Som de andre er inde på så kan du ikke være sikker på at den sort du betaler for rent faktisk også er den sort som du får med hjem. Hvis vi snakker diverse pushere, christiania og lignende så vil jeg faktisk gå så langt som at sige at du kan være næsten helt sikker på at du IKKE får den sort som du betaler for.
Hvis du vil være helt sikker så er der ikke andet for end at dyrke selv eller at kende en som dyrker selv.
Der er dog også en anden mulighed hvis du gerne vil opleve en mere høj/mindre stenet rus. Nemlig en vaporizer.
Jeg går ud fra at du allerede ved hvad en vaporizer er, ikke fordi det er forventet at du ved det men fordi jeg så slipper for at forklare det

Hvis du ikke ved hvad det er så brug google.
Med en vaporizer kan du ret nøjagtigt kontrollere temperaturen (på de fleste i hvert fald) og da THC (et af de Cannabinoider som er kendt for at give den høje, energiske rus) fordamper ved en væsentligt lavere temperatur end nogle af de Cannabinoider som bidrager til den stenede effekt (CBD og CBN) så er det muligt at opnå en høj rus uanset hvilket produkt som du har i hånden, om ikke andet så til en hvis grad da du kan indstille temperaturen således at du indhalere en damp som har en lille til ikke eksisterende mængde CBD/CBN i sig på samme tid med at du indtager produktets THC.
Vær dog opmærksom på at et andet Cannabinoid som også er kendt for sin energiske rus, Tetrahydrocannabivarin (THCV), har et betydeligt højere fordampnings punkt end både CBD og CBN, hvilket komplicere overstående forslag HVIS du har en sort i hånden hvor THCV udgør en betydelig andel af det samlende indhold af Cannabinoider.
THCV forefindes kun i mængder af betydning hos rene sativa sorter, især dem som kommer fra Afrika. Dog er det ikke alle sativa sorter som har denne egenskab.