Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hey
Er der ikke nogen som kan fortælle mig lidt om planten atropin belladonna?`Den lyder fantastisk hvis man læser den omhandlende triprapport her på siden. Hvis man derimod læser nogle rapporter på Erowid.com vil man erfare at det er en forfærdelig plante. Hvad skal man tro? Den vokser jo overalt i Danmark!!
Et sidste spørgsmål: Er det lige meget hvilken form for malurt man bruger til absinth? I Danmark findes der flere slags.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene

Atropa Belladonna, er en natskygge, og er ligeså farlig som pigæble. De indeholder de samme stoffer, og de er ektreme farlige. Pas på med forsøg af disse planter, og læs noget mere om dem, fx herpå siden under lexikon datura stramonium.

Mvh Loonie

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Artemisia absinthium er ikke et medlem af natskygge familien (derimod skærmblomst familien).Atropa belladona vokser ikke overalt i Danmark, den er meget sjælden i naturen. Til gengæld er den en ret interessant plante, da den eneste måde hvorpå et atropa frø kan spire, er hvis frøet er pakket ind i noget rådnet kød. Det er derfor at dens frø er så giftige, således at et uheldigt dyr ville dø hvis den spiste nogle bær og dermed pakke frøet ind i en ordentlig klat gødning.

Ashoka

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Skumle plante egentligt men det forklare jo også hvorfor den ikke er så udbredt ! Ja jeg ved godt det var off-topic men jeg ville bare knytte en lille kommentar ! Billede

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Junior medlem

Geografisk sted: Odense,Dk
Hejsa
Jeg vil nu ikke give dig ret Ashoka, da jeg selv har plantet den, uden kød, men bare i jord..hvis der er nogen der er interreseret i frø har jeg masser. Jeg kan ikke udtale mig om Belladonna trip, men jeg har prøvet pigæble en del gange, og de indeholder de samme stoffer...man kan få et ganske godt trip ud af det, men man skal ramme den rigtige dosis, og det afhænger af hvor modne frøene er...jo lysere de er jo vildere bliver trippet...og omvendt mørke frø giver et stille og roligt trip i små doser...men pas på marginen er lille.
Hilsen Rasmus Rødskæg

Junior medlem

Geografisk sted: DK
Hej er der nogen her inde der har set belldonna i vild dansk natur?? Sten L. skrev at den levede et par steder her i danmark men hvor det er lige det. Jeg kunne godt tænke mig at se træet, så hvis nogen har set denne dødlige natskygge må i godt lige gi et "kald" tnx

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Det har blitt snakket en del om Atropin,belladonnurt,piggeple i det siste.
Da jeg selv begynte å trippe ( på svamper og LSD )var alt ufattelig kult, og de gamle hekseplantene var høyt på min ønskeliste.
Jeg ville " ha mere,sterkere,fortere". Etter at jeg har blitt "litt" eldre er jeg glad for at jeg aldri har prøvd disse urtene, for HVA får man ut av slike tripper på disse hekseplantene? Det er IKKE mye positivt iallefall,og det må jo være et av målene med psykedelia. Jeg regner med at de som snakker om slikt er mellom 18-22 år, en ufattelig naiv alder og potensiel farlig når man ønsker å innta "alt". INGEN kjente stortrippere,psykedelia-guruer NEVNER dette i positivt ordelag fordi det er et livsfarlig deliriant. Det er ikke et hallusinogen slik som svamper,LSD og Ayahuasca. Det er kanskje det eneste rusmiddelet som gir deg VIRKELIGE hallusinasjoner, men folk sier at DET er IKKE noe å trakte etter. Såklart kan man dosere belladonnaurter,piggeple etc. men HVORFOR? Ikke alle opplevelser,erfaringer er til det beste for deg. Det er kun de mest HARDCORE sjamanene i sør-Amerika som bruker dette, og de er IKKE som oss, for oss er det VELDIG stor risiko forbundet med piggeple o.l.
Folk som skriver her har jo badtrips pga. små doser svamper eller LSD, da bør man være jævlig forsiktig med piggeple. For om dere har prøvd svamper og LSD noen ganger, så er det ikke noen selvfølge at man skal prøve noe annet for det. Man trenger ikke noe annet enn svamper, det gir en person mere enn nok å tenke på, bare vent noen år så skjønner dere hva jeg snakker om.
Dere i Danmark har jo svamper,Ayahuasca,Peyote og San Pedro kaktusser lett tilgjengelig OG dere kan bruke dem uten å bli trakassert av myndighetene slik som vi i Norge.
Lær dere å bruke disse vekstene gjennom mange år, skulle det vise seg å IKKE være nok ( noe det høyst sannsynlig vil være) så kan dere gå over til piggeple o.l, men fram til da, GI FAEN.
Ikke ødelegg den gode psykedeliske følelsen og kanskje ende opp med noia pga. piggeple, bruk de mere trygge vekstene, de vil lære dere mere enn nok.
Kun mitt synspunkt på saken,lev vel alle sammen.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Jeg har lige bestilt en masse "troldomsurter" fra urtegartneriet og et eller andet gartneri i tyskland, og en af de mere spændene ting var en gul dødelig natskygge atropa belladonna var. luteum, samt 3 forskellige bulmeurt arter en hvid en gul og så den alm. sorte, 1 asiatisk pigæble art og en mandragora autumnalis som er i familie med den kendte alrune, plus mange andre mærkelige planter.

Jeg har ingen intensioner om at indtage noget af det her men dyrker det kun fordi jeg syntes at det er nogle fassinerende planter.

Efterhånden som jeg får lavet frø er jeg mere end villig til at delle ud af dem, hvis det har nogen interesse, men det bliver jo nok først til efteråret.

Hilsner Henrik

Billede

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Findes der mon en smukkere plante end Datura???

Jeg skal selv i gang med at overplante haven med Datura her til foråret, og kan nok skaffe en del forskellige sorter, Så mon vi ikke alle kan bytte nogen frø til efteråret og på den måde få en stor samling???

Ps. der skulle vel ikke være nogen som ligger inde med nogle "purple Datura" frø?
Da det er nok den smukkeste datura af dem alle

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
*LOL*
Pigæbler er ubehagelige nok, men jeg ville sgu ALDRIG æde noget der hed "pik æbler"!

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Til flashback,
jeg tror at du mener datura metel og dem har og dem har jeg lige bestilt nogle frø af + at jeg evt. har nogen liggende et eller andet sted, men jeg skulle gerne have flere frø til efteråret og så kunne jeg jo sende nogen til lystrup.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
/Sativa

Jeps, det er D. Metel

Det ku sku være kanon hvis du kunne sende nogle frø efter høsten

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]