Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 01:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej.. Jeg har røget hash i cirka 3 år. Ryger primært Indica 95% af gangene. Jeg får en Afslappet effekt osv hvor alt kilder i kroppen osv osv. Gider ikke skrive en trip rapport. Men hvergang jeg køber noget Sativa får jeg overhovedet ingen effekt der står på google energi osv.. Jeg har prøvet.. Blueberry Yum Yum, Amnesia Haze Super Silver Haze, Purple Haze, Lemon haze. Har været i Amasterdam en gang. De sagde det 100% er Sativa og det ved jeg også godt det er. Men får en stenet effekt ligesom på Indica uandset om jeg køber hash. På gaden, Holland, Christiania så får jeg bare en stenet effekt af Sativa..

Er der nogle som måske har nogle bud hvorfor? Har prøvet og ryge skunk på Bong, rent i Joint osv men intet hjælper.. Sidste forsøg jeg havde tænkt mig er hash kager..

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morrocan. skrev:
Jeg har røget hash i cirka 3 år.

Ryger du dagligt? Hvis ja, kan det enten være din tolerance er ret høj ellers knap så god kvalitet du har fået.

Man må også tage i mente, at nogle dealere navngiver deres skunk til "kendte" strains, for at få mere profit. Ikke sagt du ikke kan finde de nævnte strains, men det kan også være en mulighed..

Medlem
Brugeravatar

Ryger hash med mine venner for hyggens skyld cirka hver uge. Men jeg ryger hverdag. Da jeg bruger det lidt som sove medicin.

Ja ved godt det med strains men det mærkeligt. Når jeg har købt stortset alle strains. som skulle være Sativa forstår det sku ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv hold en pause en uges tid, hvis du kan og prøv igen..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvis du forventer at blive springfyldt med energi når du ryger sativa, ja så tager du altså fejl. Forskellen på sativa og indica er ikke ligesom sort og hvid. Dog du bliver skæv af begge sorter.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Som de andre er inde på så kan du ikke være sikker på at den sort du betaler for rent faktisk også er den sort som du får med hjem. Hvis vi snakker diverse pushere, christiania og lignende så vil jeg faktisk gå så langt som at sige at du kan være næsten helt sikker på at du IKKE får den sort som du betaler for.

Hvis du vil være helt sikker så er der ikke andet for end at dyrke selv eller at kende en som dyrker selv.

Der er dog også en anden mulighed hvis du gerne vil opleve en mere høj/mindre stenet rus. Nemlig en vaporizer.
Jeg går ud fra at du allerede ved hvad en vaporizer er, ikke fordi det er forventet at du ved det men fordi jeg så slipper for at forklare det ;) Hvis du ikke ved hvad det er så brug google.

Med en vaporizer kan du ret nøjagtigt kontrollere temperaturen (på de fleste i hvert fald) og da THC (et af de Cannabinoider som er kendt for at give den høje, energiske rus) fordamper ved en væsentligt lavere temperatur end nogle af de Cannabinoider som bidrager til den stenede effekt (CBD og CBN) så er det muligt at opnå en høj rus uanset hvilket produkt som du har i hånden, om ikke andet så til en hvis grad da du kan indstille temperaturen således at du indhalere en damp som har en lille til ikke eksisterende mængde CBD/CBN i sig på samme tid med at du indtager produktets THC.

Vær dog opmærksom på at et andet Cannabinoid som også er kendt for sin energiske rus, Tetrahydrocannabivarin (THCV), har et betydeligt højere fordampnings punkt end både CBD og CBN, hvilket komplicere overstående forslag HVIS du har en sort i hånden hvor THCV udgør en betydelig andel af det samlende indhold af Cannabinoider.
THCV forefindes kun i mængder af betydning hos rene sativa sorter, især dem som kommer fra Afrika. Dog er det ikke alle sativa sorter som har denne egenskab.

Medlem
Brugeravatar

Cool tak kigger lige på det

Medlem

Bo Dega skrev:
Hvis du forventer at blive springfyldt med energi når du ryger sativa, ja så tager du altså fejl. Forskellen på sativa og indica er ikke ligesom sort og hvid. Dog du bliver skæv af begge sorter.

hørt.

Har heller aldrig kunne mærke føelsen fra en sativa hvor jeg kan sige " det jeg lige røg var godt nok sativa"

Tænker det har noget med jeg altid har haft en en høj tolerance det sucks oplevelsen af diverse strains er ikke rigtig eksisterende.. føles bare som om man ikke bliver lige så skæv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
om det er sativa eller indica er ikke alt afgørende for hvordan rusen den bliver, høst tidspunktet har stort set lige så meget at sige

80 % sativa kan blive mere sofa stenet end en 80 % indica og omvendt, alt efter måden de er dyrket på og hvornår de er høstet

Medlem
Brugeravatar

Okay tak. Men tror lige jeg holder en pause med hashen.

Moderator
Brugeravatar

Der er altså heller ikke mange rene sativaer på markedet, og slet ikke på markedet for rygeklar cannabis, nærmest alt der tilgængeligt er polyhybrider hvor størstedelen er krydset med skunk eller nothern light, og det gør at mange sativa dominerede sorter er mindre cerebrale, og mere mudrede og genkendelige fra den typiske hash-rus. Får man dog fat i en +15 ugers blomstrene sort der er høstet halvtidligt og tørret og curret ordentligt, er man imo. Ikke i tvivl, har flere gange oplevet større mindfuck ligefra tankespind afløst af tankespind til at blive mentalt sat af, så jeg kun kunne grine over hvor lidt jeg fattede, og at jeg var ude af stand til at foretage mig noget som helst produktivt. Jeg har også oplevet fuldstænsig konsentration om hvad jeg foretog mig, eller den tankerækken jeg mentalt befandt mig i, samt at blive overstrømmet af eufori og velvære. Det i sammanhæng med en meget begrænset eller ikke eksisterende kropslig rus, er hvad der for mig kendetegner en god sativa rus. Det kan dog også fører til tankeræs, paranoia eller små angstanfald, så rene/langtidsblomstrene sativaer er ikke for alle, men det er helt bestemt noget andet, og for mig mere interessant, end den almindelige (poly)hybrid.

Medlem
Brugeravatar

Ja, nu når du siger det har jeg 3x Super Silver Haze frø der skal dyrkes indenfor.. Den håber jeg giver sparket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

(Hawaiian Snow, hvis dyrket under nogenlunde forhold, er den bedste sativa strain jeg har prøvet)

Super Silver Haze er også en yderst nam nam strain, så prøv det. Lykke til :-)

Medlem
Brugeravatar

Ser frem til det :)!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
prøv at høste en af de silver haze, når 90 % er slørede og 0-1 % røde trichs, så skal du nok få sativa mindfuck for alle pengene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]