For at komme tilbage til dance2trance´s oprindelige spørgsmål, om der var nogen som havde erfaring med mushroom joint´s, kan jeg sige, at nu har jeg ofret mig for videnskaben med et lille
in vivo forsøg

.
Vi var tre personer som delte en joint i hjemmelig, fredsommelige omgivelser (et hyggeligt kolonihavehus). I starten smagt den rigtig godt, men jeg tror det var pasionsblomsten
pasioflora incarnata, som svampen var mixet med, der trængte igennem. Efterhånden som vi fik røget jointen ned, smagte den mere og mere af brændt plastik, som er karakteristisk for rød fluesvamp. Smagen var dog til at holde ud.
Virkningen var fin, men meget svagere end ved oral intagelse af svampen. En følelse af afslappelse og ro, bredte sig over en, og tankerne gik istå. Det var ikke sådan, at man ikke kunne føre en samtale, men når man holdt kæft, var der fuldstændig stille inde i hovedet! Det oplevede vi alle sammen. (Jeg har tidligere haft den samme oplevelse med rød fluesvamp, hvor jeg drak et afkog af svampen). Vi var enige om at den nok ville være god at ryge, inden man skulle i seng, da der ikke ville være nogen forstyrrende tanker til at holde en vogen. Den afslappende virkning stammer nok også tildels fra
pasioflora incarnata., som er kendt for netop denne virkning.
Konklusion: Det er ikke en joint man skal ryge, hvis man vil være en festbombe, men virker fint som aflappende og tankestandsende middel.
Det skal lige tilføjes, at ved oral intagelse af svampen bliver man ikke specielt træt, selvom man dog godt kan opleve at tankerne standser. Sidst jeg tog en bid af den røde fluesvamp, løb jeg op og ned af bakker ude ved furesøen, og havde lyst til at bruge min krop.
Hilsen Fanny