Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Er blevet lidt nysgerrig angående LSA, og har hele aftenen søgt informationer og fundet frem til at lave et ekstrakt fra Hawaiian Baby Woodrose (Argyreia Nervosa) nok er det mest fornuftige.
Jeg har brugt TFSE samt søgt på Erowid og Google, og fundet frem til en slags opskrift hvor jeg gerne vil have lidt input:

1. Knus frøene
2. Omryst og lad dem trække i en non-polær væske i en times tid
3. Filtrer væsken fra
4. Hæld alkohol over blandingen og lad det trække i 3 dage
5. Filtrer snasket fra
6. Lad spritten fordampe i varmluftsovn ved 60 grader
7. Det resterende gule og ildelugtende masse skal så indtages efter behag

Jeg er lidt i tvivl om hvilke væsker der ville være bedst egnede, og gerne lettilgængelige. Af non-polær væske har jeg fundet følgende muligheder:
Æter (svær at skaffe - giftigt)
Rensebenzin
Petroleum (giftig)

Af alkoholer:
Træsprit (blind?)
Husholdningssprit (tilsætningsstoffer)
Ethanol (vodka er vel ikke tilstrækkelig?)

Hælder mest til at bruge rensebenzin og husholdningssprit, med mindre vodka eller anden lettilgængelig alkohol (ethanol) er at finde. Jeg ved meget lidt om kemi og diverse væsker, hvilket er årsagen til jeg spørger jer.
Er der noget af dette der er hul i hovedet? Noget jeg skal benytte frem for andet? Og evt. gode råd af den ene eller anden type.. så sig frem, vil nødig lave en fuckup! :P

Beklager hvis dette topic har været oppe før, syntes ikke at kunne finde det, og psy.dk kører lidt langsomt her til aften.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har selv brugt rensebenzin, men det er nu også giftigt... Det er bare så flygtigt, at de når at fordampe inden indtagelse.

Som ekstraktionsmiddel har jeg brugt finsprit, men husholdningssprit kan også bruges, det fordamper jo også. Sammen med denatureringsmidlerne, det er jo egt det, der er meningen med dem...

Jeg ville nok lade den apolære opløsning stå og trække længere, evt skifte det et par gange for at være sikker på at få et rent produkt.

Det samme med den polære, men det er nu for at opnå størst udbytte :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har selv prøvet med rensebenzin og husholdningssprit.

Smed det filtrede sprit i et lille fad (ca. 15x7,5cm), det fyldte næsten op til kanten (½cm). Smed det så i ovnen ved 60grader og da det var fordampet var der lidt snask tilbage. Hældte lidt sprut oveni, gned det gule snask ind i sprutten og hældte det på flaske.

MEN... Virkningen var langt fra optimal i forhold til at jeg havde lavet af 15 frø. Ved ikke om det ikke var længe nok i spritten, eller om jeg skulle have haft mere sprit til frøene om mit fad ikke var ok, eller hvad det var.

Men er ihvertfald lidt skeptisk for at skulle gøre det igen, hvis jeg ikke kan gøre det ordentligt :(

Titel:
Dedikeret medlem

BRB -> Hvor lang tid havde frøene trukket i dit sprit?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

axia skrev:
BRB -> Hvor lang tid havde frøene trukket i dit sprit?
Ca. halvandet døgn, for lidt er jeg bange for :?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, du kan have været uheldig og havde fået nogle dårlige frø, men ellers er træktiden nok det bedste bud på en fejlkilde.
Jeg plejer at knuse frøene MEGET godt, og så lade dem trække i et døgns tid, skifte sprit og lade det trække igen osv... Indtil jeg har det godt med blandingen.

Derefter inddamper jeg det, det har virket fortræffeligt på 10 frø!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Hmm, du kan have været uheldig og havde fået nogle dårlige frø, men ellers er træktiden nok det bedste bud på en fejlkilde.
Jeg plejer at knuse frøene MEGET godt, og så lade dem trække i et døgns tid, skifte sprit og lade det trække igen osv... Indtil jeg har det godt med blandingen.

Derefter inddamper jeg det, det har virket fortræffeligt på 10 frø!
Ok, jeg må bare prøve det igen så :)
Har også fået en lille HBWR plante op ad jorden nu, planter er meget sødere når de indeholder aktive stoffer :twisted:

BTW: Det ekstrakt jeg fik delte jeg i to, så fik kun ca 7-8 frø ekstrakt af gangen, men det burde man jo også kunne mærke.

Titel:
Insane psychedelia user!

Lav et IPA ekstrakt.

IPA er rigtig godt til formålet, billigt og ikke al' for giftigt. Og desuden nemt til gængeligt.

