Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 15:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også lige sige, at uanset hvad i beslutter jer for, så lyder i faktisk ret fornuftige! Jeg prøvede også i jeres alder, og det er netop årsagen til at jeg fraråder jer at begynde mine egne fejltrin. For jeg sagde, nøjagtig som dig, at det bare skulle være en gang. Det blev hurtigt til en gang om måneden, og det blev hurtigt til en gang hver anden uge, og det blev hurtigt til en gang om ugen osv. Næsten alle mine venner fra dengang, har haft en tendens til hashmisbrug. Nogle få har det stadig, 4 år efter 3.G hvor det eskalerede for os som gruppe. Der stod den på aftner dedikeret til rygning 3-4 gange om ugen. Det er bare ikke skide smart, når man går i gymnasiet eller på en anden ungdomsuddannelse. Det har både den konsekvens at der bliver snakket i krogene om jer som hashrygere, også den konsekvens at i ikke følger ordentligt med.

Det lyder langt væk fra dig nu, men cannabis er et noget snigeren rusmiddel. Du får nemlig ikke tømmermænd, du bliver bare lidt ekstra sløv! Og det tror jeg er det farligste ved Cannabis. Det er så pisse nemt at misbruge, men i længden kan misbruget stadig have fatale konsekvenser.

Men hvis i nu vælger at gøre det alligevel, så ryg pot! Tag 3 sug, vent 10 minutter og se hvad der sker, før i tager 3 sug mere. Gør det kun med venner du holder af, hvis nu en af jer begynder at få paranoia, er det ret nederen at være sammen med en, man ikke bryder sig rigtigt om. Så skal i for guds skyld huske nogen søde sager og læskende drikkevarer, det er fanme nederen at få smovseren på, uden smovs! Og en tur i netto kan godt være lidt ubehagelig, når man ikke er vant til at være skæv. Især hvis nu har paranoia på over at møde en af jeres forældre.

Junior medlem

Men altså.. I har sikkert ret.. Men altså nu ved jeg godt i har sagt det der med hash er specielt men.. Jeg drikker men ikke vær eneste weekend f.eks Jeg har taget lattergas en eller to gange men det er ikke noget jeg har virkelig meget behov for igen selvom rosen var god men igen jeg var nysgerrige og samme historie men rygening har røget vandpibe enkelte gange men ikke noget jeg har behov for at gøre igen.. Ved godt at man slet ikke kan sammenligne hash med noget af det men tror på at jeg kan vil at følge jeres råd få en god oplevelse også havde prøvet det.. Altså det trods alt ikke heroin.

Medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Jeg var selv 15, og det er mit indtryk at flere herinde begyndte i den alder, og det er netop derfor alarmklokkerne ringer hos os - vi har været turen igennem. Det er nok ikke så tilfældigt som man kunne tro, at man som 15 årig får lyst til at prøve cannabis, og har man først prøvet, så går der sjældent 15 år før man gør det igen.

Cannabis kan være en sti med social isolation, angst, og en frygteligt masse problemer med ens forældre, samt at det hæmmer ens udvikling, som er langt fra færdig hos jer endnu. Det meste af det kan undgåes ved at vente, til man har mere styr på sit liv, og bor for sig selv.

Så jo, jeg forstår godt din nysgerrighed, og jeg fulgte min egen, og set tilbage, så ville jeg ønske jeg kunne have forstået konsekvenserne, men det kan man ikke.

Og så er der altså også ting jeg gerne vil prøve, men som jeg bare har måtte udskyde til jeg er blevet ældre, fordi jeg er blevet klogere på hvad konsekvensen af bevidsthedsudvidende stoffer kan gøre. Så glæder jeg mig bare det mere, og opbygger respekt for oplevelsen :)

Godt at høre at i tænker på hinanden!

Jeg røg altså også første gang da jeg var 15-16, og er i dag 18. Man kan godt ryge en lille smule, det skal bare være sjældent. Jeg har kun røget 5-6 gange siden til fester, og er først her inden for de sidste to ugers tid begyndt rigtig at blive interesseret, hvor jeg har røget alene. Sidst jeg røg inden denne uge var i August 2015, og før det var der også gået flere måneder i mellem.

Tror skam det er forskelligt fra person til person.

Dedikeret medlem

Jeg er sådanset enig i din betragtning, det tror jeg også at du kan. Det er ikke rigtig problemet, problemet er at cannabis er i en kategori af stoffer, der er bevidsthedsudvidende (http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og ... de_stoffer). Som du kan læse, så er det en kategori af stoffer, der ændre ting i din psyke, altså din oplevelse af dig selv til hverdag, noget af det mest private man har. Ingen af de andre rusmidler du nævner, er i den kategori, og selvom især alkohol ikke er særlig sundt, så roder det slet ikke på samme måde med ens hoved når rusen er slut.

Du oplever vel også selv at være i udvikling, fordi du er teenager? Man kommer til at se anderledes på tingene, og ting der før var gode, bliver dårlige, og omvendt. Om man vil det eller ej, så skruer cannabis på nogle af de her ting inde i en, også selvom man ikke forstår det, eller vil det. Det leder til endnu mere man skal forholde sig til i sin hverdag, og med den erfaring og viden jeg har, så er mit bedste råd at ligge den idé på hylden i nogle år endnu, og lave nogle af de andre ting du godt kunne tænke dig.

