Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: sovepiller.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
heY Alle

jeg var hos lægen i dag. han gav mig nogle sovepiller. de hedder imozop og de er på 7,5 mg. er i tvivl om man må tage billeder af den slags og ligge her ind så lod derfor være. så håber der er nogle der har nogle gode svar til dette spørgsmål alligevel

spørgsmålet lyder så. nogle der har erfaringer med dem. altså er de værd at tage for at sove? ødelægger de for meget?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

gode til at sove på. spis kun en, og læg dig.
lad for guds skyld være (mest din egen skyld) at prøve at trippe på dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

gravko skrev:
gode til at sove på. spis kun en, og læg dig.
lad for guds skyld være (mest din egen skyld) at prøve at trippe på dem.

Okay. havde også kun tænkt mig at bruge dem som de skal. ;) andre virkninger findes der jo andre drugs til :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

men bare vigtigt at du lægger dig til at sove når du har spist den, lad vær at fx liiige glo lidt fjernsyn eller liiige læse en bog etc.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
gravko skrev:
men bare vigtigt at du lægger dig til at sove når du har spist den, lad vær at fx liiige glo lidt fjernsyn eller liiige læse en bog etc.
Hvorfor det?

Titel:
Junior medlem

de er ganske udmærkede, dog kan du godt blive lidt mystisk af dem.....jeg sad engang og spillede noget poker og drak lidt rødvin, åd så en af dem, lagde mig til at sove, og gik i skole næste dag..........

Senere fandt jeg ud af at jeg havde haft besøg af en ven, jeg havde lukket ham ind, og talt totalt sort til ham, han var der en times, og tog så afsted igen........INGEN erindring om det fra min side af

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
gravko skrev:
Hvorfor det?

anterograd amnesi - på dansk at man glemmer fra indtagelsestidspunktet og x antal timer frem - hvis man så fx IKKE har lagt sig i seng, ja så sover man ikke, men husker heller ikke hvad man gør.
og GABA-agonister har en tendens til at bringe ur-mennesket frem i folk... (ligesom alkohol, det virker også på GABA)

ovenstående sker nærmest altid ved "lammedoser" - MEN det sker faktisk også nogen gange bare ved normale doser (altså fx en enkelt før sengetid). men hvis man går i seng indenfor 5-6 min efter man har spist pillen, så gør man som regel ikke noget dumt ;)

Senest rettet af gravko 31 jan 2008 18:33, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
gravko skrev:
Hvorfor det?

ja hvorfor egentlig ? fik afhvide af lægen de virkede i 2 timer efter man havde taget dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
Xtreme skrev:
gravko skrev:
Hvorfor det?

ja hvorfor egentlig ? fik afhvide af lægen de virkede i 2 timer efter man havde taget dem.

fik jeg så lige postet mens du postede:P

Og forresten. MAnge tak for hjælpen :)

Senest rettet af extanor 31 jan 2008 18:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

pokerface skrev:
de er ganske udmærkede, dog kan du godt blive lidt mystisk af dem.....jeg sad engang og spillede noget poker og drak lidt rødvin, åd så en af dem, lagde mig til at sove, og gik i skole næste dag..........

Senere fandt jeg ud af at jeg havde haft besøg af en ven, jeg havde lukket ham ind, og talt totalt sort til ham, han var der en times, og tog så afsted igen........INGEN erindring om det fra min side af

sygt pis hehe. dette sker heldigvis nok ikke for mig hehe for når jeg skal sove så kommer der ikke nogle ind til mig før næste dag:P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
gravko skrev:
Xtreme skrev:
gravko skrev:
Hvorfor det?

anterograd amnesi - på dansk at man glemmer fra indtagelsestidspunktet og x antal timer frem - hvis man så fx IKKE har lagt sig i seng, ja så sover man ikke, men husker heller ikke hvad man gør.
og GABA-agonister har en tendens til at bringe ur-mennesket frem i folk... (ligesom alkohol, det virker også på GABA)

ovenstående sker nærmest altid ved "lammedoser" - MEN det sker faktisk også nogen gange bare ved normale doser (altså fx en enkelt før sengetid). men hvis man går i seng indenfor 5-6 min efter man har spist pillen, så gør man som regel ikke noget dumt ;)

Det lyder sgu ikke som nogle rare piller :)
Men ja, det med GABA og ur mennesket kender jeg godt til ^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
gravko skrev:
Xtreme skrev:
gravko skrev:
Hvorfor det?

