Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Det er fint nok at kunne søge, men det nytter desværre ikke det store, når der er så mange indlæg, som der er her.

Jeg er her sådan set ikke "for sjov", men har været her mange gange før, fordi det her forum rystende nok er det bedste sted, jeg kan finde brugervenlig information omkring min receptmedicin, og jeg har været vældigt imponeret over den ekspertise, der er herinde. Så nu er jeg her altså i håb om rådgivning.

Ikke mere ros nu, vi går videre til det, jeg egentligt vil. Jeg er kronisk smerteramt i en grad, så jeg dårligt kan arbejde over 10 timer pr. uge og det er inkl. en gavmild cocktail af psykofarmaka, morfin, muskelafslappende og epilepsimedicin. Medicinen har en ret god effekt, men jeg er desperat nok til at prøve hvad som helst, der måske kan være bedre. Det sidste, jeg har læst om, er cannabisolie. Jeg er bosiddende i det østjyske, arbejdsløs fattigrøv og uegnet til at rejse over længere strækninger, så jeg fik ideen, at jeg kunne kaste mig over en lille køkkenhave selv.

Men hvilken sort? En googlesøgning henviser til en mio. amerikanske sider, hvor man kan købe sig til en konsultation for en formue og en liste over optimal kemisk sammensætning. Helt ærligt, jeg er sproglig student, og jeg er fortabt!

Min eneste erfaring med hash og pot har været med "hvad-nogen-nu-kunne-købe-der-hvor-de-var" eller "må-jeg-smage-det-der-du-har-i-haven", og jeg fik ikke lejlighed til at diskutere med fagpersonen.. Cannabis virker "modsat" på mig, også pot. Jeg bliver virkeligt træt, og jeg har brugt pot i meget små mængder til at falde i søvn på, når jeg har haft for ondt til at kunne sove.
Det gjorde også, at jeg vågnede frisk op næste dag uden de eftervirkninger, jeg fik fra receptpligtig medicin, men så fik jeg fat i noget, der ikke gjorde mig træt, og jeg har faktisk endnu ikke haft en smertelindrende oplevelse endnu. Nu har jeg i stedet et par piller mere til både smerter og søvnproblemer, men det virker bare ikke sundt. Hash gav mig en følelse af at være lammet, hvilket gør pisseondt, når man får smerter af at spænde op, og oveni var det faktisk den første angstprovokerende oplevelse, jeg har haft med hash - og jeg var desuden sindssygt dum en hel uge efter.

Det, jeg er ude efter, er noget, der er muskelafslappende uden at jeg bliver lammet og smertelindrende ift. neuropatiske smerter. Jeg har ikke lyst til at ryge, da jeg ikke kan styre doseringen. Jeg vil helst undgå at blive skæv eller høj, drømmescenariet er at finde en sort, hvor jeg kan køre bil på forsvarlig vis. Det kan alt det trekantmærkede medicin faktisk godt klare, men måske er der noget bedre til smerterne. Samtidigt skal det helst være en selvplejende, nybegyndervenlig sort, der kan dyrkes på friland, da jeg er ved at indtage en gammel kollegas landejendom med "ukrudt" udenfor synsvidde, men også udenfor min rækkevidde på en daglig basis. Og er det overhovedet til at lave olie, når man ikke har nørdgenet, der gør, at man har studeret emnet helt ned i alle detaljer?

Jeg ved faktisk ikke, om det er helt håbløst, det her. Jeg ved heller ikke, om det overhovedet kan være effektivt for mig. Det virker bare både billigst og mest troværdigt, hvis jeg køber frøene et sted online (troværdige frøsælgere ville også blive værdsat med kyshånd). Hvis jeg nu alligevel skulle ende med at stå på Staden en dag (et sted, jeg aldrig har været), er deres olie så troværdig ift. indholdstype og kan de rådgive kvalificeret ift. medicinske spørgsmål?

For fanden, hvor ville jeg bare ønske, de legaliserede lortet, så jeg ikke behøvede indkalkulere evt. bøder, medicinske eller praktiske uhensigtsmæssigheder i det her. Det offentlige betaler glad og fro for størstedelen af min medicin, men igen, det virker ikke sundt. Derudover er det altså heller ikke sundt for selvopfattelsen at måtte købe "den store pilleboks" for at have plads til både medicin og nødvendige kosttilskud.

