Jeg var selv 15, og det er mit indtryk at flere herinde begyndte i den alder, og det er netop derfor alarmklokkerne ringer hos os - vi har været turen igennem. Det er nok ikke så tilfældigt som man kunne tro, at man som 15 årig får lyst til at prøve cannabis, og har man først prøvet, så går der sjældent 15 år før man gør det igen.
Cannabis kan være en sti med social isolation, angst, og en frygteligt masse problemer med ens forældre, samt at det hæmmer ens udvikling, som er langt fra færdig hos jer endnu. Det meste af det kan undgåes ved at vente, til man har mere styr på sit liv, og bor for sig selv.
Så jo, jeg forstår godt din nysgerrighed, og jeg fulgte min egen, og set tilbage, så ville jeg ønske jeg kunne have forstået konsekvenserne, men det kan man ikke.
Og så er der altså også ting jeg gerne vil prøve, men som jeg bare har måtte udskyde til jeg er blevet ældre, fordi jeg er blevet klogere på hvad konsekvensen af bevidsthedsudvidende stoffer kan gøre. Så glæder jeg mig bare det mere, og opbygger respekt for oplevelsen

Godt at høre at i tænker på hinanden!
Jeg røg altså også første gang da jeg var 15-16, og er i dag 18. Man kan godt ryge en lille smule, det skal bare være sjældent. Jeg har kun røget 5-6 gange siden til fester, og er først her inden for de sidste to ugers tid begyndt rigtig at blive interesseret, hvor jeg har røget alene. Sidst jeg røg inden denne uge var i August 2015, og før det var der også gået flere måneder i mellem.
Tror skam det er forskelligt fra person til person.