Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
Jeg var inde på en amatør hjemmeside om hampdyrkning, hvor jeg kunne læse følgende:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>
...Finder du en hanplante så smid dem af helvede til, eller gem dens pollen til egen avl
<HR></BLOCKQUOTE>

Øhm - hvofor? - er THC niveauet lavere?

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
smid altid hanplanterne væk, de kan kun bruges til at prducere frø med.....

og hvis du ikke gør det så bestøver de dine hun planter og så får du ikke lige så stort udbytte,

en anden ting er at hvis du finder nogen hunplantern med blomster (hermafroditter)
så gør du osse best hvis du smider dem ud,
eller i det mindste ikke bruge frøene.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Hvor hurtig kan man se om det er en hanplante?

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Man kan først med sikkerhed vide at det er en hanplante når den er kommet i blomstring, da du vil kunne se små kugler (pollensække) istedet for topskud som hos hunplanten.

Til tider vil du kunne genkende en hanplante før blomstringen, ved at den har få blade, og er lang og tynd, med en hurtigere vækst end hunplanten.

Nå.....nu vil jeg fyre noget White Widow!! Billede Billede Billede

Dedikeret medlem

det variere jo altid med hvor hurtigt planterne udvikler sig ... men nogen gange kan du provokere planterne til at vise køn tidligere end i den sene-vækstfase, inden blomstringen.

altså under væksten allerede ved 1-2uger er det muligt, men det afhænger meget af vækst også videre....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil nok give den der tekst ret i at man skal adskille sine han og hun planter. Men smide dem væk ! Nej tjeck den høje kogebog. Det der fattig Richards cannabismør ser sjovt ud ! Det må være hanplanternes mål nr. 1 !

------------------
Støt fri hash !

Medlem

hvordan har du tænkt dig at
adskille dem ?

hvis du gror dem direkte i jorden så ha de et kæmpe rodnet og du vil ødelægge planten hvis du flytter den,

hvis du gror dem indenfor så må du satme ha et stort grorum, såå det er mere af den grund at jeg siger at du ska smide dem væk....

Medlem

kan ikke huske det....
men ved at hanplanter blomstre før hunnerne ligeså snart man kan genkende hanplanten skal den fjernes.

hanplanter får sådan nogen lange grene hvor blomsterne sidder, med et mindre mellemrum immellem hver blomst

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
xaruz du har da set hvordan jeg dyrker mine planter, og så er der ikke noget problem med at adskille han og hunplanter.

nogle hanplanter kan også være exstremt potente, mere end nogle hunplanter og det ville da være trist at smide sådan en plante ud, næ den skal blive far til en masse små hamp børn og så ryges.

Jeg kan virkelig ikke forstå jeres hetz mod hanplanter, jeg vil gerne have han planter, bare ikke for mange, men 2 af hver sort er fint, det er også en af grundene til at jeg ikke køber feminiserede frø, og nu vi er ved frø JEG ELSKER FRØ det er næsten det bedste ved at dyrke, når man sidder der med sine frø og ved at den her er en krydsning mellem en skide god skunk du har fået af en af dinne venner og en rigtig god udendørs pot du har gået og krydset på en 5-10 år, og den her er ....., det er det jeg syntes er noget af det fede ved at dyrke det er alle tankerne, drømmene om hvordan den her plante kommer til at se ud.

Prøv af at læs Marijuana Botany det er virkelig den absolut bedste bog om hamp og den kan findes online på nettet.

GO´ Dyrker Henrik Billede Billede Billede Billede

Medlem

hej sativa

ja jeg har set din have, men hvor mange 1.ste gangs dyrekere har så meget plads at bruge ? men ja hvis man har så meget plads så er det da klart, at man prøver at gemme de gode gener (håber da osse jeg får en enkelt hanplante af dine frø ;-)
men hvis man kun har 2 kvm at dyker på så kan det da ikke betale sig at gemme dem, så er det da bedere at klone planten....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg regner med at dyrke udendørs i potter og så sent som muligt sætte dem i løs jord. Der er en jeg kender som (siger han selv) kan se det ret tidligt om det er han eller hun planter !

------------------
Støt fri hash !

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Hanplanter er nødvendige - frø er geniale! Jeg er godt klar over at der findes metoder til at sende kloner med posten, men der er ikke noget der overgår frø mht. diskretion. Og det er jo ikke ulovligt at have frø.

Peace... Billede

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Hej xaruz
Det skal du ikke regne med pga. at der kun har været silver haze hun planter tilstede i dyrknings rummet, så grunden til at der er kommet frø er fordi der har været nogle hunplanter med hermofrodit anlæg. Billede

Junior medlem

Geografisk sted: Fra landet hinsides fjorden.
Jeg giver zativa ret i at hanplanter kan være meget potente, har selv haft et par stykker.
men ellers vil jeg anbefale at i drikker noget årgangs-øl inden i ryger skodpot.

Det var lige min mening.

Billede Billede Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]