Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 07:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ja, nogle gange er rapporterne på TV3 dummere end man regner med.

For nogle dage siden så jeg en udsendelse på TV3, hvor Tolden gik rundt blandt afsendte pakker og checkede for stoffer vha deres narko-hunde. Det lykkedes dem at finde op mod 20kg hash - hunden var simpelthen i stand til at lugte stofferne bare ved at gå forbi nogle vogne, på vej ud ad døren efter en "afsluttet" undersøgelse.

På et tidspunkt går hunden totalt amok på en pakke, som Tolden simpelthen bliver nødt til at tage med ind på kontoret til nærmere undersøgelse. Pakken åbnes, og deri finder man en forsendelse fra et mærkværdigt sted. I pakken var der småkager og KAFFE, i en småkage-dåse. Ingen stoffer overhovedet.

Tolden forklarer så, at hunden i højeste grad reagerer, når der er kaffe. Jeg kan ikke huske den nøjagtige grund, men alle narko-hunde lugtede åbenbart kaffe som narko.

Resten siger sig selv - er man lidt kreativ, kan man smugle en del hash, som normalt ville blive opdaget. Hvis hashen er TÆT pakken, så det er svært at at lugte for mennesker, så kan man smide det ned i bunden af en småkage-dåse, og lægge log på, på en eller anden måde... således at der ikke vil falde mistanke om at der er endnu et "rum". Derefter fyld resten af kagedåsen med kaffepulver. :twisted:

Tror I det ville virke ved at udnytte hundens defekt på denne måde? Og hvad forresten jeres egen erfaringer hvad angår forsendelser?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En narkohund kan ikke snydes ved at "camouflere" hashlugten med kaffe!
Det er en skrøne!
Hundens usædvanlige lugtesans skyldes, at de kan separere de forskellige lugtkomponenter i enkeltbestenddelene, og ikke som os mennesker, der kun kan lugte en blanding af stoffer.

Grunden til hundens interesse for kagedåsen, var en muggen plumcake. Tolderen sagde herefter at (narko)hunde generelt reagerer på råddent eller muggent materiale, når de er på "arbejde"
Jeg ved ikke hvad der er den optimale løsning til hermetisk opbevaring af hash, for at undgå udtrængende lugt. Selv en frysepose af PE, kan være så porøs, at molekyler kan diffundere gennem posen...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

tror du har fulgt med i programmet mere end jeg har :)

Men altså igen, man kan da udnytte det, ved at :

Citat:
Grunden til hundens interesse for kagedåsen, var en muggen plumcake. Tolderen sagde herefter at (narko)hunde generelt reagerer på råddent eller muggent materiale, når de er på "arbejde"

Man kunne efterligne pakken fra udsendelsen. Jeg mener heller ikke at man kan snyde hunden, men det er jo heller ikke hunden der går til nærmere undersøgelse... Formålet er vel at forvirre tolderne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg læste engang en eller anden artikel om en gut, der havde smuglet hash til Island over et par omgange. Han udtalte, at man vha. "gå-væk-hund"-spray, kunne komme forbi narkohundene. Jeg tror faktisk, at det var en artikel i Chili (så jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det).

Den er faktisk her: http://www.chilinet.dk/content/article. ... cleId=7966

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Har selv tænkt på at sende hash til grøndland via en grønlænder jeg kender for der ka du sælge standard for op til 400kr grammet... så indtjeningen er god... men når det skal over fly kan det nok blive lidt svært...!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
Har selv tænkt på at sende hash til grøndland via en grønlænder jeg kender for der ka du sælge standard for op til 400kr grammet... så indtjeningen er god... men når det skal over fly kan det nok blive lidt svært...!

HVA?! 400 kr?! :shock:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6337 !! Canada ligger sgu da tættere på Grønland end Danmark gør! De kan hente deres hash fra Canada, hvor det er ved at blive lovligt! :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeps men sådan er prisen.... går oss på skole med nogle grøndlændere... de betaler op til 500kr for et gram standard(!) hvis de er nye hos pusheren... så falderprisen så over noglemåneder til etår ned til 300(ca).... sådan er det åbentbart derovre... og ryger er næsten umuligt at få fat på... Men i Nuuk er der også en del gutter der gror noget rimelig godt pot... til 80kr grammet... for almindelig 1-4% pot....
(der er sikkert os nogle i andre byer men jeg har kun fået noget at vide om nuuk ang. pot)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Som gamle i brancheh så kan jeg fastslå at det er nærmest umuligt at snyde en hund - Station2 viste et indslag om en dansk hund de bruger til at undersøge brandsteder i Tyskland - I et brændt hus reagerede hunden flere forskellige steder - et par af stederne var naturligvis der hvor der var hældt benzin ud - men en af stederne stammede fra en 10 ÅR gammel brand - og selv her kunne hunden lugte den væske der var brugt 10 år før den sidste brand - så der er nogle skarpe næser vi er oppe imod

