Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

fandt lige en go måde at checke kvaliteten af sin fed på så man lige ka checke om man er blevet bollet i røven af sin pusher. Du skraber et meget lille stykke af din klump. Ligger den på en flade og holder din lighter ned mod den. Hvis den brænder næsten lige med det samme (inden for 1½ sekund) så er det rigtig god hash du har dig... hvis det tar noget tid før det brænder er det noget lort du har dig =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har gjort mig en helt anden erfaring, nemlig at rigtig god hash hurtigt begynder at boble når man holder en ligterflamme på det - og ikke antænder før en 4-5 sekundters opvarmning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
fandt lige en go måde at checke kvaliteten af sin fed på så man lige ka checke om man er blevet bollet i røven af sin pusher. Du skraber et meget lille stykke af din klump. Ligger den på en flade og holder din lighter ned mod den. Hvis den brænder næsten lige med det samme (inden for 1½ sekund) så er det rigtig god hash du har dig... hvis det tar noget tid før det brænder er det noget lort du har dig =)

Desværre kan den hurtige antændning også betyde at hashen er blandet med diverse fyldstoffer. Jeg har desværre hørt at træolie er blevet et populært fyldstof blandt visse hampbønder i Marocco.
Jeg vil påstå at prisen fortæller det meste om kvaliteten.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hehe... Den eneste gode måde er at ryge lortet og købe noget mere af samme klump hvis det er godt. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En sikker kvalitetsindikator er, som forklaret, når overfladen på klumpen starter med at boble/koge, når der holdes en lighterflamme mod klumpen.

Hvis klumpen knækkes over når den er <ca. 10°C, skal der opstå et brud med en grå overflade. Hash af dårligere kvalitet knækker over i et mere brunligt brud.

Hvis hashen kan genskabes til en klump vha. let håndgejling, efter den har været mikset ud, plejer det også at være ok kvalitet. Dog findes der jo også blød standard, men den plejer at være mere porøs, når den forsøges at gøres til en klump igen, efter den har været mikset.

...og så den sikre...Smoke da ´erb og evaluer ud fra dette :P

Smell of good earthy herbs it makes my nerves shutter...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
en anden ting er også, at man ikke umiddelbart kan smuldre standard sådan uden videre - der skal som regel meget varme til. Men det er noget lettere når man f.eks. kommer op i 80-klasserne...

sådan kan man finde ud af om det er standard eller ej :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
...du kan også bruge din fine næse, STOR forskel på en standard lugt og en ryger lugt, + smagen + virkningen

Har prøvet en enkelt gang at få det værste lort, men det lignede den lækre poln-ryger og var mega blød og det hele, men manglede lige lugten + virkningen.. :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er meget farligt at købe ind ved at snuse sig frem.Jeg så engang noget Rød Libanon,der lugtede NØJAGTIGT som den rigtigt fede,men det var sq eucalyptosolie!Det lugtede sq næsten bedre end normal Hash!

Jeg vil også mene at "boble" og brænde prøven,samtidig med at man checker konsistens og såån er god. :)

Titel:
ja jeg har altid lært det er når det "boble" efter 2-3 sec ,også som guns siger med konsistens :wink:

Titel: Hash
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvorfor ryge alt det hash, især standard hash som der også nævnes, det er da meget bedre, at dyrke sit eget røg, og hvis det er hash man absolut vil ryge, så kan man lave en rigtig fed ryger af ryst.

Bare min mening.

MoS:mrgreen:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
helt sikkert at det er fedest at dyrke sit eget shit, men det er jo ikkelige alle der har muligheden for at dyrke, plus at hvis høsten slår fejl er det sku meget rart at man kan købe forsk. thc holdige produkter :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Køb skunk tabere! :mrgreen:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Eller dyrk skunk....... Tabere!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

eller ENDNU dyrere skunk

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel: Re: Hash
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
MoS skrev:
Hvorfor ryge alt det hash, især standard hash som der også nævnes, det er da meget bedre, at dyrke sit eget røg, og hvis det er hash man absolut vil ryge, så kan man lave en rigtig fed ryger af ryst.

Bare min mening.

MoS:mrgreen:

Enig jeg lavede min egen ryste maskine i går (man får sq da slidgigt af alt den rysten) jeg hang en vaskespand op i loftet i en elastik og satte en bajonetsav i bunden. så er det bare at knalde rystespanden i vaskespanden når den har lagt i fryseren i et godt stykke tid og tænd for lortet nemmere blir det sq da ikk vel?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]