Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Glad for coke
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Fik pludeselig lyst til at dele mine tanker med jer.

Indtil et par uger før nytårsaften, havde jeg kun prøvet kokain 2 gange. Een gang mens jeg var skide fuld hvilket ikke gav anden virkning end bedøvelse, og een gang til en morgenfest hvor det bare var lækkert at falde ned på efter en aften/nat med amf og kix.

Well, bestemte mig for at købe et gram til nytårsaften. Fik at vide at jeg skulle tage det i små streger, for det skulle være ret godt! Og JO! Det var det også :)
Havde det så liggende i fryseren de par uger før nytår, og skulle selvfølgelig bare liiiiige prøve et par gange, inden jeg skulle ud og shoppe fx. Anyway, det var en meget underlig følese at shoppe på coke, ved ikke om det kun er noget en tøs kan finde på..hihi, men bestemte mig for at lægge det væk og ikke tage mere før nytår, der skulle jo gerne være noget tilbage :)

Nytårsaften kom, og JA! Det var fedt at feste på coke (sammen med amf), og for de af jer der har prøvet kokain før, vil I også vide at rusen slet ikke kan måle sig med amf, selvom jeg synes at amf er et godt stimulans. Ja, faktisk vil jeg sige at det er to forskellige slags ruser.

Bestemte mig kort tid efter nytår for hurtigt at finde noget nyt, for i Odense er det ikke videre nemt at få fat i så jeg kunne lisså godt finde 2 g med det samme, og så være sikker på at have det. (Var der nogen der sagde en begyndene psykisk afhængighed) :roll:

Da jeg havde fået de 2, skulle jeg selvfølgelig lige smage en gang. Kom derefter hjem, og skulle da liiige prøve en lille streg. Hm... kunne man ikke liiiige tage en lille bitte en mere.

Det blev ikke til flere streger, og jo der er en masse tilbage af det endnu. Hvad jeg prøver at sige med dette er, at coke for mig har været det stof der har været MEST afghængighedsskabende, hvorom jeg ikke har den største erfaring med det.
Jeg ved det ligger i fryseren, og har nogengange måtte tage mig selv i at tænke "man kunne jo liiiige..." Men nej! Har heldigvis ikke gjort det.
Jeg prøver ikke at komme med en moral-prædken, ville bare ud med et par tanker og fortælle at man nogengange tror man har mere styr på det end man har.
Jeg har besluttet mig for at tage en lille 1½ måneds pause med alt hvad der hedder narko, det tror jeg nu er meget sundt :)

Medlem

dance2trance skrev:
tøs

How u doin' ;)

Ej, seriøst. pas på med det pulver.. lige plusdselig tager det overhånd. Ved det af bitter erfaring, dog med amfetamin i stedet for cola...

- Peace

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja.. Koka er ret dejligt, nogengange for dejligt!

Uhmm.. Nosecandy! :)

Titel:
Dedikeret medlem

på et tidspunkt hedder det vel "ingen penge, ingen småkager" (omend det så er arme).. med mindre du selvfølegelig har et fuldt fungerende job

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
sorn skrev:
med mindre du selvfølegelig har et fuldt fungerende job

lol!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sorn skrev:
på et tidspunkt hedder det vel "ingen penge, ingen småkager" (omend det så er arme).. med mindre du selvfølegelig har et fuldt fungerende job

Er studerende, men arbejder ved siden af. Men stadigvæk.. det er sq for dyrt at blive afhængigt af.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for din gode post! Det glæder mig at høre at du har den viljestyrke der skal til, og fornuft nok til at bruge den. God stil dér!

Jeg flytter lige emnet over i medaljens bagside, det er vist mest passende dér.

Senest rettet af йети 16 jan 2004 20:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
coke i fryseren? og det ligger der stadigt efter 3 minutter? utroligt :P

coke er nok det eneste stof jeg virkeligt får lange øjne efter. lige meget hvor meget jeg prøver på at bekæmpe det, så holder jeg konstant øjenkontakt med posen, når den bliver fundet frem til fester.

men ok, jeg er så så forbandet nærig med det stof, så køber det højest et par gange om året.. altså for 500 kr lsd eller 500 kr coke :) man lærer hurtigt hvad man får mest ud af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TJiLLe skrev:
men ok, jeg er så så forbandet nærig med det stof, så køber det højest et par gange om året.. altså for 500 kr lsd eller 500 kr coke :) man lærer hurtigt hvad man får mest ud af.

Ja det er jo en forholdsvis kort rus man får, selvom et gram godt kan holde til en hel aften/nat. Desværre er det bare sådan, at når posen er tom er det nedern for man vil bare have mere :-/ Sådan har jeg det fx. ikke på amf.. men der køre man som regel også længere på snitten hvis man kan sige det sådan :?:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Vel talt 8) Syntes lige godt om begge stoffer, det kommer jo helt an på formålet :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Suspekt skrev:
Vel talt 8) Syntes lige godt om begge stoffer, det kommer jo helt an på formålet :wink:

Det vil jeg give dig ret i. Hvis jeg fx. skulle til en 16 timers lang fest (Mayday fx.) ville amf da klart være at foretrække.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Har det også lidt på samme måde - igår var jeg til fest og havde KUN drukket! På et tidspunkt sad jeg så og stenede lidt, og pludselig kan ikke huske hvordan eller hvad der skete - men sådan som jeg husker det blev jeg suget ned i en tunnel og for enden stod en gammel, klog mand og sagde noget i stil med: "For din egen skyld, lad være med at tage amf igen nogensinde!!". Og den sad virkelig hårdt, begyndte at græde helt vildt og gik så på toilet og græd et par minutter.

