Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg har ca været røgfri i 50 dages tid nu (eller mere - har ikke helt holdt styr på det) - da jeg må erkende at cannabisen har fremprovokeret så meget angst i mig at jeg er det man nu kan kalde invalid pga den, har fået en masse hjælp (uden medicin) og er ved at få det bedre så småt, kan lige så langsomt begynde på daligdagens ræs igen, men ting som arbejde, skole, eller andet i den dur vil pt være fuldkommen umuligt for mig, har overvejet at tage mit eget liv mange gange i de dage jeg havde det værst pga kvæningsfornemmelser os.v der til sidst blev for meget, blev desperat - har mistet min bedste ven også inde for den her tid som jeg 100 aldrig får tilbage igen, en masse lort er sket og det her er mit livs hårdeste tid.

jeg har røget meget få gange de sidste 50 dage (2-3 gange i meget små doser) - men har vær gang fået det dårligt af det mere eller mindre, har ikke kunne nyde rusen og har frygtet angsten - og derfor har jeg måtte erkende at det er slut nu.

cannabis er langt fra harmløst, jeg vil mene at alle stoffer når de misbruges og overdrives er farlige.
jeg tror ikke på nogen "medicinsk" løsning, at proppe et nyt stof i hovedet lyder for nemt (imo) og for billigt sluppet, nogle gange må man erkende at det var "fremmed" stoffer der gjorde en syg og at man ikke behøver at proppe flere i sig, hvordan tør man dog også det hvis man har været nede og skrabe bunden grundet et så "harmløst" stof som cannabis.

jeg vil ikke se min værste fjende havne hvor jeg har været den sidste tid så jeg beder alle herinde om at passe på sig selv og ryge med omtanke, jeg vil aldrig "forbande" cannabis - jeg elsker stadig stoffet (selv om jeg ikke tager det mere) og har haft nogle helt igennem vidunderlige oplelveser på det, vil altid dyrke planten da det er for mig meget spændende.

men at rende rundt i en konstant tåge uden at være i ordenlig kontakt med sin krop og sit sind ser jeg ingen grund til - eller nogen fed ide i - jeg har mistet så mange fantastiske mennesker i mit liv pga den plante og gået glip af SÅ MEGET, jeg vil nu endelig igang med at leve mit liv som det skal leves men selv det har jeg svært ved da HPPD og mange andre ting forstyre mig til dagligt og gør mig ked af det - jeg kan ikke forstå mennesket og dets måde at handle på, eller i det hele taget den her verden, jeg grubler over alt for mange ting i hverdagen og stiller ofte mig selv spørgsmålet om jeg er sindsyg, har svært ved at finde glæde i noget mere, smagen af god mad, nærheden af en sød pige, at putte sig under dynen til en film, jeg tænker stadig alt for meget på alt muligt, meget om universet og hvorfor vi er her os.v (er langt fra religiøs) jeg prøver at give slip og flyde med og acceptere at det jeg ser og oplever er min virkelighed og at der ikke er noget at gøre ved det, andet end at "flyde med" - men det er svært, jeg ved ikke hvem jeg er, og kun få mennesker kan faktisk lide at være sammen med mig fordi jeg tror de kan mærke min "grublen/ lidelse".

jeg ved at jeg lyder små psykotisk, men det er jeg måske også blevet af alt det her.
nå jeg endelig finder glæde ved noget skal det smadres af noget andet hurtigt efter, at blive afvist eller set ned på kan jeg gakke helt ud over, jeg håber at jeg får det bedre meget snart - motion og en sundere kost har hjulpet mig meget - men stadig er det som om jeg ikke helt lever i nuet eller i virkeligheden, selvmordstanker har jeg heldigvis ikke mere det var også forfærdeligt.

pas nu på jer selv derude - HOLD FAST I VIRKELIGHEDEN, LEV I NUET, OG ELSK NÅR I KAN :- ) uanset hvor hippie agtigt og dumt det end må lyde.

nogle gange glemmer man helt at stoppe op og dufte til blomsterne.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Der er en god ånd i den her tråd. Sku' man, sku man ik..

Jeg sidder med på sidelinjen, foreløbigt. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
@Tricome

Bare lige et enkelt spørgsmål: Er der forskel på problematikken hvad enten det er hash eller skunk du ryger??
:offtopic: I know. Sorry..

