Mr. Gone skrev:
Jordforbindelse skrev:
Hash forstærker den tilstand dit sind er i, det vil sige har du depression eller angst, vil hash forstærke de negative tanker, da man over længere forbrug bliver paranoid, tror de fleste som har røget dagligt i længere periode, har i en eller anden form oplevet paranoide angst tilfælde, som så avler depression med sig da ens verden kan blive ret mørk og skummel.
Ja og nej. Det er for firkantet stillet op, og en overdrevet simplificering at sige at cannabis forstærker den sindstilstand man er i. Cannabis kan forværre depression og angst men det kan altså også formindske dem. Der er så mange faktorer der spiller ind, og det tager lang tid at gå i dybden med. Det er ikke andet end logisk at alder, personlighed, interesse, årsag, historie, type cannabis og en hulens masse andre ting spiller ind her.
Hvis man er i en stresset sindstilstand (eller lider af stress), så bliver det oftest ikke værre af at ryge en joint, tværtimod er det nok det allermest effektive middel til at lindre stress, og så uden nogen eller kun med få bivirkninger, hvis brugt korrekt! For mig afhjælper cannabis stort set al negativitet og forøger små og store glæder og oplevelser. Så er der selvfølgelig noget der hedder overforbrug eller endda misbrug, og i det tilfælde er jeg enig i at der nemt kan opstå negative følger. Men stadig er det ikke alle det 'går galt' for. Der er mange der ryger hver dag og har gjort det i MANGE år, og har et normalt fungerende liv.
Helt korrekt, min sætning indebar også at det var med henblik på at man i et længere varende for(mis)brug får paranoide tendenser, ikke for at at sige at alle gør men tager man et stort flertal, så forholder det sig sådan at der er ret ofte tendens til at følelsesmæssige belastet personer, går hen og forværre deres sindstilstand ved brugen af cannabis dette er end kendsgerning, og skal absolut tages i betragtning når man overvejer at lege med rusmidler på daglig basis i en alder af 18 år, med tendens til depression. i de tilfælde burde brugeren stoppe helt og få afklaret sin følelsmæssige ubalance inden cannabis kan blive taget op til overvejelse. ( håber det giver mening )
Angst og depression er i min vurdering ikke noget man skal forsøge at afhæjlpe/afvikle ved hjælp af rusmidler, med mindre man kender en terapeut som ved hvad hun/han laver.