Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Davs Psy

Mig og to kammarater, vi har sammen lige drukket et glas guldkakao hver, jeg tror vi har kommet omkring 4g i.
Nu er der så gået en god times tid, og ingen af os kan mærke virkningen. Hvad kan dette skyldtes?

Vi tog noget smør og smeltet i en gryde, så kom vi noget nol i, derefter noget 70% chokolade, og så sødmælk.

Vi er alle sammen rimelig godt erfarne, men vi forstår det ikke.

En ven sagde vi skulle have ristet hashen? Kan dette virkelig passe?

Go ryger :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Vent en time til.

Junior medlem

Hvad skulle det hjælpe burde vi ikke kunne mærke det nu?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ikke nødvendigvis. Optagelsestiden afhænger af flere ting, hvad i ellers har spist de sidste par timer (og hvor meget) og hvor meget i har bevæget jer. Det er en helt klassisk fejltagelse at tro skidtet ikke virker, men det er en ret høj dosis i har indtaget, så giv det lige noget mere tid.

Junior medlem

Men da vi havde smeltet smørret og puttet nollen i gik der omkring et minut før der kom chokolade i, kan det have noget at sige?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
I kan godt have brændt lortet af i gryden - men det har I ikke :P .. I ville ikke være i tvivl hvis I havde ...

Gi' den lidt ekstra tid :p .. rusen er imo meget anderledes i sit onset, meget mere snigende og som Flak siger, så er der mange faktorer der spiller ind ift. hvor hurtigt det bliver optaget ..

Junior medlem

Efter vi røg en pind, er guldkakaoen godt nok slået til haha

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Kender ikke guldkakao, men i min ungdom åd jeg engang et stykke "rå" hash. Der gik nok 2-2½ timer før virkningen kom. Og så var det fandme ikke sjovt mere hehe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Well for det første har i sku fulgt en rigtig dårlig opskrift til jeres guldkakao, imo..

I skulle bare have smeltet noget chokolade og lade det varme godt op og først derefter dryse hashen ned i, og 70% er slet ikke mørkt nok desværre - 80% eller over!

og så er 4g sku en ret stor dosis når i kun er 2 mennesker og højstsandsynligt kun skal have en kop eller 2.
I kunne have nøjes med 1½-2g, du skal tænke på at når man indtager cannabis oralt, så bliver du MEGET skævere end hvis du røg det..

Sku også lidt ærgeligt at i bruger 4g på det, og ikke har tålmodighed til at vente på rusen..
at ryge en joint fordi i ikke kan vente gør jo bare at det er fuldstændig hul i hovedet at drikke kakaoen, hvis i anyways ryger en pind bagefter i har drukket det.

Hvis du er interesseret i en god opskrift, skriver jeg den gerne ned til dig.. orker ikke skrive den nu hvis du alligevel ikke bruger den :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Grundprincipperne for hash i mad er ret simple.

Hashen skal smuldes og varmes godt igennem i fedtstof ved middel varme, gerne i 10 minutter. Dette er meget vigtigt da det omdanner inaktive THC-syrer til deres aktive form. Undlades dette får du kun ca 1/5 virkning ud af dit hash! Hvis fedtstoffet stammer fra chokolade er det meget vigtigere at vælge chokolade med højt fedtindhold end højt kakaoindhold.

Dernæst kan man gøre hvad som helst med det i fedt opløste hash, inden det indtages.

Der kan gå op til 3 timer før virkningen indtræder, hvis man har meget mad i maven og/eller har langsom fordøjelse. Spises det på tom mave, evt. efterfulgt af en portion mad lidt senere, kan effekten komme på under en time og rusen tager til meget hurtigere.

Følges denne fremgangsmåde, er et kvart gram god hash mere end rigeligt til en meget kraftig rus. 0,1 gram kan være nok til en nybegynder. Hvis hashen er af dårlig kvalitet kan det godt være man skal op på et halvt eller sågar et helt gram (i sidstnævnte tilfælde er der tale om virkelig elendig hash).

Det er dumt at ryge en joint mens man venter på virkningen, da man så går glip af nogle af de unikke kvaliteter en spisehashrus har, såsom det langsomme onset og den meget lange (3-5 timers) "gode" del af rusen, før den mere stenede efterrus indtræder. Så undlad så vidt muligt dette, selvom det kan være svært at vente.

Sidst jeg fulgte ovennævnte procedure med et kvart gram god pollenhash ristet i smør, var jeg voldsomt skæv i over 7 timer og bagskæv hele næste dag. Jeg synes det var for meget og vil nok kun bruge ca. den halve mængde næste gang.

