Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har haft en snak med min kammerat, om hvorvidt politiet må/vil tage spytprøve.

Jeg mener at de KUN tager den hvis der tegn på du påvirket når du kører, og ikke bare under et rutine stop.
Min kammerat mener, at de kan finde på at tage det uden tegn på at være påvirket, under rutine stop.

Noget i har erfaring med, eller ved mere om?

På forhånd tak!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg faldt over den her artikel i fredags.

Citat:
Og her vil politiets fokus og kontroller især blive rettet mod de store julefrokostdage torsdage, fredage og lørdage i ugerne op til jul.

Der vil også blive udført kontroller på søndage, hvor man stadig kan være påvirket efter indtagelse af spiritus aftenen forinden.

Og i hele uge 50 indgår kontrollerne i det fælleseuropæiske færdselspolitisamarbejde TISPOL.

Udover spirituspåvirkning vil der også ske kontrol af, om førerne er påvirkede af narkotika eller medicin.

http://nordjyske.dk/nyheder/politiet--s ... b5/43/1560

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem

Hvis du er tidligere kendt for brud på lov om euforiserende stoffer er risikoen klart større for at blive kontrolleret. Samtidig er mistanke også et ret subjektivt koncept, det at ligne en type der kunne indtage cannbis vil derfor kunne være ligeså meget en faktor som reele fysiologiske tegn.
Det er klart, at jo mere man ligner en "normal borger", jo mindre er sandsynligheden for en kontrol - men tror man, at det alene er det at virke synligt skæv der er en faktor, tror jeg at man er naiv.

Citat:
fælleseuropæiske færdselspolitisamarbejde TISPOL

Bedste akronym jeg længe har set..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]