Pulveriser frøene.

Læg de pulverisede frø i bunden af et reagensglas (eller lign.), overhæld dem med heptan. Hold og åbningen og ryst kraftigt i 10-15min. Lad derefter glaset stå i ca. 60min.

Filter, lad heptan'en fordampe.

Skrab resterne sammen og lig dem igen ned i et reagensglas, overhæld med IPA.

Lad reagensglasset ligge i ca. 24timer. Filter og lad IPA'en fordampe.

Skrab resterne sammen og smid dem i en kapsel.

Så har du LSA på kapsel form :)

Btw, topic'et burde flyttes til kemi forumet, så er det nemmere for andre der søger at finde det.

Titel:
Insane psychedelia user!

/me bøjer sig for Master Daffy :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hovefor er det at man skal lave ekstrakt? kan man ikke nøjes med at knuse frøet og så smide den brune skal væk??

Hilsen Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Copelandia skrev:
Hovefor er det at man skal lave ekstrakt? kan man ikke nøjes med at knuse frøet og så smide den brune skal væk??

Hilsen Cope

Jo, hvis du vil have det elendigt, indtil du forhåbentlig brækker det hele op.

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er stadig giftstoffer inde i frøene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ok så tror jeg bare at jeg fucker de frø.. de er sku for giftige!!!!!!

Hilsen Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh.
Er det ikke en ide´at bruge petroliumdestillret naphta, og rense det i en skilletragt først :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

at sætte det i en ovn ved 60 grader.. er det ikke sindsygt overhovedet at have kontakt med noget elektrisk, hvis du enten bruger: sprit, æter eller benzin...?

Titel:
Dedikeret medlem

sorn skrev:
at sætte det i en ovn ved 60 grader.. er det ikke sindsygt overhovedet at have kontakt med noget elektrisk, hvis du enten bruger: sprit, æter eller benzin...?

Sjovt som dette topic skulle komme frem idag.. Men når det drejer sig om en lille mængde husholdningssprit, i en lille gryde.. så tror jeg ikke det bliver noget problem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stødte lige på tråden...
Citat:
Smed det filtrede sprit i et lille fad (ca. 15x7,5cm), det fyldte næsten op til kanten (½cm). Smed det så i ovnen ved 60grader og da det var fordampet var der lidt snask tilbage. Hældte lidt sprut oveni, gned det gule snask ind i sprutten og hældte det på flaske.

MEN... Virkningen var langt fra optimal i forhold til at jeg havde lavet af 15 frø. Ved ikke om det ikke var længe nok i spritten, eller om jeg skulle have haft mere sprit til frøene om mit fad ikke var ok, eller hvad det var.

Men er ihvertfald lidt skeptisk for at skulle gøre det igen, hvis jeg ikke kan gøre det ordentligt

BRB, det kan have noget at gøre med din korte sprittid. Men det kan også have noget at gøre med din ovntid - LSA er, ligesom LSD, særdeles letnedbrydeligt overfor lys og varme. Så al ovntid er med til at dræbe dit virkningsstof - det bedste er faktisk, hvis du bare kan hænge en vifte over ethanolopløsningen, der er spredt udover et større areal. Lidt ovntid ødelægger nok ikke det hele, men meget ovntid kan måske gøre en betydelig forskel!

Håber, det hjalp. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan det ikke betale sig kun at benytte sig af den non-polære fase -og derefter bruge det knuste pulver uden alkohol ekstraktionen.
Da 10 frø kun vejer omkring 1g - er der jo ingen grund til reducere mængden yderligere + man slipper for en masse arbejde.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg påbegyndte alkohol ekstraktionen, men da jeg kun havde ~25 frø besluttede jeg mig for bare at fordampe alkoholen, og så æde frøresterne sammen med for at der ikke skulle gå noget til spilde. Jeg havde godt nok lidt ondt i maven under dele af trippet, men det var ikke noget der ødelagde hverken humør eller trip.

Skal siges vi var 3 om at dele frøene, og de to andre knækkede sig.. Jeg havde lidt maveonde og et lækkert trip!

Titel:
Medlem

Nu blev jeg også nysgerrig. Kan man ikke få et godt resultat ud af det hvis man nøjes med at fjerne giftstofferne med f.eks rensebenzin og så springer spritfasen over og spiser de pulveriserede skaller efter tørring?
Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det korrekt, men det er da kun den non polære fase med rensebensinen der trækker giftstofferne ud af skallerne ikke? Spritfasen er vel udelukkende til at trække de aktive stoffer ud af frøene for derafter at lave en ekstrakt eller pulver af frøene.
Ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget, vil gerne slippe for mavepinen og nøjes med det lækre LSA trip

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]