Jeg så også udsendelsen med kagen på TV3 og grinte godt da den mugne kage dukkede frem - men det var da fedt at det ikke var en eller anden stakkel der mistede sit hash

Vedr. smuling via af posten så er det gennem årene blevet temmeligt vanskeligt eftersom de holder ekstra godt øje med posten til Grønland og den øvrige internationale post - og nu da det er så svært at få det sendt via posten der der er for langt at ro eller svømme - så ryger priserne op i det sindsyge leje - det er sgu surt at bo I Grønland

Vi må få grøndlænderne til at dyrke deres egen røg - det er vist den eneste løsning på det problem - og det er jo ikke ulovligt at sende frø til Grønland - Vi må arbejde på at GRØNland lever optil sit navn :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
CannaChem skrev:
En narkohund kan ikke snydes ved at "camouflere" hashlugten med kaffe!
Det er en skrøne!

Det er jo lige meget. Selvom hunden ved, at der både er kaffe og hash i dåsen, kan den jo ikke fortælle det til tolderne. Den gør bare, og tolderne tror, at den kun gør pga. kaffen.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

og så med lidt held ser tolderne kun kaffen.. :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Opdaterer lige Lemmy's gode artikellink http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&nid=371

Titel:
Medlem

Lemmy skrev:
Jeg læste engang en eller anden artikel om en gut, der havde smuglet hash til Island over et par omgange. Han udtalte, at man vha. "gå-væk-hund"-spray, kunne komme forbi narkohundene. Jeg tror faktisk, at det var en artikel i Chili (så jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det).

Den er faktisk her: http://www.chilinet.dk/content/article. ... cleId=7966

Jeg så, for et stykke tid siden, en udsendelse hvor de testede "gå-væk-hund" og så vidt jeg husker var der ikke en hund der ikke pissede der hvor de havde sprøjtet med "gå-væk-hund" :P

Hehe men nok om det, i slutningen af programmet snakkede de med direktøren for Matas (?) som sagde at de ville trække produktet tilbage, til de havde fundet årsagen. Så er det jo om de har fundet årsagen, og om den evt nye spray også forvirrer hundene

Artikkel kan læses her: http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=244976

Edit: Fandt lige en artikkel, om programmet med "gå-væk-hund"

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt ude
Man kan sagtens sælge i Grønland. Og de fedeste er, at man ikke blivet stoppet i tolden.

Jeg var i Nuuk sidste sommer på "ferie" og jeg så slet ingen hunde i llufthavnen. Man kunne nemt have tasken eller lommerne fyldt med både det ene eller det andet.

Politiet slår bare meget hårdt ned på sådan noget deroppe... En af mine arberjdskollegaer havde fået tæsk på åben gade, bare for mistanke om at han var i besiddelse af stoffer...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
somehow, så forstår jeg ikke hvorfor folk tror på de samme rygter hver gang.

alle slags parafumer, kaffe, og mange andre ting slår ud.

Det er klart. Folk har gjort den samme fejltagelse før, og netop derfor er en pakke med kaffe bedre end ingen pakke, hvis der ikke er hash i en kaffepakke, kan der være kaffe i en hashpakke!

Det er stikprøve-kontrol, og de giver altså ikke bare sådan op, tror de har bedre chancer så længe der er folk der bliver ved at sende "kaffe" i posten .. Hvis i sender kaffe, så send den alene op af transportbåndet ;) ved siden af en 20-ark's billedbog ..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Emnet er pænt gammelt.. Folk har måske lært noget siden da...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvad så med at komme med noget "ny viden"? :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvad så med at lukke røven? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
godt nok noget af et BUMP :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hallo, jeg har hørt at man bare skal forme hashen somsmå figurer, og så spraymale hashen guldfarve eller sådan noget. Så tror hundene, at det er legetøj, og det må de jo ikk reagere på... og så kan man lægge et brugt kondom ned i pakken. Gerne med lidt lort på. Det synes tolderne er pisse ulækkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er meget nemmere at smugle store partier hash ind i landet af andre veje.
Man kan f.eks lave en bil ud af hash, og kører og grænsen i den. Så tror tolderne bare det er en bil.

Det har jeg selv engang set i en film på fjernsynet :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]