. Det kan være at du reagerer kraftigt, men det kan også være at det bare er frygten som jeg beskrev du reagerer på.

Men hvis din kontakt er sådan en der kun sælger ting der hedder: 80'er osv. Så kan det være lidt svært at vejlede dig angående hvilket hash du skal vælge, da der er en verden til forskel på de forskellige hashvarianter der bliver kaldt "80'er" foreksempel. Det er kun et salgsnavn.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
ved godt dette ikke har noget med denne tråd at gøre.. men Sundi den tekst du har er det fra en sang ? eller noget du selv har fundet på ? hvis det er fra en sang hvem har så lavet den og hva hedder den

Titel:
Medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
ved godt dette ikke har noget med denne tråd at gøre.. men Sundi den tekst du har er det fra en sang ? eller noget du selv har fundet på ? hvis det er fra en sang hvem har så lavet den og hva hedder den

Malk de koijn - Fågt op i skalle :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
extanor skrev:

Malk de Koijn - Fågt op i skalle!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Sundi skrev:
extanor skrev:

Malk de koijn - Fågt op i skalle :D

okay takker:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]