Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 21:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg er en 21-årig som har haft en "atypisk hortonhovedpine" (også kalde klynge eller selvmordshovedpine). Jeg har prøvet flere forskellige piller samt andre metoder som min neurolog har henvist mig til, og jeg har også prøvet andre metoder (akupunktur osv.) for at reducere eller fjerne anfaldene. Indtil videre er der intet som har haft en komplet virkning... Jeg har læst samt hørt fra andre horton-ramte at "weed" eller "mushrooms" skulle have en positiv virkning.

Nu er jeg helt ny i alt det her, så jeg kender meget lidt til det. Men mine anfald er voldsomme nok til at jeg gerne vil give det en chance.

Mit spørgsmål er egentligt om der er nogen komplet guide til hvordan jeg starter ud med "weed". Såvidt jeg kan forstå er det danske ord for "weed" pot?
Jeg har læst reglerne og spørger ikke om hvordan jeg skaffer det eller hvad jeg skal betale for det. Jeg ønsker bare noget generelt information og råd, da I er mere erfarne end jeg er. Jeg vil ikke prøve noget alt for stærkt heller.

Mange tak.

Moderator
Brugeravatar

Tag et kig forbi viewtopic.php?f=3&t=17868 den forklare mange af de generelle ting meget godt.
Jo weed er pot/skunk, men betegnelsen bruges også ofte for cannabis/hamp generelt. Det er nok en god ide at gå efter noget der bliver solgt som "pot" da det typisk er lidt svagere i virkningen og ikke overumler en, når man ikke har så meget erfaring med det.

Jeg har gjort brug af cannabis imod migræne anfald (ved ikke om det kan sammenlignes?) og kan af og til fange og bremse migrænen i opløbet, når jeg mærker den er på vej. Har jeg først fået migræne, gør cannabis meget lidt for mig ud over at tage lidt af opmærksomheden væk fra smerterne, og at jeg lidt nemmere kan sove mig fra smerterne.

Held og lykke med det!

Psychedelia Sponsor

Hejsa.
Jeg ved ikke om du tilfældigvis har set denne dokumentar, men den handler om hallucinogener.
Og der er tilfældigvis en mand med, som lider af klyngehovedpine, og han har fået et ret fantastisk resultat med svampe. Ved selvfølgelig ikke om du kan bruge dette til noget, men ville alligevel lige poste, da jeg selv lider af migræne og jeg syntes det er rigtig rigtig slemt, så tør ikke engang tænke på hvordan det andet er....

Her er link til den dokumentar: https://www.youtube.com/watch?v=NS2_sfV8SU4
Held og lykke med det.
-Poppin. ( Beklager skrive / stave fejl. )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt hvad jeg har læst rundt omkring har været om psilocybin eller LSD, som så til gengæld er en effektiv behandling selv i under trip størrelse doser.
Weed tror jeg ikke vil hjælpe, og da slet ikke ha' den lang tids forebyggende effekt som ofte bliver rapporteret af brugere af LSD og svampe.

NOT-A-DOCTOR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]