Medlem
Brugeravatar

Opdaterer: Ca. 1 måned røgfri :) Det føles fucking godt. De første par uger var hårde, men ellers har jeg ikke oplevet de store abstinenser. Det kan dog være svært at få tiden til at gå, når man har brugt cannabis i hverdagene i flere år. Dagene er lige pludselige meget længere, og jeg keder mig ofte. Det er nok meget normalt, når alt man har lavet efter skole/arbejde har involveret cannabis. Det går over tror jeg, det handler om vaner og rutiner. Jeg er titusinde gange mere klar i hovedet. Det har hjulpet vanvittig meget, ikke mindst på pengepungen. Jeg sover bedre, vågnere lettere, har nemmere ved at indgå i sociale relationer mm. Det kan kun anbefales at tage en pause/stoppe. Jeg er virkelig glad for min beslutning, og jeg håber aldrig jeg kommer til at have et cannabismusbrug igen. Dog savner jeg min søndagsjoint, fordi søndage er lavet til at ryge cannabis :). Ellers savner jeg intet.

Jeg er glad for at du er kommet videre! tillykke! ser frem til flere updates :D

Medlem
Brugeravatar

Rigtig fed tråd , det god HR at bakke hinanden op !!

Der er en god ånd i den her tråd. Sku' man, sku man ik..

Jeg sidder med på sidelinjen, foreløbigt. :)

Har det på samme måde , Men skal skrive SRP i skolen fra på fredag , så jeg joiner nok inden for den næste uge :D (håber på god opbakning , for den bliver svær :? )

Junior medlem

Jeg er en ung mand fra Hillerød der lige er blevet 18 år for en måneds tid siden, og har røget en del tjald de sidste par år. Jeg har skrevet min personlige historie om hashrygningen ned - der er nok ikke særligt mange der ville læse den, men det giver nok mig selv et bedre billede på hvordan det har udviklet sig gennem årene, og er desuden relevant for tråden. Anyways, jeg startede med hashrygningen på min efterskole 9-klasse, hvor jeg havde haft en del gode og sjove oplevelser med det, og fortsatte så min rygning på min almindelige 10-klasse, hvor der gik meget mere sport i rygningen - lidt oftere og lidt mere hele tiden.

I løbet af denne periode skabte mig og en ven en ryger-side på facebook kaldt "Kakaofuglen", hvor vi sørgede for at samle byens rygere, holde større og større ryger-events, og en masse andre sjove ting. Det var i løbet af 10-klassen og Kakaofuglens storhedstid at jeg indså at hashrygning var blevet min hobby, hvilket jeg intet havde imod på det tidspunkt. Men da jeg i sommerferien mellem min 10-klasse og mit første år på gymnasie, snakkede med min omkring 10 år ældre fætter, som selv havde været ud i et heavy hashmisbrug i min alder, fik han mig til at indse at jeg egentlig måske var på vej ud på et sidespor. Ikke grundet rygningen, fordi han og jeg vidste at jeg var i stand til at styre det og var langt fra nogen afhængighed, men fordi at jeg bevægede mig i samme bane som ham, ved at have placeret hash-rygningen som min ypperste, og med tiden næsten eneste, hobby. Dette ville muligvis ødelægge mine chancer for en simpel nedtrapning, da jeg ikke længere havde andet jeg interesserede mig for, som jeg kunne fylde tiden ud med, isetedet for hash-rygningen.

Jeg tænkte dog ikke at det var nødvendigt at trappe ned, da jeg nemt nok havde klaret mig igennem min 9- og 10-klasser som ryger, men et efterskoleår og et 10-klasse år kan selvfølgelig ikke sammenlignes meget med et gymnasie år. Jeg startede ikke ud særligt entusiastisk, da jeg vidste at rygning på gymnasiet var et tabu. Dette resulterede i at jeg udviklede en indelukket, deprimeret og outsider-gymnasiepersonlighedsfacade da jeg allerede fra starten af skoleåret mistede det sociale bånd med min nye klasse. Til gengæld, som min fætter måske kunne have forudset, forstærkedes mit bånd med gruppen fra Kakaofuglen, og derfor steg hverdagsrygningen, tanken om gymnasiets ligegyldighed (Pjækkede fra stort set alle timer og lavede aldrig lektier) og, ikke særligt overraskende, en kæmpe stor depression da jeg indså at jeg var ude hvor jeg ikke kunne bunde i alle situationer.

