Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa..

Jeg har nu holdt en uges pause fra tjalden og synes stadig jeg har de positive virkninger til gode. Jeg har tidligere holdt et par dages pause, og her har min erfaring været at jeg bliver dødhamrende træt på anden/tredje-dagen, hvor jeg bare har lyst til at sove hele dagen væk. Nu er der så gået en uge, og i dag synes jeg så at trætheden er vendt tilbage. Jeg har stadig til gode at mærke klarhed i hjernen, øget energi og alt det, som jeg håbede ville blive en gevinst ved at holde en pause.

Jeg høster om et par uger, og mit stash vil derfor være rygeklart om en tre ugers tid, men hvis den her tilstand er alt hvad jeg får ud af at vente, så kan pausen sgu næsten være lige meget.

Så hvad er jeres erfaringer? Jeg må med skam tilstå at det er meget, meget længe siden, at jeg selv har holdt en tilsvarende pause.

Medlem

Det skal måske lige nævnes, at jeg plejer at ryge et halvt gram om dagen, udelukkende skunk og udelukkende på vaporizer. Det har været mængden og måden de seneste par år. Jeg har ved pauser aldrig oplevet noget af det ubehag som andre taler om: Svedeture, søvnløshed etc...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Får du tilstrækkelig søvn og føde? Jeg oplever en reduceret lyst til mad og besvær med at lægge mig i seng på de rette tidspunkter i løbet af den første uge. Derefter begynder søvn og sult at være normal, og de positive kvaliteter ved et stop begynder at træde frem. Jeg er markant skarpere og mere motiveret, når jeg ikke har THC i kroppen. Desværre kan det være kedeligt og stressende at undvære.

Medlem

BerusetFyr12 skrev:
Får du tilstrækkelig søvn og føde? Jeg oplever en reduceret lyst til mad og besvær med at lægge mig i seng på de rette tidspunkter i løbet af den første uge. Derefter begynder søvn og sult at være normal, og de positive kvaliteter ved et stop begynder at træde frem. Jeg er markant skarpere og mere motiveret, når jeg ikke har THC i kroppen. Desværre kan det være kedeligt og stressende at undvære.

Det skulle jeg mene. Jeg er familiefar, vi spiser fornuftigt, og jeg oplever ingen ændret lyst til mad. Søvnen er ikke noget problem heller. Hvor jeg med cannabis kan sidde oppe til klokken to og trives fint med 5 timers søvn, så oplever jeg nu at blive væsentligt tidligere træt og have behov for mindst otte timers søvn.

Det skal måske også lige nævnes, at jeg har røget stort set fast i mere end tyve år kun afbrudt af ganske få pauser på et par måneders varighed under for eksempel længere rygsækrejser o.l.

Du skriver "uden THC i kroppen". Med min historik så har jeg vel THC i kroppen i måneder endnu :(

Det er frustrerende ikke at opleve nogen gevinster ved at stoppe. Alle "kloge hoveder" siger at det kommer, men lige nu oplever jeg sgu det modsatte. Jeg lever af at skrive, men oplever lige nu at jeg sidder og hakker mig igennem. Med en god bøhmand på danser fingrene som regel hen over tasterne i takt til musikken. Jeg ville næsten ønske, at jeg oplevede nogle af de bivirkninger ved at stoppe som folk taler om (svedeture, søvnløshed etc), for så kunne man da i det mindste mærke, at der er noget skidt der skal ud af kroppen. Lige nu er "gevinsten" ved at holde pause begrænset til uproduktivitet, irritation, ideforladthed og det at jeg rent faktisk har mistet tre-fire vågne timer i mit døgn.

