Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 04:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer ! Jeg vil bare lige høre om der er nogle herinde der kender til noget planteværk som man kan proppe i sine joints i stedet for tobak? Jeg ønsker simpelhen at kunne fyre op en fed, hvor tobak er erstattet af noget andet? Det skal selvfølge være en plante!
Mit problem er at jeg er ret paranoid over alt det lort der er i smøger og søger noget der er "sundere" eller i det hele taget ikke indeholder noget som helst og heller ikke skaber giftige vapors ved afbrændning.
Jeg er udemærket godt klar over at røg aldrig er sundt, men noget røg er jo sundere end andet røg :)
Jeg håber lidt i forstår hvad jeg mener, men om der er nogen der måske allerede gør det selv og kunne
guide mig på vej ?

Inden i nævner vaporizers, så har jeg lige bestilt en U-bie fra Americansmokeless, men jeg ønsker stadig at kunne fyre en fed i ny og næ, hvis nu min U-bie ikke lige er mig :)

Håber i har et godt svar og go´ryger

Junior medlem

Den har været vendt før så mange gange, så hvis du søger på det finder du nok en masse andre indlæg med præcis samme spørgsmål :b Men ryg skunk.. det er da så naturligt som det kan blive? (:

Junior medlem

Ja undskyld, havde bare søgt på det :/ det sgu ikke fordi jeg er for doven, men kunne virkelig ikke finde noget. De fleste diskuterede mere om man kunne ryge helt uden tobak. Jeg søger en erstatning af tobak :)

Er lige begyndt på skunk efter mange års bongrygning og hold da helt ferie! hvorfor gjorde jeg ikke det noget før :P
Jeg har lige bestilt en U-bie.- De skulle være den perfekte håndholdte vaporizer så nu bliver det sundt at puffe igen
håber jeg.

Medlem

Tørrede jordbærblade :-)

Go' ryger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ville også sige jordbærblade, det smager bare "forkert".
Rent skunk smager jo godt!

Medlem
Brugeravatar

Søg på GreenGo.

Medlem

Nu læste jeg godt du skrev ingen tobak, men der findes cigaretter med mindre nikotin og tilsætningsstoffer end der er i mange andre cigaretter, nemlig gule prince! der er 0.1 mg nikotin 0.1 mg tjære og 0.1 mg kulilte så vidt jeg husker, og når du rister smøgen forsvinder der omkring 1500-2000 ud af de 4000 tilsætningsstoffer der er i så det ville være oplagt hvis du nu lige havde lyst til en joint med tobak i på et tidspunkt!

Ellers har jeg hørt at der er et stof man kan blive høj på i påskeliljer, måske kunne man tørre dem og bruge det? Men jeg ved det ikke og har aldrig prøvet det så kan ikke udtale mig om det er sundt eller ej :3

Medlem

Nu læste jeg godt du skrev ingen tobak, men der findes cigaretter med mindre nikotin og tilsætningsstoffer end der er i mange andre cigaretter, nemlig gule prince! der er 0.1 mg nikotin 0.1 mg tjære og 0.1 mg kulilte så vidt jeg husker, og når du rister smøgen forsvinder der omkring 1500-2000 ud af de 4000 tilsætningsstoffer der er i så det ville være oplagt hvis du nu lige havde lyst til en joint med tobak i på et tidspunkt!

Ellers har jeg hørt at der er et stof man kan blive høj på i påskeliljer, måske kunne man tørre dem og bruge det? Men jeg ved det ikke og har aldrig prøvet det så kan ikke udtale mig om det er sundt eller ej :3

Det er korrekt at der er mindre nikotin, tjære, og kulilte, ja du fjerner mange tilsætningsstoffer, men flammen fra en lighter er ikke varm nok til at opløse tungmetalerne, men det er gløden fra din joint derimod. Desuden er tobak kræftfrembringende i sig selv, så et godt alternativ vil helt klart være godt cured skunk, eller jordbær tobak.

Jeg er desuden i tvivl om lilium indeholder noget psychoaktivt overhovedet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Knaster tobakserstatning, det bliver ofte anbefalet herinde, har dog ikke selv erfaring med det.

Medlem

Undskyld jeg lige hijacker tråden lidt, men skulle den der u-bie være god?

Er nemlig selv på udkig efter en vaporizern!

Medlem

Jeg kan huske da jeg var i amsterdam, der puttede folk et eller andet øko græs i deres pinde istedet for tobak, da du ikke må ryge tobak indendørs, heller ikke i holland :p. prøvede det dog ikke selv da vi lavede rene joints..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
man kan blive høj på påskeliljer, det smager bare af helvedes til!
det er så løgene man skal bruge.....

