Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 06:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Efter at i sommers at have groet noget pot, har interessen for planter sådan generelt steget (eller hvad man kan sige). Og efter høsten synes jeg ligesom lidt jeg har manglet noget at gå rundt og hygge mig med (nok pga mit nuværende sabbatår). Derfor ville jeg høre om nogle af jer som havde en ide til nogle spændende planter jeg kunne begynde at så/gro :)

Mvh Abemand.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Tidens nye visionære plante er jo Salvia Divinorum, men jeg er lidt i tvivl om man overhovedet må gro den. Man må ihvertfald ikke lave extract af den.(selvom det egentligt ikke er nødvendigt. Den er mulig og få fat i uden for Denmark, kan man ikke finde en venlig sjæl - jeg leder selv efter en med en stikling tilovers.) Men jeg vil råde dig til ikke at købe fra Holland. Sart plante dog.

Hawaiian baby woodrose er osse en anden sjov plante, som sagtens kan stå i stuen med noget den kan kravle på. knapt så sart, bevæger hurtigt efter lyset så skal vendes ofte for at stå flot i potte.

Mimosa Hostilis er osse spændende, men sart, da bladende er følsomme.

osv!

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Kratom, khat, kaktus, Kanna. Kan alle dyrkes fra frø.

Dedikeret medlem

Hvis det er for at sluge noget tid, vokser S. Divinorum helt vildt hurtigt. Men den er ret kedelig efter min mening, nærmest som ukrudt..

Forskellige coca planter (ell. novogranatense) byder på en udfordring da de både er svære at spire og tage stiklinger af.

Mimosa hostillis bliver et lille træ, hvilket giver anledning til bonsai. Det kræver dog lidt erfaring og tålmodighed. Derudover har mimosa'er nogle specielle blade. Hostillis lukker dem, når den sover.. Mimosa pudica lukker sine blade ved berøring (også kaldet en "rør mig ej")

Div. lophophora er specielle og hårdfør planter med smukke blomster. Men ekstremt langsomt voksende.

Medlem
Brugeravatar

Angående salvia, det var ulovligt at dyrke også!

< Br > International lovlighed

Salvia divinorum trækker international regulering også . " Australien, Belgien, Brasilien , Danmark, Finland , Tyskland, Island, Italien, Japan , Norge, Sydkorea og Sverige har vedtaget love, eller bekendtgjort regler for at kontrollere import, dyrkning , besiddelse og /eller salg af Salvia og /eller Salvinorin A "( den hallucinogene kemisk ekstrakt af planten ) , rapporterer en artikel offentliggjort af det amerikanske National Association of Attorneys General .

Medlem
Brugeravatar

@Mr. Gone Ja men højst sansynligt skal planten importeres, jeg gider ikke stå med det på mine skuldre hvis han for en bøde! :^)

Peganum Harmala, stærk plante - skulle være nem at holde, plus den kan tåle frost.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer lidt an på hvor du har tænkt dig at dyrke, under lys, på altanen eller i en have? Mange ting kan dyrkes "ghetto" hvis du bare bruger din fantasi.
Håber selv at forsøge mig Alrune i år, en plante med en lang spændene historie i europæisk folketro, hvis mine evner elles rækker så langt ;-)
Min vindueskarm for et par sommer siden hvor jeg bla. havde et flip med tobak, som du ser er der bare brugt hvad jeg kunne finde i huset.
Billede
Storby guerilla, med nicotiana rustica:
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Mr. Gone skrev:
^ TS groede pot i sommers, går ikke ud fra det betyder så meget om det er lovligt eller ej :)
Meskalin kaktusser? De skal vel ikke passes så meget men de er flotte at se på og rare at have stående i flere år
Ved ikke præcis hvilken det er men Coleus skulle eftersigende være mildt hallucinogen.
Salvia divonorum
Mere pot, der er altid nyt at lære og mange finder stor tilfredsstillelse i lige præcis den hobby.
Måske nogle morning glory blomster, frøene er psykedeliske og er langt fra ekspert, men skulle mene de danner rimelig mange frø efter blomstring!
HBWR ved jeg intet om andet end at frøene indeholder LSA ligesom morning glory.
Evt nicotiana rustica / tabacum hvis det var noget.

Kan stå inde for coleus blumei/palletblad, selvom den ikke er noget vulkanudbrud er den let af få til at vokse fra frø og ser flot ud. Vokser hurtigt og er let at tage stiklinger af. Ellers er katteurt, nepeta cataria, en mulighed, godt nok kun meget let psykoaktiv, men smager godt og din kat vil elske dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]