Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hej Psy.

Jeg har i rigtig lang tid bare klasket en flaskebong sammen, når der skulle ryges og holdt mig til dét, da det var den mest billigste måde at blive skæv på.
Men her for et par dage siden købte jeg en pakke med 12 færdigrullede cones, bare for sjov og fordi at jeg ikke kan finde ud af at rulle joints.

Men nu har jeg forsøgt at mig at fylde 4 joints, og de har allesammen været helt elendige at suge af. Gløden bliver kæmpestor og der går en masse hash til spild på det.
Måden jeg fylder på er gradvist at fylde mix, derefter køre fingrene op langs conen et par gange og derefter fylde mere i. Inden den bliver lukket får den lige 1-2 stamp i bordet. Men det er stadig en skod joint at ryge på :(

Jeg skriver fordi jeg er ved at være irriteret over at jeg åbenbart ikke kan fylde en færdigrullet cone rigtigt. For de sidste 4 joints jeg har fyldt, har været elendige at suge af, og der bliver spildt en masse hash på det.

Kan nogen forklare mig hvilken metode og rutiner i bruger?

Medlem

lyder rimlig standard den metode du bruger :)

gløden bliver kæmpe stor hvis man suger for meget på den, det jo ikke en bong :)

Man "plejer" sin joint og sørger for at holde gløden tilpas og sørge for den ikke brænder skævt ved at rette gløden ved hjælp af ligtheren.

bliver gløden for stor kan man skære noget af gløden med en kniv/saks/bunden af ligtheren :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Nu skal det lige siges at jeg ikke skam suger mine joints, for så vil de jo blive mega store !

Men jeg synes bare at med det samme den tændes så brænder den skævt lynhurtigt. Og jeg synes ikke jeg sidder og laver andet end at rette den med lighteren og ærge mig over at den suges elendigt :(

Måske jeg bare skulle gå tilbage til den fucking bong :D

Medlem
Brugeravatar

2timeGrower skrev:
lyder rimlig standard den metode du bruger :)

gløden bliver kæmpe stor hvis man suger for meget på den, det jo ikke en bong :)

Man "plejer" sin joint og sørger for at holde gløden tilpas og sørge for den ikke brænder skævt ved at rette gløden ved hjælp af ligtheren.

bliver gløden for stor kan man skære noget af gløden med en kniv/saks/bunden af ligtheren :P

+1
En joint skal nydes stille og roligt, det gælder ikke om at suge den i bund hurtigst muligt.

Medlem

du skal nok også stampe den noget mere en 1-2 gange, ellers vil den stadig være blød i det. jeg stamper normalt 5-10gange, og det er perfekt. derefter ryger joints skod på færdigrullede cones, så lær at lave dine egne, 100gange bedre !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
En ven sagde engang:
Hvis du ikke selv kan rulle din joint, så er du sikkert også for dum til at ryge den.
(Skrevet med at blink i øjet naturligvis; -))

Bruger selv et jointrør.
Papiret om, slik, luk den og fyld i.

Køb evt en pakke jointpapir og brug den til at øve dig med.
Øvelse gør mester!

-John Rooney.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg vil lige tilføje at man ikke laver mester-joints fra dag 1 af. Det tager lige en pakke papir eller to at lære at lave sine cones og også det at fylde dem. F.eks synes jeg ikke hashen skal nuldres ud i for små stykker, men heller ikke for store. Man kan heller ikke bare riste smøgen som man gør til bong, jeg synes at tobakken hurtigt kan blive for ristet på den måde og man skal også være forsigtig med ikke at mase tobakken i alt for små stykker. Der skal være lidt bid i tobakken og nollerne.
Men det hele kommer med tiden, pludselig sidder man og ruller joints der brænder perfekt og smager himmelsk. Men det kræver også at man eksperimenterer lidt med det og prøver sig frem. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem

Pestilence skrev:
Jeg vil lige tilføje at man ikke laver mester-joints fra dag 1 af. Det tager lige en pakke papir eller to at lære at lave sine cones og også det at fylde dem. F.eks synes jeg ikke hashen skal nuldres ud i for små stykker, men heller ikke for store. Man kan heller ikke bare riste smøgen som man gør til bong, jeg synes at tobakken hurtigt kan blive for ristet på den måde og man skal også være forsigtig med ikke at mase tobakken i alt for små stykker. Der skal være lidt bid i tobakken og nollerne.
Men det hele kommer med tiden, pludselig sidder man og ruller joints der brænder perfekt og smager himmelsk. Men det kræver også at man eksperimenterer lidt med det og prøver sig frem. :)

^Så sandt som det står skrevet!
hvis bongmix handler om at lave muldjord, så handler jointmix om at lave *ehh* træflis.. for jo mere "pulver" der er i jointen jo sværere bliver den at suge i.. øv dig lidt med at rulle joints i hånden, og cones.. -med både "skrå" og lige filtertips..-evt brug rulletobak istedetfor mix de første par forsøg..
og prøv en dag at rulle en med hash og en med cannabis: og se hvor stor forskellen er på de 2s brandbarhed osv
go ruller du : - )
mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]