Jeg håber, I vil bruge jeres tid, viden og krudt på mit dilemma.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til. Hvis du vil hurtigt igang, så bør du finde nogle autofrø. De kan være færdige om en 3 måneders tid, i modsætning til "normale" planter, der først vil være færdigblomstret engang i løbet af efteråret, og samtidigt har de et relativt stort indhold af CBD, som er den beroligende og smertelindrende del af cannabinoiderne. De passer temmelig meget sig selv, hvis de bare bliver holdt fri for udkrudt og ikke tørrer ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Sørg for, hvis du kan, at få fat på medicinske sorter hvor THC/CBD indholdet hælder mod så meget CBD som muligt, det er som regel indica sorterne der kendt for denne egenskab. Hvis jeg selv stod og havde brug for at skaffe medicinsk hampeolie så havde jeg nok konsulteret min lokale headshop eller søgt på nettet efter CBD-oil eller lignende, for det er nemlig dét, som du også selv har gennemskuet, du gerne vil have for dine smerter.

Junior medlem

Min Headshop anbefaled mig sorten White Widow ., den skulle være rimeligt nem at dyrke og skulle være anvendt meget medicinsk som jeg vil bruge den til da jeg også er kronisk smertepatient .

Medlem

Jeg stiller gerne op til en gratis konsultation over skype. Også over et par gange hvis du løber ind i problemer. Smerter er det værste man kan opleve og er selv optaget af at få bugt med dem samt jeg har god erfaring med udendørs dyrkning. Er selv igang med årets grow så bare at snakke om cannabis er en fornøjelse i sig selv. Har skrevet en pb til dig.

Junior medlem

Christine86 skrev:
Det er fint nok at kunne søge, men det nytter desværre ikke det store, når der er så mange indlæg, som der er her.

Jeg er her sådan set ikke "for sjov", men har været her mange gange før, fordi det her forum rystende nok er det bedste sted, jeg kan finde brugervenlig information omkring min receptmedicin, og jeg har været vældigt imponeret over den ekspertise, der er herinde. Så nu er jeg her altså i håb om rådgivning.

Ikke mere ros nu, vi går videre til det, jeg egentligt vil. Jeg er kronisk smerteramt i en grad, så jeg dårligt kan arbejde over 10 timer pr. uge og det er inkl. en gavmild cocktail af psykofarmaka, morfin, muskelafslappende og epilepsimedicin. Medicinen har en ret god effekt, men jeg er desperat nok til at prøve hvad som helst, der måske kan være bedre. Det sidste, jeg har læst om, er cannabisolie. Jeg er bosiddende i det østjyske, arbejdsløs fattigrøv og uegnet til at rejse over længere strækninger, så jeg fik ideen, at jeg kunne kaste mig over en lille køkkenhave selv.

Men hvilken sort? En googlesøgning henviser til en mio. amerikanske sider, hvor man kan købe sig til en konsultation for en formue og en liste over optimal kemisk sammensætning. Helt ærligt, jeg er sproglig student, og jeg er fortabt!

Min eneste erfaring med hash og pot har været med "hvad-nogen-nu-kunne-købe-der-hvor-de-var" eller "må-jeg-smage-det-der-du-har-i-haven", og jeg fik ikke lejlighed til at diskutere med fagpersonen.. Cannabis virker "modsat" på mig, også pot. Jeg bliver virkeligt træt, og jeg har brugt pot i meget små mængder til at falde i søvn på, når jeg har haft for ondt til at kunne sove.
Det gjorde også, at jeg vågnede frisk op næste dag uden de eftervirkninger, jeg fik fra receptpligtig medicin, men så fik jeg fat i noget, der ikke gjorde mig træt, og jeg har faktisk endnu ikke haft en smertelindrende oplevelse endnu. Nu har jeg i stedet et par piller mere til både smerter og søvnproblemer, men det virker bare ikke sundt. Hash gav mig en følelse af at være lammet, hvilket gør pisseondt, når man får smerter af at spænde op, og oveni var det faktisk den første angstprovokerende oplevelse, jeg har haft med hash - og jeg var desuden sindssygt dum en hel uge efter.

