Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 21:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har lige bestilt en vaporizer over nettet, fordi jeg er begyndt at leve sundere. Har aldrig set nogen gøre det eller noget, andet end på nettet, men tænkte at det kunne være sjovt at prøve, så jeg fandt en til rimelige penge, men jeg ANER ikke hvordan man bruger den.

Selvfølgelig er det varme + inhalering, men jeg er blank, når det kommer til hvor jeg skal placere det grønne..

Her er et billede af "varmelegemet" på vapo'en (pilen med 1), samt den der glasboble, eller hvad det er.. Der er en rist indeni i glasboblen (pilen med 2), som ikke giver nogen mening? - Hvordan får jeg weed derind, og skal det overhovedet derind?

http://i61.tinypic.com/awvwy8.jpg

Og hvis det ikke skal, er det så godt for vaporizeren i længden, at jeg lægger min klistrede weed direkte på risten der? (den der kobberfarvede rist) Tror nemlig ikke man kan skifte den ud.. Tænker at det løber ned i vapoen og ødelægger den i længden.

Findes der tips og tricks jeg ikke kender til?

Og ja, jeg har lige brugt næsten en halv time på at søge på nettet. Og jeg er fandeme chokeret.. Folk snakker så mine ører bløder om vaporizers, men der er ikke én eneste venlig sjæl, der fortæller PRÆCIS hvordan det virker. Hvorfor er der en rist i glasboblen f.eks.?

Sorry for being a noob, men det giver bare nada mening for mig, og jeg har røget fede i 15 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ligner en Da Buddha.
Jeg har ikke prøvet den, men har i mange år haft dens storebror, Silver Surfer. Grunden til at jeg ikke købte Da Buddha er netop at den er designet på den akavede måde. Med en Silver surfer kan man helt undgå at krummer falder ned i varmelegemet, og det ser det ikke ud til at man kan med din. Du skal desværre (så vidt jeg kan regne ud) placere din urt på den bronze farvede rist (1), og når du suger sørger den sølv farvede rist (2), for at du ikke får noget i munden.
På en Silver Surfer er glasset uden om varmelegemet bukket i en vinkel, og derfor er der kun brug for 1 rist, som sidder i staven, og det er også dér man placerer sin urt. Den er også mere fleksibel, fordi man kan dreje og vinkle staven frit mens man suger. http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrA
Det gør det nemmere at få en helt jævn vaporizing, og undgå hotspots. http://cannabisni.com/images/vaporizer_ ... _angle.jpg

EDIT: Jeg kan se at Da Buddha i dag laves med vinklet glas, så det er en af de gamle modeller du har fået fat i.

Junior medlem

du ligger urten i kammer under risten over varmelegmet i din model ligner det dog urten vil falde direkte ned på varmelegmet, hvilket jeg ikke mener er optimalt, med mindre det er en lille rist der er øverst på varmelegmet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]