Påskeliljer indeholder stoffet lycolin, hvorom wikipedia siger følgende:

Citat:
Lycorine is a toxic crystalline alkaloid found in various Amaryllidaceae species, such as the cultivated bush lily (Clivia miniata), surprise lilies (Lycoris), and daffodils (Narcissus). It may be highly poisonous, or even lethal, when ingested in certain quantities. Symptoms of lycorine toxicity are vomiting, diarrhea, and convulsions.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Undskyld jeg lige hijacker tråden lidt, men skulle den der u-bie være god?

Er nemlig selv på udkig efter en vaporizern!

Den er fin, du kan fylde så du får en go lunge eller to, men jeg kunne ikke forestille mig at bruge den i blæsevejr!

Du kan "vape" rent skunk og hash på dem, så du får alt hvad cannabis har i sig, som 95% forsvinder når det bliver antændt. Så du får alle de healende ting med via dampen.

Skal du dog have en vapor der gør arbejdet for dig og du kun skal inhalere og være indenfor, så køb en af de store der.
Har hørt Volcano laver gode nogle, da U-bie er 100% manuelt.

Konklusion: Den er helt fint, smager lækkert, men slår stadig ikke nydelsesværdien i en tændt joint en solskindsdag. .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
købte en lille pibe lignende den her

Billede

og ryger hash rent i den. kradser lidt, men er fuldt tilfreds. Så er der mindre røg der kommer ned i lungerne

Junior medlem
Brugeravatar

Til Dit oprindelige spørgsmål.

Har eksperimentet med at blande Lactuca Virosa, Marihuanilla og Orange dutch mix i stedet for tobak i joints.

Jeg vil forslå at du kan købe og/eller blande på forskellige måder: Wild Dagga, katteurt, hindbær blade, Din base røg kunne være marshmallow leaf eller Mullein, som brænder langsomt ligesom tobak, og prøvat at bland med:

For ekstra afslappende effekter, skullcap, passionflower, California poppy and Pedicularis.

for ekstra stimulerende effekt prøv calamus rod, muira puama eller kanna.

for smag, Mynte, Citronmelisse og Salvie (Ikke den vilde af slagsen)
Men jeg kunne sagtens lave denne liste fire gange længere. der er masser af stof på det derude.

plus så er der også mange blandede mix som du kan købe færdigt- LUCID Herbal Smoking Blend, og Orange Dutch mix har forholdsvis kraftig psykoaktive virkninger hvor Herbal spliff mix og Greengo er bare afslappende som alt røg jo næsten er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Tørrede jordbærblade er et godt alternativ på trods af det smager lidt "off"
Citronmelisse giver en sjov, men god, syrlig smag. en smule blandet sammen med en god skunk og der kommer en dejlig smag ud af det. Melissen forstærker skunkens smag en smule, så det kan anbefales hvis du kan lide smagen.

For ekstra afslappende effekter, skullcap, passionflower, California poppy and Pedicularis.

for ekstra stimulerende effekt prøv calamus rod, muira puama eller kanna.

for smag, Mynte, Citronmelisse og Salvie (Ikke den vilde af slagsen)
Men jeg kunne sagtens lave denne liste fire gange længere. der er masser af stof på det derude.

plus så er der også mange blandede mix som du kan købe færdigt- LUCID Herbal Smoking Blend, og Orange Dutch mix har forholdsvis kraftig psykoaktive virkninger hvor Herbal spliff mix og Greengo er bare afslappende som alt røg jo næsten er.

+1 til skullcap og kanna. Kanna er IMO godt hvis man lige har lyst til end pind men man skal noget bagefter, kanna holder mig fra at blive helt dvask hvis ikke der lige er andet end sofaryger tilbage. Skullcap hjælper den søvndyssende effekt på vej ved mig, så det kan anbefales til den ekstra afslappende pind eller godnatrygeren. Hedder skjolddrager på danmarksk og kan også bruges som afkog eller te som afslappende middel.

Jeg har også fået noget der hedder indianer tobak i en pind. Jeg ved ikke om der er nikotin og co. i eller hvor meget, men det skal nok indeholde mindre skadelige stoffer end smøgtobak, plus smagen ligger IMO forholdsvis tæt op ad alm. tobak og kan fås til en pris der ligger lidt over dåsetobak.

Mixes med ekstra virkning er ikke noget jeg er vild med, hvis endelig du vil prøve dem, så gå efter mærkevarer, det noname stads man kan få i headshops som de nogen gange selv pakker kan godt ødelægge et ellers fint trip. Hvis der er ingediensliste på stadset, så kan du i det mindste nogenlunde gætte dig frem til hvordan det supplerer din hash.

Held og lykke med at prøve dig frem, jeg håber du finder en substitut der virker godt for dig ;)

Super-light smøger er som regel det jeg bruger hvis der er ikke-rygere iblandt, hvis der ikke er andet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]