Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 15:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen!
Her de seneste gange jeg har røget hash, har jeg oplevet at jeg har fået nedture og følt mig en del deprimeret... Har den lille mistanke at jeg ikke kan tåle stoffet, så jeg stoppede for en måned siden..
Min hukommelse er også rigtig dårlig, virkelig dårlig. Jeg glemmer tit oplevelser som jeg har oplevet med mine venner.. Ved godt det skyldtes hash, men ville bare lige høre hvad jeg eventuelt kan gøre for at forbedre den?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:49, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Flyttet til planter forummet.

Hash er måske ikke noget for dig. Er det under rusen eller efterfølgende at du har følt dig deprimeret? Ginsing siges at forbedre hukommelsen og koncentrationsevnen, men ellers vil du hurtigt mærke en forbedret hukommelse efter du stopper. Cannabis er ikke for alle, og særligt ikke et hyppigt Cannabis forbrug.

Medlem

Som der andre skriver, sund kost og motion. Husk at få nok magnesium !!!

Junior medlem

jeg er 18 år, min High bliver også bedre når jeg ryger skunk..

Junior medlem

Friedrich Gauss skrev:
1. Undlad at ryge igen.

2. Spis sundt.

3. Dyrk noget motion.

Såre simpelt.

Håber, at du får det bedre :)

Tænker også det er det jeg er ude i, er faktisk igang med at ligge min livsstil om. Havde det faktisk også vildt godt, før jeg røg til en fest her i lørdags, der oplevede jeg nedture igen.. Havde være i clean i en måned der.. :)

Junior medlem

Bismann skrev:
Flyttet til planter forummet.

Hash er måske ikke noget for dig. Er det under rusen eller efterfølgende at du har følt dig deprimeret? Ginsing siges at forbedre hukommelsen og koncentrationsevnen, men ellers vil du hurtigt mærke en forbedret hukommelse efter du stopper. Cannabis er ikke for alle, og særligt ikke et hyppigt Cannabis forbrug.

Nej tror du har ret. Bare ærgeligt der skulle gå næsten 2 år, før det gik for mig.
Ginsing lyder spændende, det skal jeg lige ind og researche lidt på :)

Junior medlem

Friedrich Gauss skrev:
1. Undlad at ryge igen.

2. Spis sundt.

3. Dyrk noget motion.

Såre simpelt.

Håber, at du får det bedre :)

Det er jo en hel livsstil ændring jeg skal foretage, men ja, det er vel egentlig ikke sværere :)

Junior medlem

Jon2Jon3 skrev:
Som der andre skriver, sund kost og motion. Husk at få nok magnesium !!!

Livsstils ændring Inc :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:49, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hash forstærker den tilstand dit sind er i, det vil sige har du depression eller angst, vil hash forstærke de negative tanker, da man over længere forbrug bliver paranoid, tror de fleste som har røget dagligt i længere periode, har i en eller anden form oplevet paranoide angst tilfælde, som så avler depression med sig da ens verden kan blive ret mørk og skummel.

Hvis du har det dårligt så undgå at ryge, for du skal på et tidspunkt lære at være i de følelser som verden har at tilbyde, leve livet på livets betingelser, hash har det med at lukke folk ned følelses mæssigt ( ved daglig brug ! ) dem som bruger hash/cannabis med måde kan nyde planten hele livet uden nogen opdager det.

Jeg bruger IKKE cannabis, da jeg får 60% mere ud af mit liv uden, der er valg og konsekvenser. Håber du kan bruge det til noget

Medlem

Mr. Gone skrev:
Jordforbindelse skrev:
Hash forstærker den tilstand dit sind er i, det vil sige har du depression eller angst, vil hash forstærke de negative tanker, da man over længere forbrug bliver paranoid, tror de fleste som har røget dagligt i længere periode, har i en eller anden form oplevet paranoide angst tilfælde, som så avler depression med sig da ens verden kan blive ret mørk og skummel.

Ja og nej. Det er for firkantet stillet op, og en overdrevet simplificering at sige at cannabis forstærker den sindstilstand man er i. Cannabis kan forværre depression og angst men det kan altså også formindske dem. Der er så mange faktorer der spiller ind, og det tager lang tid at gå i dybden med. Det er ikke andet end logisk at alder, personlighed, interesse, årsag, historie, type cannabis og en hulens masse andre ting spiller ind her.

Hvis man er i en stresset sindstilstand (eller lider af stress), så bliver det oftest ikke værre af at ryge en joint, tværtimod er det nok det allermest effektive middel til at lindre stress, og så uden nogen eller kun med få bivirkninger, hvis brugt korrekt! For mig afhjælper cannabis stort set al negativitet og forøger små og store glæder og oplevelser. Så er der selvfølgelig noget der hedder overforbrug eller endda misbrug, og i det tilfælde er jeg enig i at der nemt kan opstå negative følger. Men stadig er det ikke alle det 'går galt' for. Der er mange der ryger hver dag og har gjort det i MANGE år, og har et normalt fungerende liv.

Helt korrekt, min sætning indebar også at det var med henblik på at man i et længere varende for(mis)brug får paranoide tendenser, ikke for at at sige at alle gør men tager man et stort flertal, så forholder det sig sådan at der er ret ofte tendens til at følelsesmæssige belastet personer, går hen og forværre deres sindstilstand ved brugen af cannabis dette er end kendsgerning, og skal absolut tages i betragtning når man overvejer at lege med rusmidler på daglig basis i en alder af 18 år, med tendens til depression. i de tilfælde burde brugeren stoppe helt og få afklaret sin følelsmæssige ubalance inden cannabis kan blive taget op til overvejelse. ( håber det giver mening ) :peace:

Angst og depression er i min vurdering ikke noget man skal forsøge at afhæjlpe/afvikle ved hjælp af rusmidler, med mindre man kender en terapeut som ved hvad hun/han laver.

Medlem
Brugeravatar

Cannabis ryger jeg ikke længere, og har ikke gjort det i godt og vel 5 år. Dog kan jeg relatere til, at have oplevet en forværring af min sindstilstand, men derimod også en forbedring. Jeg blev ramt af en mild depression, hvis symptomer blev betydeligt forstærket når jeg røg mig skæv. Muligvis er jeg prædisponeret, men jeg er temmelig sikker på, at depressionen blev udløst af mine trufne valg. Blev hurtigt opmærksom på hvor indkapslet mit følelsesregistre blev under påvirkning af hashen, og beslutttede mig derfor at give afkald på rygningen. Efter at have kvittet hashen klarede mit perspektiv op, og jeg fik gradvist forløst situationen. Måneder gik og begyndte at ryge hash på daglig basis igen. I mange tilspidsede og stressede situationer har hashen virket utroligt lindrende for mig. Denne effekt mistænker jeg faktisk for, at være den mest appellerende for et dagligt brug, i mit tilfælde. :) Andre gange hvor jeg har været ked af det eller vred, er jeg blevet munter og afslappet efter at have røget hash. Det har derfor været et nyttigt middel, men hvor sundt denne "manipulaton" har været, aner jeg ikke.

Til dit hukommelses problem findes der diverse spil/apps, som kan styrke ens hukommelse. En anden mulighed er Gingko biloba, som øger blodgennemstrømningen til hjernen og efter sigende forbedrer hukommelses evnen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]