Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 15:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia,
Nogle venner og jeg, har planer om at prøve nogen hash cookies, som jeg bagte for 2 uger siden. Umiddelbart, snakker mine venner som om, at de ikke har respekt for "stoffet" - jeg ved godt, at det bare er Cannabis, men af hvad jeg har forstået, at cookies er det perfekte badtrip, hvis man ikke er carefully, når man benytter dem.

Anyway, nogle af os, har røget et par gange, men intet andet. Jeg er ikke nervøs omkring det, men dem som aldrig har røget, hvor meget bør de starte ud med af kagen? Der er 0.35 gr. brunt i hver kage. Tænker, at de max bør starte med en kvart også, skal de ellers bare have tålmodighed, når de prøver det, ellers kunne jeg forestille mig, at de badtrippede. Prøver, at få dem til, at få en hvis respekt for dem, men umiddelbart lyder mange af dem som om, at de bare har tænkt sig, at starte ud med en hel cookie.

Selvfølgelig er det bare cannabis, men jeg har dog hørt om en hel del, der har badtrippet på kager, fordi de spiste for meget og ikke var tålmodige.

Hvad er reglerne desuden vedr. det?
Jeg er nervøs for, at skulle blive til "bad guy", hvis nogen badtripper. Hvis vi spiser mine kager og nogen skulle vælge, at kontakte deres forældre eller lignende, er der vel ikke nogen mulighed for yderligere konsekvenser? Jeg er paranoid af natur, lol, men better safe than sorry.

Dedikeret medlem

Folk er forskellige, nogen kan have en fest med at ligge og knække sig på gulvet, mens andre som måske tænker lidt mere over alting, vil finde det meget ubehageligt, og så er det paranoia osv. kan sparke ind. Umiddelbart, så synes jeg du skal ligge tanken om hvordan de andre skal gøre det på hylden, du har jo sagt det til dem, men hvis de har bestemt sig for hvordan deres oplevelse skal være, så er der ikke meget du kan gøre.

Du kunne jo overveje om det bare er dig der gerne vil have en mere spirtuel/dyb oplevelse ud af det, for det er også helt okay, igen, folk er forskellige. Kender det godt fra mig selv, så springer jeg bare over, det er alligevel ikke fedt hvis man skal sidde og blive forarget over andres tilgang. Du kan selvfølgelig også sige fuck it, og bare gøre din ting, og lade dem gøre deres, og få det bedste ud af det. Så ved du til en anden gang, hvordan og hvorledes.

(Hvis du bedømmer at dine venner ikke er sådan nogen der altid slipper godt afsted med at tage chancer, så synes jeg dog du skal insistere - cannabis badtrip er virkelig ikke sjovt hvis man ikke aner hvad der sker)

Junior medlem

Yea, har en ven der intet vidst om det og spiste 3 kager. Han brækkede sig en hel aften. Paranoia, plejer jeg at kunne kontrollere personligt når jeg ryger, jeg er altid lidt paranoid de første 5 min, når det kicker ind, men så vænner jeg mig til det og accepterer det og bare lever i det. Anyway, ja Hash cookie skulle jo kunne give nogen væsentligt mere "trip agtige" oplevelser, end hvis man "bare" spiser det.

Vedr. konsekvenser mener jeg mere, om jeg vil kunne blive stemplet som pusher, fordi jeg har medbringer det og det er mit? Jeg kræver ingen penge for det, men samtidig, vil jeg jo heller blive stemplet som såkaldt pusher, bare fordi jeg har haft nogle cookies med.

Men, yea tror bare jeg lader dem gøre sit shit og mig selv gøre mit. Siger til dem som aldrig har røget, at de max bør starte ud med en halv, men hellere en kvart også må vi se hvad der sker.

Dedikeret medlem

Har du nogen grund til at tro at nogen af de andre kunne finde på at sige at det hele var din skyld, hvis det går galt? For mig virker det ret fjernt, at nogen vender sig mod sine venner på den måde, men hvis omstændighederne er meget uheldige, så kan der godt blive noget virvar med forældre - de kan tit bare ikke li' hash.

Hvor gamle er i?

Junior medlem

Vi er 17 og 18 år gamle. Vi er nok kun 4 -5 stykker ud af 9 drenge, som har tænkt sig, at spise kage, så der er nogen, der er ædru. De har dog ingen erfaringer med det. Men yea, forældre hader hash og har diverse fordummende fordomme.

Medlem

Min ven og jeg prøvede spiseligt for første gang forleden aften. Vi var meget beviste om ikke at tage for meget første gang. Desværre havde vi fulgt rådet fra en herinde der mente 0,5gr var en god begynder dosis... Vi smeltede blot lidt smør og smuldrede 1gr hash i og så blendede det i kaffe.
Det ente med at vi begge fik super dårligt trip. Vi fik det begge fysisk meget dårligt og det var til tider MEGET ubehageligt. Får mig varede det ca. 7 timer inden jeg var i stand til at åbne øjnene uden at blive vildt svimmel. De første par timer var dog sjovt nok inden det blev for meget. Jeg kom til at ryste over hele kroppen og kunne ikke engang snakke. Måtte bare sige til mig selv at det ville gå over og så ride det ud...

Men ellers vil jeg ikke sige det var væsentlig anderledes end at ryge bortset fra ved rygning har jeg ikke haft det dårligt. Men altså pas på med dosis og vær klar over det kan vare lang tid inden det er ovre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]