Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude. Vi er 4 drenge som har aftalt at tiden var inde til at prøve noget psykedelisk. Vi har snakket om nogen forskellelige ting, og lieg nu står den på LSA. Men vi er ikke så meget inde i den her verden, så vi ville hører om der er nogen som kan foreslå noget bedre til nogle "noobs" som os. Vi vil gerne ramme det punkt hvor man virkelig er inde i den psykedeliske verden, og ligesom forestiller som ting. Ville vi kunne det på LSA, eller skal vi tage noget andet. Skriv venligst en god startdose, og tak for hjælpen på forhånd. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Som første stof vil jeg ikke anbefale LSA. Der skal nok lige samles lige mere erfaring. Den gode gamle LSD, hvis i rent faktisk kan finde noget der ikke er wannabe LSD mærker. Hold jer fra NBOME's, ellers så måske skaf jer nogle svampe og. Hvis i beslutter jer for LSD, eller svampe, som er mine forslag, så vil det lyde således: Start med 1g svampe eller ca 100 ug LSD. Bered jer på at det er noget helt for sig selv. I skal ikke forvente noget, i skal ikke sætte for høje krav såsom at se flyvende elefanter. I får ikke ting at se, som ikke allerede eksisterer der hvor i befinder jer. Det kommer selvfølgelig også an på hvilke svampe det er, eller hvad for noget LSD. NBOME's bliver også solgt som LSD, så pas på og gør jeres research på det område, før i slår jer løs. LSD er smagløst - NBOME's er mere bitre i det

God rejse!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
LSA er ikke det bedste til den første gang grundet den lange virkning og det ubehagelige bodyload. Jeg vil foreslå svampe som det første psykedeliske stof. Det har det mentale aspekt af den psykedeliske oplevelse og nogle flotte visuals. Virkningen er på 6 timer, som er lidt mere overskueligt, hvis man skulle få det dårligt. 1,5 g cubensis eller 1g spids nøgenhat er en god startdose.

Jeg vil ikke anbefale LSD, da der er så meget NBOMe, der bliver solgt som LSD, og man skal kende sine kilder for at få noget god syre. Ellers er LSD et super stof, der ikke er lige så 'mindfucky' som svampe. Dog kan det være meget overvældende, da tankerne flyver afsted med tusind kilometer i timen. Varingen er også lang på LSD.

Citat:
I får ikke ting at se, som ikke allerede eksisterer der hvor i befinder jer.

Ahh, vil ikke ligefrem sige, at nogle af de Closed Eye Visuals jeg har haft, har haft sammenhæng med hvad der foregik omkring mig.. :mrgreen: Men du har en god pointe.

I skal virkelig sætte jer ind i tingene, før I kaster jer ud i psykedeliske stoffer! Det er ikke noget man "bare lige" tager. Læs, læs, læs, her på boardet i svampe forummet eller på http://erowid.org. Psykedeliske stoffer er en helt anden måde at opfatte sig selv og verden på, og det er ikke for sjov. Man er meget sensitiv når man tripper, så det er vigtigt at gøre det i et godt humør og et rart miljø.

Hvor gamle er I?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Jeg ville gå efter svampe igen hvis jeg skulle starte forfra. Gerne fra growkits, eller endnu bedre, start helt fra bunden af, det er lidt ligesom at få en forhistorie med når man selv dyrker dem, plus man kan være 100% sikker på hvad det er for nogen svampe man har, og at det er de rigtige.

Selve trippet er anbefalelsesværdigt som førstegangs syntes jeg, det er ikke vanvittigt langt, 5-6 timer, og så er der rig mulighed for at prøve vandene af både med"mindfuck" og flotte visuals, selv i lave doser. Jeg anbefaler som regel 1,5 gram cubensis til jomfruer. Husk for guds skyld set og setting, vær et sted hvor i kan være uforstyrret, det kan ikke stresses nok!
Mht. LSAen ville jeg nok også fraråde, både fordi frøene smager ækelt (både hbwr og morning glory) og så tror jeg ikke det er så fedt at have kvalme og mavepine under ens første trip, hvilket der er stor chance for at få på LSA..

Godt trip og held og lykke!

Medlem
Brugeravatar

Undskyld, pleja. Jeg mente også med åbne øjne..... mange går og forventer de vildeste halluer og flyvende aber osv. hvis man står med tårnhøje forventninger, så bliver man skuffet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for nougat
Jeg ville bare sq bare spise en lille/moderat håndfuld svampe - evt friske da det tager lidt af den lange virkning, men skubber det hurtigere igang :)

Alt fra 1-1,5 gr + tørrede svampe burde være fint til at sætte en form for psykedelisk stemning igang ;b

LSA er ikke for nybegyndere! Der kan du snakke om regulær "mind-fuck" (;

Medlem

Geografisk sted: ???
Hands down, salvia.

Mange klogehoveder ville sige "puha fy skamme det er alt for intenst", men humlen bag ens første trip er både at forvente det værste og det bedste med ro i sindet, uanset stof.

Og så vare det kun 10-20 Minutter, så hvis man skulle få noia er det hurtigt overstået.

Medlem
Brugeravatar

Shiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeet ^

Det er noget et sats at tage. Og noget af et shock man får, tror jeg... Jeg føler mig f.eks. langt fra klar til at kaste mig ud i salvia endnu, hvis jeg overhovedet kommer til det.

