Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sort Hash
Junior medlem

Halløjsa Alle sammen. Jeg har fået fat på noget sort hash. Det er UTROLIGT Blødt Og Det Lugter lidt a peber og en lidt Sød duft(har aldrig lugtet til noget som det her før og jeg har da røget i 10år). Når jeg sætter lidt ild til det bobler det lidt men ikke meget. Har røget et par joints med det og jeg bliver da skæv. Men det smager ikke som det jeg normalt ryger ( en lys blomst ) Det ikke en dårlig smag.

Nogen ide om hvad det kan være?

http://imgur.com/a6eHHKV
Billede
Mvh

Senest rettet af Flyingbboy 28 mar 2016 03:03, rettet i alt 2 gange.

Titel: Re: Sort Hash
Moderator
Brugeravatar

Hash får en anden smags og duft profil når det varmebehandles, det skyldes at trikomerne brister og æteriske olier frigives, nedbrydes og omdannes. Næste gang du har en pollum så prøv at ælte den lidt rundt mellem fingrene, du kan evt. hjælpe til med lidt ild fra en lighter. Hashen vil hurtigt skifte både farve, konsistens og duft. Derudover har forskellige sorter også forskellige duft/smagsprofiler, så det kan også have noget at sige.

Junior medlem

Jeg er mest bange for der kan være gift stoffer osv. i det?
Er der en måde jeg kan teste det på?

Moderator
Brugeravatar

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere det, men der er ikke noget i din beskrivelsen der tyder på det, har flere gange stødt på hash der ville passe på den beskrivelse.

Du kan sende en prøve til et laboratorie der tester sådanne sager, men ellers ikke, såvidt jeg er bekendt. Du kan forsøge at rense det ved at findele det (frys ned og riv det på et fint rivejern) og så putte det i lunkent vand, og se om det tager farve - cannabinoiderne er kun svagt vandopløselige, men eventuelle tilsætningsstoffer der er vandopløselige vil (sjovt nok) opløses i vandet - ligesom nogle af de æteriske olier (med mindre smagsfuld og mindre duftende hash til følge). Så kan du filtrere hashen fra vander gennem et filter og smide vandet ud, gemme hashen, tørre den. Derefter kan du evt. trække nol på den tørrede hash,også smide det ud der ikke lader sig opløse af gas/ipa/æter eller hvad man nu trækker med.

Men som sagt tror jeg nu ikke der er nogen grund til panik.

Junior medlem

Tusind tak Bismann for de hurtige svar. Man er bare bange for at ha købt katten i sækken.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Et lille eksempel jeg lavede for nogle år siden. Alt sammen på billedet - er det samme hash.
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Kender følelsen, man kan ikke lade være med at blive en smule mistænksom. Også derfor jeg holder mig fra sort hash da jeg engang fik afvide af en pusher at sort hash nogle gange kan være blandet op med alt muligt. Cola trick, gummidæk og jeg ved ikke hvad. Det nemmere at skjule når hashen er sort. Også fordi de sidste par gange jeg har haft sort hash har der altid været et eller andet med det. Mærkelig lugt, ingen virkning eller endda hovedpine. Sidste gang jeg fik sort hash var det fra staden og det var helt blødt, sort og virkede overhovedet ikke. Var iøvrigt den dyre model til 120 kr grammet. Så mit råd er at holde sig fra sort hash ved mindre man kender sin pusher godt. Køb grønt eller lyst. Men kan huske i "gamle dage" var det altid sort hash jeg købte da det oftest var det mest potente jeg kunne få på staden og også det dyreste. Tiderne er skiftet og det er hashen også. Eller også er det bare mig der har været uheldigt de sidste par gange jeg har købt sort ryger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]