Bismann skrev:
Det er meget normalt at diverse tests måler sporestoffer og ikke aktive stoffer. Loven blev jo indført som led i nul-tollerence kampagnen, så hvis det kan spores så kan det straffes. At nul-tollerence så er et hovedløst koncept er så en anden ting, men afstrafningen er i det mindste rimelig konsistent og i tråd med denne form for idioti.
Det var jeg ikke klar over, men det andet vidste jeg dog godt, og det var ikke så godt et eksempel nu jeg tænker over det, for du har ret, den lov blev helt sikkert lavet i nul-tolerance øjemed. Men hvad så med psykiatrien, uddannelsessteder, arbejdspladser, og hvor de ellers tester, samt mere eller mindre alle jeg har snakket med fra det offentlige som skulle forestille at vide noget om det, har givet udtryk for, eller direkte sagt at det forholder sig sådan, at man er påvirket så længe stoffet er i kroppen. Forargelsen vil ingen ende tage!
Jeg tror i er inde på noget af det rigtige med belønningsstoffer, men jeg hælder til at serotonin også har en finger med i spillet, for så vidt jeg har forstået er det det stof der giver en følelse af rus i livet, og hvis man har vendet hjernen til at rus betyder cannabis, så tænker jeg at det endocannobinoide system bliver aktiveret og flyder ind i følelsen, som det også er blevet sagt. Det forklare for mig også sammenhænge med drømme, da de også udspiller sig i en rus-agtig følelse. Jeg er ikke så meget inde i hvilke andre receptorer system vi har, og hvordan de egentlig påvirker vores oplevelse af eksistens, men jeg får et billede af et klaver der spiller, hvor melodien er vores oplevelse, og tangenterne vores forskellige systemer, og på samme måde som når man spiller, så vil der være mønstre der leder en til andre mønstre man har været i før, indtil man efterhånden har glemt dem og fundet på andre ting.
Fandt også lige den her, som er inde på noget af det vi snakker om. Det lader dog ikke til at der er viden til at få os helt i mål her...
https://www.quora.com/Is-there-a-direct ... d-dreamingFik mig også tilfældigvis en lur idag, hvor jeg drømte at jeg lige havde taget ketamin, og selvom oplevelsen slet ikke var ligeså fysisk, så var resten rimelig meget det samme; tunnelsyn, forvirring, svært ved at se klart, dårlig hukommelse, og en underliggende svimmelhed, jeg vågnede desværre før jeg kom ordenligt ind i trippet.