Tak for rosen, men er stadig kun nybegynder på 5 år.
Hvis du har sydvendt altan med sol hele dagen, skal du nok også have solskygge op fra 12-15. Solen er i det tidspunkt rigtig stærk og i værste fald vil det skade din kaktus, hvis den er udsat for sol hele dagen.
Angående kunstbelysning, så få lys i det blå spektrum. Kk herinde fra har før udtalt at de vist er ret vilde med det.
Med vinterhi, så plejer jeg at sætte dem i hi omkring start november, alt efter hvor meget sol der nu er på det tidspunkt af året. Det skal dog nævnes, at jeg stopper med at vande midt september (1,5 måned før hi), så de kan nå at tørre godt ud. Kaktusser har et rigtige store vand depoter og de vil, genter vil!, blive ved med at gro et godt stykke tid efter sidste vandingen. Ekstra bonus, sidste vandingen, ingen gødning.
Du nævner du vil lave et afkog, så jeg vil anbefale dig at læse azhanorr's guide
viewtopic.php?f=1&t=27718Han kommer lidt ind på dosering ift. hvor meget kaktus man skal benytte.
Hvor stort er svinet?

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.Bekendtgørelse om euforiserende stofferCannabis GuideDDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?