Medlem
Brugeravatar

Som de fleste andre siger, så vil svampe eller LSD være et godt begynderstof. LSA er heller ikke dårligt, det var da min første psykedeliske oplevelse, og anden, og tredje...
Det værste ved LSA er, at det er forholdsvist svagt rent visuelt. Der foregår selvfølgelig en lille smule, men det er intet i forhold til LSD eller svampe, og så er mindfucket meget "rodet".

Medlem

Geografisk sted: ???
Fryd skrev:
Shiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeet ^

Det er noget et sats at tage. Og noget af et shock man får, tror jeg... Jeg føler mig f.eks. langt fra klar til at kaste mig ud i salvia endnu, hvis jeg overhovedet kommer til det.

Salvia var mit allerførste psykedelika, før det havde jeg kun røget en masse cannabis og sniffet rita en enkel gang.

Siger ikke man skal starte med et 40x ekstrakt, jeg startede med 5x ekstrakt og slamsugede et godt hovede sammen med 5 kammerater på et tilfældigt fortov i Amsterdam.

Jeg er glad for jeg startede med Salvia, det var en fed første gangs oplevelse med psykedelika på trods af den store hype omkring bad trips vedr. salvia.

Humlen, især ved salvia er at selvom det tager en med storm lige så snart den rammer så skal man følges med det. Så lover jeg dig du får de sjoveste og mest twistede 10 minutter i dit liv.

Nu får jeg lyst til at prøve Salvia igen.. øv øv. :life:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Min første psychedeliske oplevelse var ligeledes også på Salvia, jeg røg et ordentlig bonghoved med 40x , og det var ihvertfald nok til at sende mig ind i den anden verden, kunne nok godt ha nøjes med det halve, det er et 10-15 minutters trip, dog meget stærkere i styrken end svampe. svampene er et trip på flere timer, hvor man ikke ved at det er ovre inden for et kvarter. Så vil selv anbefale jer at prøve salvia først. Gode ting ved salvia: hurtig og stærk rus uden tømmermænd dagen efter og ingen ondt i maven/kvalme iforhold til svampe Dårlige ting ved salvia: svær at få fat i, rusen er mere intens end ved svampe, så kan godt være mere overvældene. tjek www.pshychedelia.dk/wiki. Og læs om de forskellige psychedeliske muligheder. BTW. Husk altid at ha mindst en tripsitter som ikke er påvirket af noget. Og hvis salvia, så ryg ikke på samme tid alle 5 kammerater, da man godt kan "springe lidt rundt omkring" og vil anbefale en stor græsplæne istedet for et værelse med bordkanter og andre farlige ting man kan gå ind i eller falde i.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Juuhoved-> jeg vil anbefale at i tager svampe, men sørg for at forbered trippet godt. Køb stearinlys, hav god musik parat (gerne noget der vækker drømmene i en), køb lidt frugt som kan være rart at spise af. Vand eller grøn the er mit foretrukne væske på trip. Måske i får lyst til at gå en lille tur ud i naturen i løbet af natten. Her kan det være godt at komme væk fra gadelysene og mærke naturen ånde. Et moseområde, en skov, eller måske bare en lille lokal kirkegård, kan være et fantastisk sted på svampe.

Der blev spurgt før hvor gamle I er? Jeg mener at man bør være mindst 16 før man starter.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er enig i at LSA er en dum start. Særligt pga. kvalmen og mavekramperne der følger, hvis ikke det er tilberedt ordenligt. Man kan nemlig også tilberede det, så man får de grumme giftstoffer ud. Ellers vil jeg også forslå LSD i lav dose. Svampe er for mig, mere mindblowing hvor LSD er mere smukt i sig selv. Alt efter dose, naturligvis.. ;)
2-CB er også et rigtig nybegynder drug. Det er bare meget et ned-og-ligge drug - i modsætningen til LSD og lign.

Har I forøvrigt røget Cannabis før?
Det er også altid en fin start. Hvis I vil nå niveauet højere, så prøv at ta det oralt.

Og som Fanny skriver; sørg for god "set and setting" :)

Junior medlem

Jeg vil personligt ikke mene at det vil gøre den store forskel, om I tager svampe, salvia eller syre..
Lige meget hvad i vælger kommer I helt sikkert til at have en aften der ændre jeres syn på psychedelia...
Hollywood elsker at fremvise stoffer på en ekstremt overdreven måde, der absolut ikke har noget med virkeligheden at gøre..
Både salvia, svampe, LSD, LSA og NBOME er helt stille og rolige, og ingen af disse vil give jer paranoia med mindre I har noia over at få noia, eller hvis I har tendens til angst i forvejen.
Mit bedste råd er at tage det helt roligt og lade som om at det er en aften ligesom alle andre, slap af og drik masser af rent vand.

Af hensyn til at prioritere ét stof over et andet ville jeg, ligesom freelancer, anbefale salvia da det rent faktisk har en chance for at leve op til jeres forventninger.
Så længe I holder jer til 'standardiserede startdoser' vil I HELT SIKKERT ikke hallucinere den mindste smugle.
Dog vil i få en ændret opfattelse af det I ser; farver bliver flottere, størrelses forhold ændres såvel som jeres syn på verden, dagligdagen og jeres tilstedeværelse.

Jeg synes I skal vide at det er meget hvordan folk reagere på psychedelia og at nogen bliver meget indadvendte og vil gerne lades lidt være i fred, så de kan tæne deres egne tanker og opleve stoffet til det fulde, mens andre bliver meget udadvendte, sociale og snakkesaglige.

Jeg vil anbefale jer at holde jer fra kaktussaft og ayahuasca til I er blevet familiare med bevidsthedsudvidende stoffer..
Og hold jer fra alkohol!!!!!!!!
Jeg håber i får et godt trip. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]