Og det er skam ikke engang fordi jeg tager meget, men nu holder jeg ihvertfald en MEGET lang pause med det!!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Psykisk afhængighed mht. cola er ret voldsom syntes jeg. Fuck, nogengange er jeg sku næsten glad for, at min økonomi sætter nogle naturlige grænser for forbruget. Godt man ikke er milionær :wink:

GF

White-my favorite color, the only one I know.
It's the color of my walls. The color of my snow.
They say it makes you crazy. You say it makes you sane.
Yes, white's my favorite drug, and its color is cocaine.

by OK Now

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jaaa coke er sgu godt! man forstår jo godt mange af de kendte bliver afhængig, tror sg selv jeg ville blive det samme :lol:

når jeg engang imellem er på coke, og posen er tom så synes jeg næsten at min aften er sluttet, at festen for mit vedkommende er forbi!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det sur eved coke er at man altid vil have mere, morgen middag og aften - det er sku ligemeget, coke passer til næsten enhver situation, kunne sagtens tage hjem til de gamle og bare være extra glad... med fx kix kan jeg godt mærke når aftenen er slut og man simpelthen ikke har lyst til stoffet mere, men ikke med cola :roll: derfor er jeg temmelig glad for at prisen er så høj, ellers ville jeg sku være colahøj all day long mutha!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Koka er kun fedt for de stakler der ikke har haft fornøjelsen af ren meth! :twisted:

Måske freebase-koka ville give mig noget, men indtil videre har rusen ikke sagt mig det store, andet end bedøvede fortænder og næse, og et opstrammet kranie (og senere stram maske)...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Tina skrev:
når jeg engang imellem er på coke, og posen er tom så synes jeg næsten at min aften er sluttet, at festen for mit vedkommende er forbi!

- Præcis sådan har jeg det! Når der ikke er mere coke, kan man sgu lige så godt gå hjem i seng. Hvis man ikke har drukket, kan man dog gøre comedownet behageligt ved at tage GHB. Evt. benzodiazepiner hvis man ikke har andet.

Mvh. Psyko

Ps. Det er selvfølgelig dumt og uansvarligt, at tage noget for at dæmme op for den "nedtur" man selv har været skyld i. Lad være med at gøre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg burde slå mig selv hårdt oveni hovedet med en tung bog. :roll: Mine planer om at holde en pause, holdt ikke længe... well... heldigvis er den næsten konstante lyst til cola forsvundet, nu er det bare sjovt når man skal feste. (Som fx. igår)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg hiver denne tråd op til revudering, da jeg selv synes jeg er kommet ud i noget, der kunne betegnes som psykisk afhængighed.

Historien:

Jeg prøvede kokain for godt og vel et år siden. Efter da var jeg i kontakt med det jævnligt omkring én gang om måneden. Det eskalerede da jeg i 3-4 uger i træk var påvirket fredag, lørdag af hhv. amfetamin eller kokain.
Jeg synes selv, at jeg fik et ordentlig rap over nallerne, da jeg samtidig blev fyret fra mit job, ikke holdt gymnasiet ordentlig ved lige, og mine forældre kunne se en ændring i min person.
Jeg tog en pause på en 3-4 måneder, og kom på rette køl igen, men tog en kokain-tur her nytårsaften.
Jeg ser mig selv som virkelig godt informeret omkring stoffer, men det holder måske ikke omkring mine erfaringer omkring afhængihed.
Til enhver en tid informerer jeg mine venner omkring risiciene ved forbrug/misbrug af såvel psykedeliske såvel som stimulerende stoffer.
Jeg sidder nu her med det dilemma mellem ikke at tage kokain i forbindelse med fester (hvis det bliver bragt på banen), og at holde mig fra det fuldstændig.
Jeg har det det sådan, at man godt kan have et fornuftig forbrug med kokain hvis man kan kontrolere sin trang til det. Men jeg er næsten sikker på, at nogen herinde kan give mig ret i at det kommer krybende for hver weekend der går. Først 4 ugers mellemrum, så 3, så 2 osv.
Pt har jeg været på det 3 gange med nytårsaften inklusiv, og det sidste jeg vil er at falde i fælden, hvor man simpelthen bar næsten skal have noget kokain til weekenden, "ellers er det ikke det samme".
Det åbenlyse svar er selvfølgelig en total degradering af forbruget, men det er sku lettere sagt end gjort.
Min bønd med dette indlæg er at høre fra jer som muligvis har været ude for det samme, men har fundet en metode til at komme ud af den onde cirkel

Yours Truly
DeF

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Def! Pudsigt at du skulle "genåbne" min gamle tråd; havde netop siddet og tænkt på den inden jeg kiggede..

Back to topic. Jeg synes udemærket jeg kan genkende hvad du skriver. Jeg har også i løbet af det sidste år, kommet tættere og tættere på coke, samtidig med at jeg blev mere og mere glad for det.

Du efterlyser en metode til at komme ud af den onde cirkel. Well.. jeg er indtil videre kun lige startet med at tage afstand fra stoffer for et stykke tid i hvert fald, og kan derfor ikke give dig noget konkret svar på, hvad der kunne synes at virke.
Men et sted at starte er at lade være med at tage noget med når du skal til fest. Der er nok ikke nogen garanti for at det ikke findes til festen, og såfremt dette er tilfældet så søg væk så snart du får trangen. Gå lidt udenfor og træk noget luft, gå ind i et andet rum og kom igen nogle minutter senere, kort sagt undgå mest mulig kontakt med det, da dette højest sandsynligt bare vil forhøje din lyst.

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget. Du er velkommen til at smide en PB hvis du vil tale yderligere.

:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]