Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: kiks=bræk?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
var i byen her i weekenden og havde spist 2-3 kiks!
Lige da trippet tog til fik jeg det ikke dårligt men skulle bare brække mig, jeg løb ud mod lokumet(nåede det ik) og tømte mave sækken!

Det er ikke første gang sidst var det på amf og GHB, der måtte jeg os lige sige ulrik 1 gang eller 2!

Når det sker har jeg det fint nok, bagefter har jeg det stadig godt, så er dette bare en normal reaktion fra min krop?

Eller er det fordi man har fået lige i overkanten?

Eller andet?

Titel:
Insane psychedelia user!

Sandsynligvis kvalme forårsaget af stimulering af dopamin.

Enten det, eller noget i kiksene du ikke kan tåle.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
yup.. Hvis ens krop fungerer normalt (man ikke har vægtproblemer), så brækker man sig hvis man får noget man ikke kan tåle, eller hvis man har fået for meget af noget, som kroppen lider af. Det er kroppens måde at komme af med affald, som der er for meget af.

Så måske du skulle overveje en lille pause, hvis det ikke altid har været sådan?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det kan også være det bindemiddel der er brugt i kiksene eller kvaliteten af MDMA'en.

-Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
tror ikke det er fordi jeg æder for mange kiks som før nævnt!
Det er meget sjældent ca 1 gang hver 3-4 måned så det er nok ikke det!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
tror der menes for mange kex inden for for kort tid :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
måske for meget mdma af gangen :wink:
hvis du havde ventet en 10 min. tid med at sluge nr. 2 og så 10 min med at sluge nr. 3 sku det vidst ik fremprovokerer opkastning ligeså slemt...

Senest rettet af ConfusioN 14 dec 2003 12:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin

Det er ret almindeligt kendt at MDMA kan give kvalme i fornuftige doser. Har set flere tilfælde hvor brugere har knækket sig en time efter at have taget 100-150 mg pure ren MDMA. Ikke at det gør noget, det øjeblik de holder op med at knække sig, har de det GANSKE fænomenalt!! ;-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tog kiks i 6-8 måneder en gang om ugen uden nogen form for opkast (1998). Derefter begyndte jeg at få kvalme. Efter 1 år spiste jeg nogle igen og kvalmen var der med det samme. Tror det er fordi hjernen huske det og ved hvad det er du indtager, uden du selv er klar over det. Tog kiks for et par måneder siden og jeg fik kvalme/opkast af dem... Så måske ligger det i underbevidstheden... Ved det ikke, men synes nu det er et godt bud :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Sidste gang jeg var på MDMA (100mg rent) blev jeg også nødt til at tømme mavesækken ca. 1,5 time efter indtagelse.
Det føltes på ingen måder ubehageligt, snarere som om der var nogen eller noget der lige skulle låne min mund som dør... :?
Det gik utrolig stærkt og hele vejen igennem havde jeg et stort smil på.
Bagefter smed jeg lidt vand i hovedet på mig selv og havde det helt fint (ok bedre end helt fint :wink: )!

Jeg tror det er meget normalt at brække sig hvis man indtager en større mængde MDMA og ikke er så kixe-vant.
Selv har jeg taget kix/MDMA 4-5 gange i år, så jeg ser ikke noget problem i det.

VH Jonas

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmmm... 100mg er da ik særlig meget :?:

plejer jeg altid at doserer og helt uden bræk fornemmelser :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg brækker mig kun, hvis jeg har drukket inden.

Men det er hændt for mig og mine venner flere gange, så det er "forholdsvist" normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halløj der!

Der er kommet en masse gode bud på rent fysiologiske årsager til at man kaster op af MDMA. Den psykologiske side af sagen er der derimod ikke nogen der har tænkt på.

Indenfor kraftigt virkende psykoterapi, både med og uden stoffer indblandet, er det et jævnligt forekommende fænomen at folk kaster op i forbindelse med at de også psykisk bliver "renset" for negative mønstre eller andet lort. Jeg vil mene at det samme kan gøre sig gældende når man tager ecstasy, også selvom det egentlige formål med indtagelsen ikke var terapeutisk. Hvis underbevidstheden øjner en chance for at komme af med noget lort, kan den sagtens gennemtvinge en kropslig reaktion uden at man nødvendigvis selv har indsigt i hvad grunden er.

Jeg siger ikke at det altid er det der sker, men jeg tror det sker oftere end de fleste regner med.

Senest rettet af йети 16 dec 2003 18:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
jeg har aldrig brækket mig efter at have indtaget MDMA, hverken som kix eller i ren form. heller ikke selvom jeg har indtaget meget alkohol i løbet af aften.
men jeg tror Child_inside kan have ret i at det psykologiske kan være en væsentlig faktor

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmmm... nu kommer jeg til at tænke på at på et kraftigt svampe trip en del siden fik jeg opkastnings fornemmelser, men kastede ik op.. hmmm...

off topic!! sorry

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu graver jeg lige denne post frem igen da jeg fandt noget der passer godt ind her. Jeg sad og læste noget om MDMA i psykoterapi, da jeg selv regner med at bruge det i den forbindelse, hvor en bla. en kvinde der er blevet voldtaget fortæller om sin oplevelse:

Citat:
I started to feel the horror of that day and I started vomiting. Getting sick was more than just a physical illness. I was vomiting from my soul, getting rid of pain, of an evil that had been destroying me. I felt then the need to tell my friend what the rapist had done to me, having always kept it to myself because I thought that by not speaking about it that eventually it would be erased from reality, and that all of it would become a horrible dream, a part of my imagination.

Resten af hendes oplevelse og en del andre kan findes her:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... nal2.shtml
og det er ret spændende læsning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
MDMA er purgativt. Ligesom meskalin er purgativt. En af mine gode venner kastede op en halv time efter han havde spist en stærk e-pille. Det er helt normalt. Han havde en fin aften derefter.

Jeg har personligt aldrig haft kvalme af hverken kaktus eller MDMA, men min mave er lavet af stål. Jeg kunne spise fra rendestenen i Bombay uden at få maveonde..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Har også flere bekendte som ofte kaster op pga. MDMA. En af mine gode kammerater har endda flere gange sagt "det er så lækkert at knække sig!". Selvom jeg tvivler ret så kraftigt, så er det bare en hurtig tømning af maven, uden det store ubehag og så har han det rigtig godt bagefter.

Kender også en som er begyndt at kaste op ved at sniffe amf der har den mindste bismag, hvilket det meste 'gadeamf' jo har. Nogen der kender noget til dette evt.? Hun siger selv det er opstået efter en aften hvor hun havde sniffet betydelig mere end normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
axia > Jeg tror at efter den aften hvor din veninde sniffede for meget, er hendes krop begyndt at opfatte amfetamin som et giftstof, og dens naturlige reaktion på at der kommer skadelige stoffer i den er at kaste op.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: MIne BUkser
First of all, happy new year :)

Jeg havde ogsaa saadan en oplevelse igaar, tog 2 styk kiks(og noget kola, men ved ikke om det har den store betydning?) og en time efter knaekkede jeg mig. Mit trip forsvandt bare hurtigere og hurtigere bagefter, og jeg mener saadan hurtigere end normalt. Hvordan kan det nu ske?

Towelie

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]