Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Nogen der har erfaring med at ryge hash/muddermix rent i en vape pen? Som f.eks. Snoop Dogg G-Pen og hvad de ellers hedder?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Muddermix?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
God hash og tobak lavet til klassisk bongmiks, hvilket hvis det er lavet godt ligner halvvådt mudder :)

Moderator
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare putte rent hash i? Jeg har en atmos bullet 2 go, og har god erfaring med at masse hashen fladt for så at lave en lille krans der kan ligge rundt om glødetråden/coilen. Man kan også bare masse det fladt og ligge det ned i, eller lave en pølse og ligge rundt om glødetråden, men førstnævnte er hvad der har virket bedst for mig i sådan en vapor-pen.

Jeg kan ikke helt se ideen i at putte tobak i, det er jo hovedsageligt i et mix for at få det til at brænde, og det er jo netop det man prøver at undgå ved at vaporize.

Medlem

Jeg har nu forstået det sådan at ALLE vape pens, brænder materialet under alle omstændigheder, og tænkte jeg ville få et mere "smooth" sug hvis jeg blandede tobak i så det brænde bedre :)

Moderator
Brugeravatar

Ikke for at lyde arrogant, men så tror jeg der er noget du har misforstået. Vaporizing går ud på at fordampe de aktive stoffer uden at antænde det man vaper. De billige kan selvfølgelig godt brænde materialet på, så det bliver sort, men det antænder der ikke. Så er det i hvert fald et fejlagtigt produkt eller fejlagtig brug af produktet. Du kan jo prøve frem, men tror ikke den ristede tobak gør noget godt for smagen.

Medlem

Nej Bismann det er nu noget du har misforstået :) For ALLE "vape" pens, brænder deres materiale. De eneste "rigtige" vaporizer, der rent faktisk for stofferne til at fordampe er de der store maskiner med en lille ovn man skal varme op først osv som er lidt mere besværligt. Men jeg må jo prøve mig frem :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg har aldrig antændt materialet i min atmos, og det er en vape pen. Jeg har heller ikke antændt materialet i nogle af mine andre vaporizere og de er alle i den billige ende og er små vapes. Antænder man materialet bruger man for meget varme, altså fejlagtig brug, eller også er det noget galt med produktet, altså fejlagtigt produkt. De gode produkter opvarmer luften så den varme luft føres igennem materialet og får det til at fordampe, på den måde mindskes sandsynligheden for, at dele af materialet får for meget varme, bliver mørkt og afgiver en dårlig smag, da materialet ikke er i direkte kontakt med varmelegemet. Det er desuden ikke alle vape pens som fungere som min atmos eller g-pen gør, ved at opvarme en glødetråd, der er i umiddelbar kontakt med materialet. Der findes bedre udgaver.
Brænder materialet er det ikke længere en vaporizer.

Medlem

Du tager fejl :) Glødetråden bliver så varm at det antænder materialet indeni, det fordamper det ikke, det er ikke muligt uden et glas screen og det er de fleste vape pens slet ikke kraftige nok til.

Men vi bliver ikke enige, men jeg har læst utrolig meget på emnet og er helt sikker i min sag :)

Moderator
Brugeravatar

Man styrer jo selv varmen ved henholdsvis at tænde og slukke for glødetråden. Kortere tryk=mindre varme, samtidig køles kammeret ned når man suger, og der kommer ny luft ind. Går der ild i det, gør man det forkert. Jeg tror slet ikke mit mundstykke i plastik ville kunne holde til at der gik ild i potten/hashen.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Det kommer an på vaporizeren. Det fungerede ok i min puffit2 (ikke de andre 2 puffits). Ville aldrig gøre det i min herbalaire igen, fordi det tørrer ind i kammeret og er ikke til at få væk igen. Hvis du absolut skal så drop tobakken og hav en eller anden form for metal mellem bunden af kammeret og hashen. Og rens hashen først for at komme af med urenhederne (uanset hvor dyr din hash er, så kan du regne med den er proppet med urenheder). Du hælder kogende vand i og filtrerer hashen, som ikke er opløseligt i vand, fra med et "cheesecloth" og gentager processen indtil vandet er klart, når du hælder det over hashen. Derefter lader du det tørre, og du skulle gerne have noget lysebrunt pulver tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]