Jeg fik også det, jeg tror man kalder for en social angst, da jeg blev overbevist om at jeg ikke fungerede socialt sammen med andre mennesker - hverken i ædru eller skæv tilstand. Min depression resulterede i at jeg ikke længere kunne nyde tjalden - den forværrede bare alle mine depressive tanker, hvilket jeg i dag både er rigtigt glad for og ked af det over, fordi jeg i virkeligheden helt mistede lysten til at ryge, som jeg havde elsket mere end noget andet i to år. Alligevel blev jeg ved med at fortælle mig selv at jeg burde ryge, både af egen lyst og savn på gode gamle oplevelser, men også grundet min selvplacerede stilling som leder af Kakaofuglen, men da jeg gang på gang opdagede de samme depressive tanker i min skæve tilstand, besluttede jeg at der måtte gøres noget.

Jeg snakkede med skolepsykologen, og vi blev enige om at en hjælpende løsning ville være et klasseskift, da det ville fjerne nogen af de problemer jeg havde - Hverdagsbekymringerne om andres syn på mig som klassens associale bonghoved, og jeg ville derudover kunne forsøge at ignorere min sociale angst og genopbygge en selvtillid i en ny klasse. Jeg kom i en rigtig dejlig klasse, med en del personer jeg kendte godt i forvejen, både rygere og ikke-rygere. Jeg besluttede at jeg endeligt skulle passe min skole, så hashrygningen blev rykket tilbage til weekenderne, og blev med tiden mindre og mindre, da jeg begyndte at indrømme overfor folk at jeg ikke længere kunne nyde rusen, og overraskende nok, så hoppede flere andre på vognen, og faktisk også begyndte at ryge mindre, hvilket også gjorde det nemmere for mig. Jeg fik lavet mig en aftale med nogen venner om at vi kun skulle ryge til specielle begivenheder, hvilket betyder fødselsdage, Kakaofugl events, Roskilde festival eller lignende.

Jeg røg sidste gang i onsdags, hvor jeg igen fik en dårlig oplevelse ud af det - også selvom min depression er på vej ud af verden nu. Jeg ved at det ikke bliver noget problem for mig at lade være med at ryge mere, grundet de dårlige oplevelser. Jeg er begyndt at tage til fester igen, så jeg har andet at fylde min tid ud med, men dog er jeg stadig forpligtet til at ryge til Kakaofuglen events - jeg har faktisk overvejet at videregive Kakaofuglen til nye rygere, da jeg helst ikke selv vil være i spidsen for gruppen mere, og samtidigt ikke vil se alt mit hårde arbejde gå spildt.

Men jeg håber da at jeg en dag vil kunne ryge igen, ikke tit, men en gang imellem i weekenderne, uden at få en dårlig oplevelse.