Det, jeg er ude efter, er noget, der er muskelafslappende uden at jeg bliver lammet og smertelindrende ift. neuropatiske smerter. Jeg har ikke lyst til at ryge, da jeg ikke kan styre doseringen. Jeg vil helst undgå at blive skæv eller høj, drømmescenariet er at finde en sort, hvor jeg kan køre bil på forsvarlig vis. Det kan alt det trekantmærkede medicin faktisk godt klare, men måske er der noget bedre til smerterne. Samtidigt skal det helst være en selvplejende, nybegyndervenlig sort, der kan dyrkes på friland, da jeg er ved at indtage en gammel kollegas landejendom med "ukrudt" udenfor synsvidde, men også udenfor min rækkevidde på en daglig basis. Og er det overhovedet til at lave olie, når man ikke har nørdgenet, der gør, at man har studeret emnet helt ned i alle detaljer?

Jeg ved faktisk ikke, om det er helt håbløst, det her. Jeg ved heller ikke, om det overhovedet kan være effektivt for mig. Det virker bare både billigst og mest troværdigt, hvis jeg køber frøene et sted online (troværdige frøsælgere ville også blive værdsat med kyshånd). Hvis jeg nu alligevel skulle ende med at stå på Staden en dag (et sted, jeg aldrig har været), er deres olie så troværdig ift. indholdstype og kan de rådgive kvalificeret ift. medicinske spørgsmål?

For fanden, hvor ville jeg bare ønske, de legaliserede lortet, så jeg ikke behøvede indkalkulere evt. bøder, medicinske eller praktiske uhensigtsmæssigheder i det her. Det offentlige betaler glad og fro for størstedelen af min medicin, men igen, det virker ikke sundt. Derudover er det altså heller ikke sundt for selvopfattelsen at måtte købe "den store pilleboks" for at have plads til både medicin og nødvendige kosttilskud.

Jeg håber, I vil bruge jeres tid, viden og krudt på mit dilemma.

du kan købe medicinsk CBD olie lovligt flere stedder på nettet og i headshops her i dk det er stortset uden indhold af THC og må derfor sælges her i landet som jeg har forstået, det kan også lade sig gøre at dyrke planter selv med et højt CBD indhold frø til planter med højt CBD indhold kan nemt skaffes i de fleste frøbanker også her i dk

Junior medlem

Jeg hørte noget om, at man kan "lægge" planterne ned, når de når en opmærksomhedsfremkaldende højde og så skulle de efter sigende gro op med topskud langs stammen som en lille hæk. Det vil jeg vist forsøge mig med. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal prøve at købe frø af bestemte sorter. Prisen er pænt pebret og mine grønne fingre er ikke så udtalte, for nu at sige det mildt. Der skal efter sigende være en smule THC i olien for at den har en gavnlig effekt.

Moderator
Brugeravatar

Hvis du dyrker autoer skal du ikke "pille" ved dem. De har en på forhånd fastsat blomstringscyklus og hvis du stresser dem giver de bare mindre udbytte. Men de bliver nu heller ikke så store, max en meter.

Junior medlem

Også når de dyrkes udendørs?

Moderator
Brugeravatar

Ja. Jeg har ihvertfald ikke selv oplevet autoer blive større, men jeg har dem også i 10 liters spande. Hvis de gror direkte i jorden kan det godt være de smutter lidt højere i vejret, men de bliver slet ikke så enorme som almindelige cannabisplanter kan under de rigtige betingelser.

Junior medlem

Fedt! Tak skal du have. Så er der jo ingen grund til det store cirkus for at få gemt planterne væk fra nysgerrige blikke. Jeg havde frygtet 2-3 meter. Hvorfor vælger du spande fremfor i jorden? Pga. manglende have eller er det måske bedre at have dem i spande?

Moderator
Brugeravatar

Fordi så kan jeg flytte rundt på dem som jeg vil. Og jeg kan stille dem ovenpå ukrudtet i stedet for at fjerne det. :dovensmiley:

Junior medlem

Jeg har brugt samme trick i mit højbed. Murerspande er skrevet på indkøbssedlen! Er der boret huller i bunden?

Moderator
Brugeravatar

Ja. Hvis du alligevel skal i byggemarkedet, så køb en sæk lecanødder (de billige til isolering, ikke de dyre til havebrug. Det er kun prisen og størrelsen der er forskellig) og put et lag på et par cm i bunden, så dræner de bedre.

Junior medlem

Det ligger vist allerede et eller andet sted på matriklen. Tak for det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]