Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Er der nogle af jer, som har erfaringer med at stege eller koge psilocybinsvampe? Min søster fortalte mig, at hun og hendes kæreste havde lavet flødesovs med champigninger og spids nøgenhat, men det virkede ikke. Hun kunne svagt mærke noget i starten, men det forsvandt hurtigt igen. Derfor tænker jeg, at psilocybinen måske bliver ødelagt af stærk varme?? Hvad mener I?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Correct me if I'm wrong.

Så vidt jeg ved, så er psilocybin en skrøbelig molekyle, så jeg tror faktisk ikke at der skal så meget varme til, før at den bliver ødelagt.

Psilocin skulle være mere stabil, men mener også det bliver til psilocybin og/eller bliver nedbrudt af ilt.

Men på den anden side, så koger folk vand, smider det i en kop the, og så ned med svampene. Det er jo også en del varme. Men så er der jo noget med, at vand trækker stofferne ud, hvor du så drikker psilocybin istedet for at spise det. Det skulle give en voldsommere effekt, dog med en kortere varighed.

Umiddelbart ville jeg sige, at det egentlig burde være muligt på svag varme... men du skal også huske på, at hvis du bare sluger svampene, så får du ikke en særlig stor effekt, og der går længere tid før der sker noget. Hvis du tygger svampene rigtig godt, og lader dem ligge i munden et par minutter, så får du en hurtig og stærk effekt. Her tygger du svampene med andet mad, og jeg går ud fra at det går hurtigt ned.

Desuden anbefaler man, at man spiser svampe på tom mave, for at få en effekt... det gør du jo ikke rigtigt, når du smider det i noget mad.

Hvis din søster har smidt svampene væk efter at ha ladet dem trække ud i sovsen, så forklarer det problemet. Ellers tror jeg at det skyldes det mad de har indtaget samtidig, ellers var der simpelthen ikke nok svampe til et trip (man siger jo at der skal ca 20+ SN/person)

Læs mere om molekylerne her: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... stry.shtml

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Psilocybinen kan ikke holde til for meget varme, derfor skal man også normalt lade sin te køle af i en ti minutters tid inden man putter svampene i.

I den sidste post der var om svampete var der dog nogle, der skrev at spids nøgenhat godt kan holde til, at man hælder kogende vand over dem - noget med at de indeholder mere psilosin end f.eks. cubensis. Der er dog nok alligevel også en grænse for hvor meget varme spids nøgenhat kan klare.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
det var mærkligt jeg har før lavet noget suppe halløjsa og så puttet svampene i og kogte dem intil de var smattet,

det virket fint eller også var det bare den opturs joint jeg røg lige inden der gjore tricket :D :D :D,

:D :wink: :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du ikke kunne kende forskel på jointens virkning og svampesuppen, så er jeg da ikke sikker på hvor godt de virkede... :wink:

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
FarmerJoe Aka. MuscleB. skrev:
Hvis du ikke kunne kende forskel på jointens virkning og svampesuppen, så er jeg da ikke sikker på hvor godt de virkede... :wink:

Mvh Jonas!

doooooooooooooooooooooooooooooohhh
jeg kender sku da udemærket forskællen det var netup for at lave sjov
med dem der for halluer på af cannabis.

svampe= halluere
cannabis=placebo

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Nu stod der nu ikke noget om halluer i din første besked, så sådan tolkede jeg den ikke.

Derudover har cannabis-halluer sit helt eget topic hvor det er blevet diskuteret til hudløshed og størstedelen er vist enige om at det klart er muligt.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg har lavet svampe-the RIGTIGT mange gange, om de har ALDRIG taget skade af det. De virker hurtigere, men også lidt kortere, det er forskellen.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Måske kan de godt tåle at koges (100 grader), men ikke at steges i fedtstof, da de her bliver meget varmere. Min søster havde først stegt dem sammen med champignonerne, og så hældt fløde på bagefter.

hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ja så tror jeg også vi har forklaringen..

Hilsen Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg får ALTID dårlige mave af svampe, men så vil jeg gerne prøve at lave svampete. Men jeg er ikke helt sikker på proceduren, så jeg vil lige spørge jer. Skal man bare lave en normal kop te og lade den stå i 10 minutter, og så putter man svampene i?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Laangt de fleste gange jeg har trippet på spids nøgenhat, har jeg brygget te på svampene.
En kopfuld vand+svampe koges for fuld skrue i en gryde i 2-3 min, hvorefter det indtages.
Det kan sagtens lade sig gøre med de danske svampe, men jeg har aldrig prøvet med andre end semilanceata...

Vh CC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak, CannaChem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
loader skrev:
FarmerJoe Aka. MuscleB. skrev:

Mvh Jonas!

doooooooooooooooooooooooooooooohhh
jeg kender sku da udemærket forskællen det var netup for at lave sjov
med dem der for halluer på af cannabis.

svampe= halluere
cannabis=placebo

Fyr lige den af til Aliaarhus engang :wink: Tror nok han har et andet synspunkt på den sag

/Cope

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Infected Cope

Jeg tror ikke vi behøver at puste liv i en meget ukonstruktiv debat, der har kørt for længe siden i et helt andet forum ved at kommentere én af Guffes posts han har skrevet for over ni måneder siden, vel? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Undskyld Andreas.

Det var mig som skrev i debatten i dag :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Andreas/Saiko-Pod skrev:
@Infected Cope

Jeg tror ikke vi behøver at puste liv i en meget ukonstruktiv debat, der har kørt for længe siden i et helt andet forum ved at kommentere én af Guffes posts han har skrevet for over ni måneder siden, vel? :roll:

Yep... Du har ret. Det var nærmere ment som et hint, men fuck det. På med Topic

/karma

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ Armaghetto

Ingen behøver at undskylde noget... og da slet ikke dig! Det er fint at se at du bruger søgemaskinen og finder topics, som er relevante for dig inden du spørger om ting. Dog ser vi helst at man for overskuelighedens skyld laver en ny tråd med sit spørgsmål og så henviser til den tråd man har søgt på hvis der står noget brugbart dér... bare så man undgår misforståelser som i dag hvor I.C. skrev en kommentar til Nostalgic sandsynligvis uden at lægge mærke til at hans indlæg var ni måneder gammelt... havde I.C. skrevet sin kommentar imens debatten, hvor usaglig den end måtte have været, havde jeg nok ikke kommenteret på det...

Og jeg må nok beklage min gnavne tone i indlægget ovenfor... I situationen irriterede det mig mere end det burde.

Titel:
Junior medlem

Armaghetto skrev:
Tak, CannaChem.

Vil tro det vil virke bedst hvis du koger svampene i en gryde, lader dem stå og trække en 5 mins ca så psylocybinen kan trække ud af svampene. Vil også tro virkningen vil være bedre hvis du lader svampene ligge i gryden og måske endda hælde dem med over i koppen.
Eller smider koppen i mikrobølgeovnen og varmer den godt op og smider de tørrede svampe deri og lader dem ligge og "sitre" indtil koppen bliver dejlig "mushi" farvet og nyder denne euforiserende blanding :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vil jeg prøve, Blood! tak.

Og okay Andreas, så næste gang laver jeg et nyt topic :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]