Junior medlem

Tak for dette fantastiske indlæg.
Jeg er i dag 15 år og 4 måneder, og har røget månedligt, nogle gange ugentligt siden jeg var 14½. Her i ferien som var i sidste uge, røg jeg alle dage undtagens søndag, tirsdag og søndag. Min bedsteven røg alle dage. Vi besluttede derefter at vi havde røget en hel del i en meget ung alder, så vi tænkte begge på en kold tyrker. Vi gik i gang søndagen da ferien var slut, men var allerede sammen igen weekenden efter. Vi sad længe og overvejede om vi skulle gøre det. Vi havde begge trang til det, og det endte så til sidst med at vi gjorde det. Inden der blev skaffet noget, aftalte vi at vi nok hellere måtte netrappe i stedet for en kold tyrker. Så nu sidder jeg her 2 dage efter vi aftalte at nedtrappe det. Aftalen gik ud på, at vi gjorde det den weekend, så gør vi det hver anden weekend. Og til sidst kun i ferierne, hvor ingen skolegang, lektier eller tanker plager en. Det at vi begge begyndte at nedtrappe på samme tid, hjælper virkeligt. Hvis vi en dag skulle være sammen og den ene af os, stadig røg og måske lige skulle have en lille en imens den anden skulle sidde og kigge på, ville med sikkerhed trække den anden tilbage i det. Min idé er at finde noget andet at bruge sin tid på, end at ryge. Noget der ligesom hash får en på andre tanker. Jeg selv, synes det er super dejligt at gå en tur om aftenen, når der er mørkt og kun gadelygterne og månen er tændt. Alle lyde udover vinden og naturen er slukket, og man føler sig helt dopet, nærmest på samme måde som når man lige har røget. Det samme gjorde min bedsteven og jeg da vi var sammen i forgårs. Vi gik en mega lang tur, hvor vi snakkede om diverse ting, og bare slappede af. Denne gåtur endte så med at vare 4½ time, og det føltes fantastisk. Dette vil jeg nu blive ved med, og jeg kan klart anbefale til andre, at gå en tur alene el. med ens bedsteven om aftenen, og bare slappe helt af. Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis en person ikke finder det så fantastisk, ville jeg anbefale dem at gøre noget de selv synes er unikt. Noget de slapper helt af ved, og kommer på helt andre tanker. Det hjælper virkelig med nedtrapningen. Da jeg ikke røg specielt ofte da jeg gjorde det, får jeg heller ikke de vildeste abstinenser el. trang til det, så jeg tror ikke det vil være så svært. Det eneste jeg oplever er at jeg har svært ved at falde i søvn om aftenen.
Jeg vil fremover skrive herinde, hvordan jeg får det, hvilke tanker og følelser jeg kommer på i løbet af min nedtrapning osv.
Det skal lige siges at denne nedtrapning går ud på, at jeg ikke får lyst til at gøre det i hverdage og weekender, men kun i ferierne når alt er på plads.
Endnu engang, tak for motivationen og dette fantastiske indlæg
Og held og lykke til jer andre der gør det samme. :-)

EDIT: I morgen er det 7 dage siden, jeg har normalt aldrig røget i hverdagene, så det har ikke været svært el. underligt. Jeg har ligesom altid haft en smule søvnbesvær, men det er alt. Jeg skal være sammen med min bedsteven i morgen, for 2. gang efter vi er stoppet. Vi burde dog kunne holde, siden jeg bliver hentet klokken 2 om natten af min mor. Jeg har sagt til mig selv, at jeg ikke vil ryge før påskeferien igen, og jeg kan allerede mærke at jeg er klar i hovedet. :-)

Senest rettet af wizflipper 28 feb 2013 20:40, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
15 ugers no smoke - start @ imorgen.
Til de dage hvor jeg gerne vil sumpe bliver det oralt eller benzo.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Har været clean i en uge nu, efter at have røget fed flere gange om ugen i 1½-2 års-tid. De sidste to uger før jeg stoppede røg jeg 4-8 joints om dagen, til sidst blev jeg bare enig med mig selv om at det var for meget, og jeg ved at jeg personligt ikke bare kan holde det til et par gange om måneden, så jeg holder en lang pause. Jeg har slet ikke haft behov/lyst til at ryge i den her uge, men lige nu kan jeg ikke få tanken om weed ud af hovedet :/
-især fordi vejret er så godt ^^
Men det er nu meget rart at være clean :)

Medlem
Brugeravatar

vis det er smøger så kan jeg fortælle at jeg stoppede for en måned og en uge siden :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tillykke TheStar.
Har nu været stoppet i mere eller mindre 3 uger (tror jeg? Har faktisk ikke holdt styr på det) og synes faktisk det går godt.
Jeg har haft meget meget livlige drømme, som har givet mig savn om personer, af at have mødt dem i drømmene, og så er det super dejligt at man kan "mærke" man sover hvor mærkeligt det end lyder, før ville jeg vade hjem pisse skæv og flade pladask i søvn og vågne som en zombie om morgenen ved vækkeuret, men nu er det et helt ritual at gå i seng, og jeg vågner frisk om morgenen (for det meste).
Spændt på om jeg kan holde de 16 uger, men er ihvertfald glad for den nedtrapning jeg har taget nu, spændt på om det holder - kender man selv nok til at hvis jeg ryger 2 dage i streg er jeg tilbage i den gamle rutine. Det er sku noget mærkeligt noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt gået flux :) Jeg skal seriøst også snart til at skære lidt ned igen, jeg savner det du beskriver! Det eneste jeg ikke glæder mig til er de 2 første søvnløse nætter, hvor man bare ligger og vender sig. Har efterhånden prøvet det alt for mange, og må nok bare ærlig indrømme, jeg ikke helt kan det med at "bare" ryge en joint en gang i mellem. Overvejer lidt gbl/benzo den første nat, men må nok bare bide det i mig :P

