Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg er en dreng på 17 år. jeg har røget siden jeg var 15. jeg har altid fået det godt med at ryge hash, befrigene og og en klar tankegang. jeg har røget alt det der kan ryges, jeg røg næsten hver dag om ugen men stoppede så efter jeg var 17. pga af en dårlig oplevelse nede på min efterskole. her er min oplevelse....

jeg var 16 år og lige ved at blive 17. rolled en 2 smøgs til mig og mine venner, ka ikk huske hvad det hed. ved bare det var klump .jeg forventede en go ryger og det fik jeg ikk helt, efter vi havde røget færdigt havde jeg det nu meget godt, men 10 min efter begyndte jeg at få det meget dårligt. ku ikk helt forstå det, plejede ikk at få det sådan, jeg havde en voldsom kvalme og min tidfornemmelse var helt væk, jeg lagde mig inde på min seng. gik virkelig i panik angst. og fik det bare endnu mere dårligt, jeg ku ikk mærke min krop heller ikk mit halsrør. så troede ikk jeg ku få vejret. og det gik jeg bare endnu mere i panik over og troede jeg skulle dø af at blive kvalt, følte også min krop gik i lås, og så lå jeg også og trippede og blev helt tung i kroppen, ka også huske at hver gang jeg bevægede mig til siden for at ligge bedre var det ligesom om min ryg og mit hovedet stadig hang i luften fra det sted jeg bevægede mig væk fra, og så slimrede min ryg og mit hovedet bare tilbage i min krop igen, min tidfornemmelse forsvandt bare endnu mere havde det som om jeg var inde i en bobbel hvor jeg kunne høre ekko uden for den, da mine venner kom ind og talte til mig, og hvor jeg bare sagde de skulle gå. begyndte at trække vejret meget hurtigt og gå i mere panik, prøvede at rejse mig op men var lige ved at falde, gik ud og drak en masse vand og så spiste jeg nogen tips men det hjalp ikk [ havde også spist og drukket vand lige efter jeg havde røget] men valgte så at spise og drikke mere. var rimelig pleg i hovedet. ud over det sædvandelige. lagde mig ind i min seng igen og intet var blev bedre begyndte at gå i chok, prøvede at ligge mig til at sove kiggede mod væggen og så en lille sort prik der formerede sig til en stor slags edderkop, blev rigtig bange, ingen af tingene var blevet bedre, de blev kun værre, blev også ret træt til sidst, og var lige ved at sove men det ku jeg ikk for hver gang jeg ved at falde i søvn vågnede jeg op med et chok og hvide blink for øjnene, nogen af gangene var det ligesom om jeg havde været inde i en lille drøm som jeg vågnede fra, havde det stadig ubehageligt intet var blevet bedre, men til sidst faldt jeg i søvn. næste dag var jeg så dum at ryge videre, var meget bange for at gøre det men gjorde det alligevel, og der skete intet fik bare det samme gamle rus. røg videre i en periode efterfølgende , det eneste jeg ku se nogen af de gange jeg røg videre var den lille sorte prik som var på væggen ligesom da jeg havde det dårlige trip, og det var kun nogen af gangene og ikk andet, men stoppede så til sidst da en af mine venner sagde at det ku blive endnu værre næste gang det rammer. var også pænt bange de gange jeg røg videre efter oplevelsen. det eneste jeg har tilbage efter oplevelsen den dag i dag, er nogen gange hvor jeg er alene og skal sove vågner jeg stadig op med hvidt blink for øjnene og hvor min krop går i lås, men det sker sjældent nu, HAR IKK RØGET I 5 MÅNEDER NU, MEN HAR STADIG LYSTEN TIL DET UTROLIG MEGET, MEN ER LIDT ANGST EFTER DET DER SKETE. HVAD SKAL JEG GØRE?.
HAR OGSÅ LIGE ET SPØRSMÅL VAR DET ET BAD TRIP ELLER VAR DET PSYKOSE?.

Dedikeret medlem

Du har røget for meget, og så bliver det nogengange virkelig intenst, hash er ikke altid bare sjov og løjer. Hvis man ryger tit, så er det noget mange kommer til at opleve på et tidspunkt. Til spørgsmålet om om det er et badtrip, hvad synes du selv, var det godt eller skidt? ;)

Jeg tror ikke du behøver være bange for at have fået en psykose, når man har det, så tænker man hurtigt og uden meget sammenhæng, drager ulogiske konklusioner som andre ikke rigtig forstår, og er i det hele taget godt gammeldags mærkelig. Hvis ikke dine venner eller familie er begyndt at kigge underligt på dig, eller tage afstand, eller hvis de er gode af sig, spørger om du er okay, uden du føler der er nogen grund, så har du ikke taget synderlig skade, bare rolig. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Du har som sagt røget for meget.

15år er alt for tidlig en alder at starte i, efter min mening.
Din hjerne har, eller vil sandsynligvis tage skade.
Vil anbefale dig at stoppe helt!

Brug evt tiden, til at forbedre din grammatik;-)

-John Rooney.

Junior medlem

Tak for svarene der blev jeg lidt klogere men er stadig i tvivl om jeg skal ryge videre(:]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]