Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 00:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg har holdt en lang pause fra cannabis på grund af mit arbejde.
Men jeg skal på ferie og har tænkt mig at ryge, dagligt.

Jeg ved godt, at der ikke er nogen faste tidsperioder for, hvornår det er ude af kroppen.
Men jeg er afsted i 5 dage, har ikke røget i mange måneder og vil ryge dagligt den uge.
Er der nogen som har en nogenlunde idé om, hvor lang tid der går, før at det er ude af kroppen?

Dedikeret medlem

En måneds tid ved spyttest, nok lidt mindre, op til 2 måneder med urin (hvis du ryger tæt), og nok en måned eller to ekstra med blodprøve. Kender ikke lige proceduren, men jeg tænker de ikke afsætter dom efter spytprøven, da den ikke er så præcis. Til gengæld, så er der gode nyheder på "fratagelse af kørekort"-kontoen, den lov er nemlig lige kommet på standby, fordi de er ved at lave den om, så man bliver dømt efter nogle forskellige bagatelgrænser, ligesom promille med alkohol. Så faktisk er der ingen der ved lige nu, hvor meget der skal til, for at miste kørekortet i 3 år, når loven er blevet skrevet om...?

Vi har en tråd hvor det bliver diskuteret her: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 83&t=52026

Medlem

Prøv lige at læse info her: https://www.narkotikatest.dk/shop/narko ... -195p.html

Citat:
Ligesom politiets narkometer, kan denne spyt narkotest påvise narkotika i noget kortere tid, end en almindelig narkotest på urin. Dette gælder for alle typer spyt narkotest- og narkometer da narkotika udsondres hurtigere i spyt end urin. THC (hash), udsondres slet ikke i spyttet, så her er det "THC rester" i mundhulen, man sporer efter. Det er derfor at sporingstiden for hash (THC), er så kort.

Dette modstrider jo hvad man siger ellers!?

Medlem

Anden side: http://www.narkotester.dk/hvor-laenge-k ... -i-blodet/

Citat:
Flere medier har rapporteret, i forbindelse med politiets narkotest, at hash kan måles i blod i op til 3 uger efter indtag. Dette er stærkt overdrevet! Hash kan ved dagligt misbrug, max spores i op til ca. 7 døgn i blod (kilde). Ved en person som kun har røget én gang, kan hash spores i max ca. 24 timer.

Dedikeret medlem

Hvis det er tilfældet, så forstår jeg ikke hvorfor de er ved at ændre loven, 4 timer virker slet ikke overdrevent, måske endda lige i underkanten... Jeg har også selv undret mig meget, jeg synes generelt nettet giver alt for lave tal omkring hvor lang tid cannabis kan spores. Har selv en 2-3 gange testet positivt i en urin test, efter 2/2.5 måned, og det har jeg altid hørt man kunne, men jeg vil indrømme at jeg ikke har været i nærheden af en spyttest. Men jeg har da også læst flere historier om folk der har testet positivt efter en uge, og mistet kortet...

Jeg ved ikke hvad forklaringen er, så jeg råder altid mod den høje ende.

Medlem

Nej det er noget lort generelt set :/ Har lige fundet glæden ved skunk men nu tør jeg ikke mere. Og hvem ved hvor mange år inden der ændres lov...

Dedikeret medlem

De er igang, og man bliver ikke dømt efter den gamle lov mere, men efter den nye når den er ændret, så det er på vores side lige nu. Idéen er at du kun mister kørekortet hvis du sætter dig påvirket ind, og køre bilen, men lad os nu se :P

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-0 ... for-doemte

Medlem

Jeg tør sgu ikke satse på noget før det er konkret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det bliver i den grad spændende at se om de kan de kan finde ud af at styre det...
Et skridt i den rigtige retning.
Men når man konsekvent siddestiller det med alkohol.... Ja så er det stadig lidt dumt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]