Junior medlem

Har været røgfri fra cannabis og smøger i over 6 måneder nu og det går simpelthen bare fantastisk!
I den periode har jeg fundet ud af at jeg ikke længere vil støtte cannabis markedet på gaden, men istedet begynde at dyrke mit eget her til sommer, som et lille udendørs projekt. Ud og nyde naturen og den friske luft og samtidig med noget nyt at beskæftige mig med hen over sommeren. Derved tror jeg at jeg meget bedre kan kontrollere mit forbrug og have en meget større nydelse ud af oplevelsen - Men efter så lang tid glæder jeg mig nu alligevel lidt til den første joint af noget Sweet Mango :D

Held og lykke til alle jer der enten er stoppet eller skal til at stoppe - God karma sendt jeres vej!

Junior medlem

Jeg er 21 år gammel, har røget hash on and off hver dag i 2 år..
Jeg har en skizofreni diagnose, og har brugt det meget til at dulme min angst og mine symptomer.
Ryger kun om aftenen, efter kl 21 cirka og så indtil jeg går i seng.
Ryger mellem 1 og 2 joints hver dag.

Vil gerne stoppe, da jeg gerne vil igang med uddannelse og så fordi det er skide dyrt..

Prøvede at stoppe for 2 uger siden, holdte i 3 dage, så kunne jeg ikke mere.
Er der nogen der har nogle gode råd til at holde sig fra det??

Medlem
Brugeravatar

Ikke for at være doven, men prøv at søge på siden. Der er tonsvis af gode tråde ang. cannabisstop. PM sendt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Så er det også blevet tid til en rygepause for mig. Holder mig fra cannabis indtil d. 30 juni, hvor jeg har bestemt mig for at holde sommerferie. Grunden til en pause er for at få min tolerance helt ned i bund og så spare lidt penge sammen til ferien, så jeg kan drikke ubegrænsede øl og ryge lidt sjov i løbet af sommeren :D

Det bliver ikke det store problem for mig at holde mig væk fra tjalden, og jeg er også lige stoppet med smøgerne. Forhåbentligt forevigt :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg hopper med på vognen - stoppede d. 5 maj med at ryge en 3-4-5 gange om ugen.
Jeg går på gymnasiet, og for mig er det vigtigt er blive klar i hovedet op til læseferien.

Indtil videre har der kun været problemer med "hedeslag", jeg bliver sindsygt varm nogen gange, hvilket er vildt ubehageligt, men jeg klare mig nok. :)

Junior medlem

Så! Nu hvor Roskilde festival er ovre, har det også været sidste omgang fed for mit vedkommende - yay! :)

Junior medlem

Skal vi ikke have gang i den her tråd igen? :)

Jeg har misbrugt det i 2 år, men da jeg kom hjem fra Roskilde Festival (sjovt nok ligesom i ovenstående indlæg, bare et år senere) i mandags, følte jeg pludselig en hidtil for mig uset motivation til at stoppe. Det er også nu eller aldrig - jeg var meget tæt på at droppe ud fra min uddannelse i sidste skoleår, og jeg ved, at det sker, hvis jeg ikke ændrer mig fundamentalt inden skolestarten i august. Derudover føler jeg også, at min personlige udvikling er gået i stå, fordi mit hoved simpelthen ikke fungerer godt nok, når jeg er konstant påvirket af cannabis.

Nu er der så gået en uge, og det går langt bedre, end jeg havde troet. Dog savner jeg godt nok rusen, selvom den egentlig bringer en masse angst med sig, som jeg er lykkelig over at være sluppet af med. Jeg forsøger at udnytte mit friske hoved til at dyrke mine mange boglige interesser, og jeg kan allerede mærke, hvor forbedret min indlæringsevne er. Desuden stoppede jeg også med at ryge cigaretter i april, så når jeg er færdig med at hoste mørkt slim op, skal jeg for første gang i lang tid have lov at opleve at gå rundt med en "ren" hals.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]