Det lyder sgu ikke som nogle rare piller :)
Men ja, det med GABA og ur mennesket kender jeg godt til ^^

er da godt nok også blevet lidt i tvivl om de ikk er lidt for syge. men lægen sagde at jeg kun fik dem fordi de var ret milde:S

Titel:
Medlem
Brugeravatar

altså hvis du bare husker kun at spise en (gem evt resten langt væk), og husker at lægge dig til at sove max 15 min. efter, så er risikoen kraftigt formindsket.

man giver dem jo også kun hvis "søvnløsheden er invaliderende for patienten" (citat lægemiddelkataloget).

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Tvivler på at nogle vil opleve fuldstændig hukommelsestab bare fordi de holder sig vågen på en enkelt, hvis det var tilfældet blev de jo ikke udskrevet bare fordi man har lidt søvnproblemer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Møgsvinn skrev:
Tvivler på at nogle vil opleve fuldstændig hukommelsestab bare fordi de holder sig vågen på en enkelt, hvis det var tilfældet blev de jo ikke udskrevet bare fordi man har lidt søvnproblemer.

jeg synes du skal tage at se på de bivirkningsindberetninger der er lavet på det, og de to andre beslægtede z-midler før du kommer med en så (ja undskyld) åndssvag udtalelse. men det er klart, ved éen pille + at man ikke går i seng, vil ALLE ikke opleve det. et MINDRETAL vil - ved normal brug. konsekvenserne kan dog være ubehagelige, i og med du ingen erindring har om det du har foretaget dig.

og som sagt- det er ikke til "bare søvnproblemer". det er til, hvis søvnløsheden er INVALIDERENDE for patienten.

undskyld caps.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

gravko skrev:
Møgsvinn skrev:

jeg synes du skal tage at se på de bivirkningsindberetninger der er lavet på det, og de to andre beslægtede z-midler før du kommer med en så (ja undskyld) åndssvag udtalelse. men det er klart, ved éen pille + at man ikke går i seng, vil ALLE ikke opleve det. et MINDRETAL vil - ved normal brug. konsekvenserne kan dog være ubehagelige, i og med du ingen erindring har om det du har foretaget dig.

og som sagt- det er ikke til "bare søvnproblemer". det er til, hvis søvnløsheden er INVALIDERENDE for patienten.

undskyld caps.

ja jeg læste godt nok også det med at det kun var hvis søvnløsheden var invaliderende. men tog bare op til min læge sagde jeg ikk ku sove og så fik jeg en recept på dem. men self læger rækker jo også recepter ud til højre og venstre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, det er jo deres job (og forsørgelsesgrundlag) 8)

men de er virkelig guld at ha' hvis du bare SKAL sove, og IKKE KAN. bare husk ikke at væn dig til dem.

nu har jeg vist også givet dem dårlig omtale nok, der må snart komme nogen og sige det schlæt eggø er så schleeeemt. :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg spiste engang 2 imozop og drak en masse alkohol samtidig. Jeg erindrer svagt at have stået ude i mit køkken og pisset og smadret glas og flasker. Kan ikke anbefales.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
det schlæt eggø så schleeeemt.

Som du får det til at lyde. Det kan godt ske, men det er ekstremt sjældent.

Fra medicin.dk, om bivirkninger
Citat:
Sjældne
(0,01-0,1%) Muskelsvaghed.
Hukommelsesbesvær, ataksi, depression, koncentrationsbesvær, konfusion, nedsat libido, paradokse psykiske reaktioner (fx aggressivitet, hallucinationer, psykose).
Dobbeltsyn.

EDIT: Det er jo en helt anden sag når man blander med alkohol.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Imozop virker helt fint og ganske hurtigt, omkring 20-30 minutter efter indtagelse plejede jeg at sove dengang jeg havde dem.
Der er ikke noget lammepotentiale i dem (ihvertfald ikke i små doser, jeg har taget op til 15 mg på en aften) og jeg følte mig ikke sløv dagen efter på nogen måde.
Den eneste ting jeg ikke kunne lide ved dem var at jeg fik en meget metallisk, bitter smag i munden som ikke kunne skyldes væk med vand/mælk/juice/whatever, men det står også i afsnittet om bivirkninger inde på http://www.medicin.dk .

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]