Medlem

Jeg tror ikke at du efter et så langt forbrug, som du har haft smølf på 20år+ efter en uge eller 2 vil mærke de store ændringer, det vil minimum tage 3-4 uger efter min egen erfaring +omgangkreds.
Så hvis du vil have nogle positive effekter efter så lang tid skal du desværre vente noget længere.
Og mht til folk snakker om svedeture og søvnløshed, så er jeg ret sikker på af søvnløsheden det er et psykisk aspekt. mht til sveden så kan jeg forstå du ryger dit eget hjemmedyrkede. I min opfattelse er det oftest folk der har røget hash med en masse bindemidler i, som får disse såkaldte svedeture. Så tror nu kun det er godt du ikke sveder udover det sædvanlige!

Dertil kan jeg kun sige for at optimere din tilstand, gjorder jeg selv det, da jeg stoppede med både tjald og smøger, og få spist sundt og motioneret en hel del. Hver gang jeg fik den irritation-følelse løb jeg gerne en 3-4km, måske endda 2-3 gange om dagen. Dette hjalp en hel del på at få ro på kroppen. Håber du kan bruge det til bare lidt :)

Medlem

Tak for input. Jeg ryger måske fem smøger i måneden og løber gerne 15 km om ugen.. Men sætter alligevel pris på dit input. Jeg står imod.. og håber dæleme at det bærer frugt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Stor beslutning efter 20års forbrug:-)
Hvorfor vil du holde en pause?

Da jeg selv holdte op med at ryge hver dag, var det sku også noget fesen i starten.
Uroen, svedeturene og søvnproblemer.

Tror det er meget individuelt, hvordan folk bedst kommer igennem det.
Har du en hobby, hvor du kan sidde og koncentrere dig om det og kun det?
Hvis du er stædig nok, så skal det nok gå og blive befriende i den sidste ende.
Men som sagt en hobby (mønter, frimærker, sommerfugle eller lign), er efter min mening en rigtig godt ide at have, så tankerne ikke hele tiden kredser om cannabis.

Held og lykke herfra:-)

-John Rooney.

Medlem

Georg Gearløs. skrev:
Stor beslutning efter 20års forbrug:-)
Hvorfor vil du holde en pause?

1) Fordi jeg pt. er jobsøgende og ikke helt får søgt det jeg bør
2) Fordi jeg føler mig for nærig til at bruge 1000 kroner om måneden på Staden, når jeg om få uger har mit eget stash til 15 kroner grammet
3) For at vise over for mig selv og min kæreste at jeg kan
4) Fordi jeg håber at det med en pause bliver nemmere ikke at ryge HVER dag, når jeg lige om lidt har hele syltetøjsglas fulde med skunk
5) For at se om jeg pludselig oplever et kæmpe uforløst potentiale rent mentalt og ressourcemæssigt

Det sidste lader som bekendt vente på sig.. :(

Med hensyn til hobby... Næh.. Det har jeg sådan set ikke. Eller jo... Men det er at dyrke tjald :) Derudover har jeg travlt med jobsøgning, lokalpolitisk arbejde, kæreste, søn og hund. Når jeg rigtig skal koble af, så er det med lidt computerspil i timerne efter at resten af familien er gået i seng... og dertil hører sig en feeee', så den går ikke lige for tiden. Har prøvet, men det er frygteligt uinteressant når man ikke er skæv.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at kompensere ud med alkohol i dagene efter jeg er stoppet. Har røget on/off i 25 år, mindst. Så jeg kender parolen, kan man sige.

Lige drikke sig lam i roen 2-3 dage efter man er løbet tør for stash, så sover man godt, og svedeture er en saga blot.

Held og lykke.

P.S. Alkohol er et lorte stof.

Junior medlem

Hej smølf.

Hvordan gik det? Jeg står i samme situation og kan identificere mig med mange af de ting du siger. Vil du give en opdatering på dine erfaringer de seneste måneder siden stoppet?

vh dwp

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg røget ret meget her på sidste, og er igang med en pause som næsten har varet en uge nu.

Nu da jeg bor ret langt væk fra staden og er ret doven, så skal der sku meget til jeg tager turen helt ind til KBH =)

Det hjælper mig meget hvis jeg bare laver et eller andet som jeg kan få et par timer at gå med, spille et spil eller bare noget andet man nu kan lig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]