Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen :)

Jeg har læst en masse om at cannabis olie - THC og CBD - kan hjælpe på en masse sygdomme mv.
I den anledning har jeg også set lidt om at det kan hjælpe på diabetes, men jeg kan ikke finde noget mere specifikt, så som hvilken olie hjælper? Hvordan det går ind og hjælper? osv.

Jeg har googlet en masse, og set videoer på youtube, men uden videre held. Måske jeg bruger forkerte søge ord eller kigger de forkerte steder.

Jeg har selv haft sukkersyge siden 2012. Det er type 2 jeg har. Jeg gør et forsøg med kosten, motionen kniber da jeg arbejder på kontor. Jeg var dog begyndt at cykle til og fra arbejde, og så en effekt på blodsukkeret, og jeg kunne mærke en tydelig effekt. Dog ikke så stor at jeg kunne sænke min medicin dose.
Men jeg faldt desværre og brækkede mit knæ, så der går noget tid før jeg kan give den en skalle med motionen.

Jeg håber nogen af jer kloge hoveder, ved noget mere end jeg. Måske selv behandler sukkersyge på en utraditionel måde, med succes.
Kender til brugbare links m.v.

Må i nu alle have en rigtig skøn december :peace:

Medlem

http://www.diabetes.co.uk/recreational- ... nabis.html

Citat:
Possible benefits of cannabis
Stabilise blood sugars - a large body of anecdotal evidence is building among diabetics to support this

Junior medlem

Tak for link :)

Den populære med at det giver munchies og derved kan give højt blodsukker, er heldigvis ikke et problem for mig, da jeg mere mister appetitten :)
Og jeg har prøvet en enkelt gang at ryge lidt mere end jeg personligt syntes om, fik spist en masse lige den aften, og havde ualmindeligt pænt blodsukker dagen efter.
Det ville være fantastisk at behandle det uden den høje effekt (så man kan gå på arbejde mm :) )
Og blive klog på hvad der virker og hvorfor.

Medlem

Når du så har fundet en hash eller en cannabis sort, der virker på dine skavanker, er det udsolgt eller pusheren væk, næste gang du vil købe noget.
Så er det bedre at dyrke sin egen medicin.
Der er kommet en del sorter, hvor indholdet af CBD og THC er 1:1 i nogle tilfælde 2:1
Prøv og læs om CBD-Crew og især deres MediHaze.

Måske du finder nedenstående link interessant:
http://emeraldwellnesscoop.com/2013/07/ ... id-system/

Ps.: Du ved godt at du bare kan spise cannabis. Hvis du intager det fastende, bliver du ikke skæv. Der skal ikke ret meget til oralt, for en positiv medicinsk effekt.

Junior medlem

Det vil jeg da læse lidt om. Og helt bestemt et forsøg værd.
Og igen, tak for linket - der er lidt at gi sig i cast med.
Hvilke søge ord bruger du når du søger? Dine links er jeg ikke stødt på før.

Jeg vidste ikke det kunne give en god effekt ved at spise det. Men er det så bare hvis jeg planter en plante, at nappe bladene og spise eller hvordan fungerer det? Og skal jeg ikke spise en del før det giver en medicinsk virkning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]