Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg troede ikke dette forum hed:
"Psilocybin- og muscimol/ibotainsyre- svampe forumet"?

/cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Trold>> Det er helt vildt forkert at flytte dette topic fra 'visionere planter' til 'psilocybinsvampe', da fluesvamp indeholder muscimol og ikke psilocybin, og altså IKKE er en psilocybinsvamp!! Den høre altså derfor IKKE til 'psilocybinsvampe' men til 'visionere planter' som den startede fra!!
Jeg synes det er vigtigt at skilde tingene ad!

hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
*******ZAP*******

Titel:
Junior medlem

nu har jeg røget 2 af dem...og de er ihvertfald ikke halloigerende..(staveplade) men de giver en lidt alkohol rus agtigt fornemmelse...og bagefter er man fuldstændig afslappet.. (kunne forstille mig det var Passiflore incarnata som er skyld i det) har stadig 2 tilbage som jeg regner med skal ryges på en gang..hvis mine lunger kan holde til det :lol:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det er godt at høre nogen tilbagemeldninger på hvordan de virker. Jeg kom selv til at købe to joints, som jeg skal ryge med min søster, -forhåbentligt inden for et par uger.
Jeg så i mit urteskab og opdagede et glas fyldt med tørrede røde fluesvampe. Dem havde jeg helt glemt. Det er fra sverige i 2002, men de virker nok endnu. Jeg overvejer at lave et afkog af dem og så inddampe det til noget man kan blande med en anden rygelig urt, men nu vil jeg lige prøve disse joints først.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et godt råd til hvordan du opnår et godt rygbart resultat med tørrede fluesvampe.

Pulveriser svampene og tilsæt lige mængde vand. f.eks. 50 g svamp/50 cl vand. Lad grøden hvile i ca. 24 timer.
Vrid alt vandet ud (via klæde) nu mere du presser ud, nu bedre. Når du ikke kan vride mere væske ud - så væd svampemosen endnu engang i vand og vrid en ekstra gang.
Ned i en gryde med væsken og tilsæt Damiana til væsken (svarende til 1/4 fluesvamp - eks. 50 g fluesvamp-12.5g damiana.
Kog du grøden så meget du kan - det meste væske kan koges væk.
Du har du et velduftende og klistret ekstrakt af fluesvamp. Lad det tørre i ca. 3 dage - nu mere du findeler nu bedre tørre det. Det vil altid være en smule klistret.
I de fleste tilfælde vil man opnå et 1:3 ekstrakt påført Damiana.

God fornøjelse...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx: Salvia D. bliver ikke nævnt ved navn, jeg mener dog at salvia er én af de ingredienser i "røgen" som han ikke vil navngive..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

zionboy skrev:
Et godt råd til hvordan du opnår et godt rygbart resultat med tørrede fluesvampe.

Pulveriser svampene og tilsæt lige mængde vand. f.eks. 50 g svamp/50 cl vand. Lad grøden hvile i ca. 24 timer.
Vrid alt vandet ud (via klæde) nu mere du presser ud, nu bedre. Når du ikke kan vride mere væske ud - så væd svampemosen endnu engang i vand og vrid en ekstra gang.
Ned i en gryde med væsken og tilsæt Damiana til væsken (svarende til 1/4 fluesvamp - eks. 50 g fluesvamp-12.5g damiana.
Kog du grøden så meget du kan - det meste væske kan koges væk.
Du har du et velduftende og klistret ekstrakt af fluesvamp. Lad det tørre i ca. 3 dage - nu mere du findeler nu bedre tørre det. Det vil altid være en smule klistret.
I de fleste tilfælde vil man opnå et 1:3 ekstrakt påført Damiana.

God fornøjelse...

Er det noget du selv har prøvet? Eller hvor har du det fra? Det lyder meget godt!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

[/quote]

Er det noget du selv har prøvet? Eller hvor har du det fra? Det lyder meget godt!

Hilsen Fanny[/quote]

Ja det har jeg selv prøvet - faktisk kan det også bruges som snus (snuff - ikke sniff) - Det smager udemærket - effekten er berusende

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

For at komme tilbage til dance2trance´s oprindelige spørgsmål, om der var nogen som havde erfaring med mushroom joint´s, kan jeg sige, at nu har jeg ofret mig for videnskaben med et lille in vivo forsøg :mrgreen: .

Vi var tre personer som delte en joint i hjemmelig, fredsommelige omgivelser (et hyggeligt kolonihavehus). I starten smagt den rigtig godt, men jeg tror det var pasionsblomsten pasioflora incarnata, som svampen var mixet med, der trængte igennem. Efterhånden som vi fik røget jointen ned, smagte den mere og mere af brændt plastik, som er karakteristisk for rød fluesvamp. Smagen var dog til at holde ud.
Virkningen var fin, men meget svagere end ved oral intagelse af svampen. En følelse af afslappelse og ro, bredte sig over en, og tankerne gik istå. Det var ikke sådan, at man ikke kunne føre en samtale, men når man holdt kæft, var der fuldstændig stille inde i hovedet! Det oplevede vi alle sammen. (Jeg har tidligere haft den samme oplevelse med rød fluesvamp, hvor jeg drak et afkog af svampen). Vi var enige om at den nok ville være god at ryge, inden man skulle i seng, da der ikke ville være nogen forstyrrende tanker til at holde en vogen. Den afslappende virkning stammer nok også tildels fra pasioflora incarnata., som er kendt for netop denne virkning.

Konklusion: Det er ikke en joint man skal ryge, hvis man vil være en festbombe, men virker fint som aflappende og tankestandsende middel.

Det skal lige tilføjes, at ved oral intagelse af svampen bliver man ikke specielt træt, selvom man dog godt kan opleve at tankerne standser. Sidst jeg tog en bid af den røde fluesvamp, løb jeg op og ned af bakker ude ved furesøen, og havde lyst til at bruge min krop.

Hilsen Fanny

Titel: Re:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the tree of life
Has Oak skrev:
1. Tag så mange røde fluesvampe du kan få fat i. Prop dem i en gryde og dæk dem med vand.

2. Lad det koge til vandet er stærkt reduceret. Si svampene fra og smid dem væk. Lad vandet koge ind til det bliver til en slags sirup. Herfra kan siruppen så tørres videre i en ovn ved lav varme.

3. Den fedtede substans kan så påføres en eller anden form for velsmagene urt og derefter ryges.

blev det nogensinde afprøvet?

Titel: Re:
Junior medlem
Brugeravatar

zionboy skrev:

Hilsen Fanny[/quote]

Ja det har jeg selv prøvet - faktisk kan det også bruges som snus (snuff - ikke sniff) - Det smager udemærket - effekten er berusende[/quote]

så vidt jeg ved bliver muscimolen i fluesvampen nedbrudt ved over 80c
og iboten syren skulle blive omdannet til muscimol ved over 70c så det er en ret fin grænse mellem at ødelægge sovsen eller at få stærk kvalme og muligvis leverskade afhængigt af dosen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Wait a minute, KAN MAN RYGE SVAMPE?!

Mexicanske svampe?!
Nogen der vil uddybe lidt med personlig erfaring her?! THIS IS ALL NEWS TO ME!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

2004?!

/Låst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]