Dedikeret medlem

@qu3l
Jeg skrev meget bevidst kan. Jeg er godt klar over at det ikke er alle der får problemer ud af det, men jeg synes stadig det er bedst at vente til man forstår stoffet, misbrug og sig selv bedre end man gør som 15 årig. Det er ikke ment som en formaning, men et godt råd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Magne skrev:
Men altså.. I har sikkert ret.. Men altså nu ved jeg godt i har sagt det der med hash er specielt men.. Jeg drikker men ikke vær eneste weekend f.eks Jeg har taget lattergas en eller to gange men det er ikke noget jeg har virkelig meget behov for igen selvom rosen var god men igen jeg var nysgerrige og samme historie men rygening har røget vandpibe enkelte gange men ikke noget jeg har behov for at gøre igen.. Ved godt at man slet ikke kan sammenligne hash med noget af det men tror på at jeg kan vil at følge jeres råd få en god oplevelse også havde prøvet det.. Altså det trods alt ikke heroin.

Du følger jo ikke vores råd hvis du prøver det? Vi råder dig alle som en, til at vente til du bliver gammel nok! Men hvis du ikke følger vores råd, så har vi givet dig nogen skadesreducerende tips og tricks. Men disse skal slet ikke forståes som en opfordring!

Lattergas har slet ikke samme potentiale som cannabis! Det er sjovt i 2 minutter, cannabis har en rus på 3-4 timer som kan forlænges i næsten en evighed. Og nej cannabis er ikke heroin, men det er fanme nemt at starte et misbrug op på.

Grunden til jeg fortæller dig det her, er at jeg selv blev snydt af diverse hjemmesider og youtube film. Jeg blev fortalt at cannabis ikke havde noget afhængighedspotentiale OVERHOVEDET! Og det er bare en kæmpe stor løgn. Man bliver ikke fysisk afhængig (det kan man også godt blive), men den psykiske afhængighed har jeg godt nok. Ligeså snart mit liv sejler, på den ene eller den anden måde. Så er det skide nemt for mig at tænde op, og glemme det hele! Jeg kan godt holde pauser fra cannabis, men det overrasker mig gang på gang hvor hurtigt jeg går fra at ryge når der er gode lejligheder til det. Til at ryge når jeg ser en joint. Og jeg ser joints hverdag pga. min roommates hashmisbrug.

Nu tror jeg sgu ikke, jeg kan proppe mere ind i hovedet på dig. Håber du tager det rigtige valg! Du lyder sku som en god makker med nogen gode venner!

Medlem

Min ven og jeg er for nyligt startet med pot-skunk(IKKE hash!). Min erfaring er:

1. Jeg ryger ikke, så kan ikke tåle at ryge skunk med tobak blandet i. Og kan heller ikke se grunden til det? Tobakken gør det stærkere at ryge for halsen IMO og er fyldt med gift. Så ryg det da rent.
2. Vi har ikke forstand på at rulle, så bruger bare en rullemaskine og alm. filtre. Så kan man pille vattet ud og rulle et stykke pap og sætte i enden eller ryge uden filter.
3. Prøv at være 3 mand pr. joint. Så tror jeg ikke det går helt galt.

Junior medlem

Tobak bruges mest fordi det brænder bedre end ren pot. Det er ikke nødvendigt ellers, men hvis du bare laver en joint med pot så kan du godt risikere at den brænder dårligt, især for nygebyndere som ikke er så gode til at rulle joints. Egentlig egner pot sig ikke vildt godt til joints, det er mere til bong, pibe eller vape. Joints er beregnet til hash og jeg kan godt lide tobakken da jeg engang røg smøger og vænnede mig til smagen. Jeg ryger ikke cigaretter mere men får et nice lille headbuzz af tobakken i en joint.

Det lyder mærkeligt med en rullemaskine. Det er nemt nok at rulle en joint, det bør man altså lære. Det mest besværlige er papiret, men så kan man købe en æske cones der bare skal fyldes og tændes. Det kan næsten ikke være nemmere, og det må da være meget bedre at ryge på en rigtig joint. Jeg kan huske for 100 år siden at vi lavede "skolejoints" som er en cigaret man tømmer og hælder mix i, med filtret hevet ud og erstattet af et foldet stykke pap fra en cigaretpakke eller noget. De brændte altid pisse dårligt og var så små at det ikke var sjovt at ryge. En joint har den rigtige længde, papiret er velegnet til den slags rygning, og så er det da også sjovere at gøre det rigtigt.

Medlem

oldboy skrev:
Egentlig egner pot sig ikke vildt godt til joints, det er mere til bong, pibe eller vape. Joints er beregnet til hash og jeg kan godt lide tobakken da jeg engang røg smøger og vænnede mig til smagen.

Det var da ellers noget af et postulat? Det er jo netop præcist hvad det gør, i min optik.

Jeg foretrækker da helt klart joints med grønt i, fremfor hash - jeg vil sgu ikke have tobak i, ligegyldigt hvad jeg så end ryger - og det er altså noget problematisk at lave en hashjoint, uden tobak eller noget grønt i.

Det er vidst bare blevet en dårlig vane i vores kultur, at fylde det med tobak - der er mange steder hvor man absolut ikke gør. Det er kun et spørgsmål om at curre, tørre og rulle sit pot ordentligt :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]