Jeg har spist hash i mange år efterhånden, og jeg synes der hersker mange myter, overdrevne doseringsforslag og underlige forestillinger på det her felt. Følg min guide og jeg lover 100% tilfredshedsgaranti! ;-)

Junior medlem

Så fik man da noget at tanke over :D

Og Kreders jeg kunne godt tænke mig den der opskrift, men kan du lave den detaljeret hvis du gider, så vi kan gøre det 100% rigtigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Smelt ca. 100-200g 80% ELLER OVER, MØRK CHOKOLADE (evt. Toms chokolade guldbarer på 82%)
Lad det blive helt smeltet og vent indtil det begynder at småboble.

Nu tilsættes hash (ville jeg gøre) eller pot/skunk. Tænk på at når du drikker/spiser cannabis, så er det meget stærkere end hvis du ryger det.. så 0,3g-0,5g er RIGELIGT pr. person
Så rører du hashen og det smeltede chokolade sammen og lade det stå og små simre på lav varme i ca. 7-8 min. HUSK! at røre i det, næsten hele tiden.. ellers brænder det på! og smager ikke godt!

Defter tilsæt mælk, Gerne sød eller letmælk, gå efter øjemål.. tænk på hvor stærk den skal være og hvor mange kopper.
Umiddelbart kan du få 3-4 kopper ud af 200g chokolade.

Så lader du chokolade hashen og mælken koge op, imens du rører i det! meget vigtigt, ellers kan det brænde på!

Skru ned for varmen og tilsæt sukker imens du rører i det.. bare lige et par fingerdrys

Lad det koge op en sidste gang, bare lige et minut eller 2.

Lad det stå nogen minutter og køle ned, og så kan det faktisk drikkes - evt. med en klat flødeskum

TIPS: Jo bedre hash, des bedre smag og rus.
- Husk! ikke tilsæt for meget hash, det er spild og du kan nøjes med (i følge mig selv) 1g - 2g, med mindre det er en meget stærk hash.. så kan du måske nøjes med ½-1g hvis i er 2 personer.
- Det kan også smage godt med et par vanille korn!

Held og lykke ;)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg plejer sådan ca. at bruge 0.4gram hash pr. person. Selvfølgelig kommer det an på kvaliteten men lidt under et halvt gram plejer at gøre det.

Junior medlem

Jeg har også problemer med virkningen af Guldkakao

HJÆLP

Jeg ryger sjældent, men da jeg ikke længere kan tåle alkohol forsøger jeg lidt med Hash.

Jeg har forsøgt følgende. Købte 6 G rigtig god cannabis som jeg smuldrede. Smeltede 50 G mørk 80% chokolade og smeltede min Hash heri. Lod det boble lidt og tiførte en dl Cocio kakaomælk da det blev for tykt. lod det småboble 6-7 min og helte det tilbage i flasken med 0,7 dl kakao. rystede det og satte det i køleskabet. Drak en dl næste dag. Virke overhovedet ikke (har røget af klumpen og det virker). Forsøgte igen at genopvarme kakaoen i 10 min. lod det afkøle, og forsøgte igen. Stadig ingen held.

1. Hvad gør jeg forkert ?

2. Hvad gør jeg med min nuværende flaske til snart 500 kr. ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^ Har tit oplevet at for kort kogetid giver et uvirksomt resultat, så når jeg laver cannabissmør koger blandingen i 30+ minutter ved ca. 100 grader.
Hvis det ikke er problemet, ved jeg ikke hvad det skyldes, medmindre sådan noget rent chokolade i en gryde kan blive så varmt, at thc'en fordamper (?).

Junior medlem

Lyder rigtigt

Men hvad gør jeg med min mega rest som er blandet med kakaomælk + chokolade. Skal jeg koge videre en halv times tid ?

Kan man drikke sin guldkakao iskold ?

Junior medlem

Hvad mener i andre ? Kan jeg redde min 6g blandingen ?

Insane psychedelia user!

Der kan vel ikke ske noget ved at prøve. Fakta er at det ikke virker nu, så lige meget hvad du gør kan det vel ikke blive værre..

Men hold smør ude af blandingen. Det høre ingen steder hjemme i varm kakao. Det smager skidt og giver halsbrand. Så hellere tilføj noget fløde, hvis det er fordi der skal oppes på fedtet.

Junior medlem

ragamuffin skrev:
Der kan vel ikke ske noget ved at prøve. Fakta er at det ikke virker nu, så lige meget hvad du gør kan det vel ikke blive værre..

Men hold smør ude af blandingen. Det høre ingen steder hjemme i varm kakao. Det smager skidt og giver halsbrand. Så hellere tilføj noget fløde, hvis det er fordi der skal oppes på fedtet.

Øv - det virkede heller ikke. Men rigtig god når jeg ryger fra samme klump :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]