Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 16:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2017 21:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hej vil høre om noget har erfaring med Bacopa, Kava Kava, Gotu kola.?

Da jeg har købt en masse ting mod min angst , og depression som de skulle hjælpe på.

Har læst lidt om de forskellig præparater , det lyder lidt ligesom de alle tre ting har de samme egenskaber.

Vil høre om man kan tage alle tre på samme tid, eller om man bare skal tage en afgangen ?

Har ikke den store erfaring med naturmedicin, men har nu besluttede mig for, at jeg vil give den hele armen.
Håber nogle har nogle tips og gode råd til mig.

Har os købt ginseng rod, valerian root, og tongkat ali hvis folk kender til det..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 21:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du kan sagtens tage dem alle på samme tid. Er jeg et levende eksempel på, og har desuden læst og søgt efter nogle interaktioner uden at finde noget.
Det er dog også godt at give kroppen lidt forskelligt i perioder. Så din rutine ikke bliver for gennemskuelig for den. Hormesis kaldes det af nogle og er godt for at skabe variation i kroppens reaktioner til forskellige substanser. Hvilken kava har du købt forresten? Prøv at starte med at tage alle sammen i 3 uger og se om du kan mærke forskel i dit overskud. Tag derefter og kør 2-3 af gangen i en uge og skift så og se hvordan du ligeså stille opdager effekterne og bliver fintfølende overfor det. Husk at holde 2 dage af på tongkat ali for hver uge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 21:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hej Igen Nafets .. Dejligt du fandt mit indlæg. Du var til god hjælp her sidst.

Forhandlerlink fjernet - Ingen links til forhandlere der sælger rusmidler, uanset om de er lovlige eller ej
- Mr. Gone


Du skriver '" Husk at holde 2 dage af på tongkat ali for hver uge " Mener du at jeg skal holde 2 dages pause på en uge,?

Troede bare at alle 3 ting , kava kava, bacopa og Gotukola gav samme virkning nogenlunde, er de alle 3 ikke lidt sløvende, mod angst adhd og deppresion.? Eller har jeg mistforstået noget.? Troede ikke de gav energi.

Lidt nu spiser jeg gurkemeje, Rosenrod, fiske olie, d-vitamin - c vitamin- multi vitamin og perikon mærket velzina. SKal så supplere op med nogle af de nye ting som bacopa , kava kava ,og gotu kola men troede ikke man skulle tage alle 3:).

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 23:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kosttilskud, som Kava har status som i dk, er ikke ulovligt og det står ikke noget i retningslinierne om at man ikke må linke til kosttilskud.

Hvad hed mærket?

Ja det er vigtigt at have en cyklus hvor din krop kan nå at vende tilbage. Tag det helst heller ikke længere end et halvt år ad gangen.
Kava Kava virker primært igennem kavalactones som vist også har en gabaergic effekt. Bacopa derimod er en kraftig antioxidant som virker igennem bacosider bl.a.
Gotu kola virker også som en vasolidator dvs. den udvider blodårene i hjernen så mere ilt, og næring kan nå den. Så de har slet ikke samme effekt men virker på forskellige områder.
Tag forresten og lav noget hård motion i forbindelse med tongkat ali. Det er imponerende hvor meget energi det kan give til ens motionsrytme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 14:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Kosttilskud, som Kava har status som i dk, er ikke ulovligt og det står ikke noget i retningslinierne om at man ikke må linke til kosttilskud.

Hvad hed mærket?

Ja det er vigtigt at have en cyklus hvor din krop kan nå at vende tilbage. Tag det helst heller ikke længere end et halvt år ad gangen.
Kava Kava virker primært igennem kavalactones som vist også har en gabaergic effekt. Bacopa derimod er en kraftig antioxidant som virker igennem bacosider bl.a.
Gotu kola virker også som en vasolidator dvs. den udvider blodårene i hjernen så mere ilt, og næring kan nå den. Så de har slet ikke samme effekt men virker på forskellige områder.
Tag forresten og lav noget hård motion i forbindelse med tongkat ali. Det er imponerende hvor meget energi det kan give til ens motionsrytme.



Mærket hedder: Now Foods, Kava Kava Extract, 250 mg, 120 Capsules

Der står Now på bøtten med kava kava. Læst godt at tongkat ali booster din energi og godt til træning. Er det med alle natur præparater jeg kun skal tage op til et halvt år.? Hvor længe skal man så holde pause før man kan tage dem igen?

Så jeg kommer op på at skulle spise gurkemeje, Rosenrod, fiske olie, d-vitamin - c vitamin- multi vitamin og perikon, gotu kola, bacopa, tongkat ali og kava kava. Hverdag med 2 dages pause i ugen med tong kat ali, lyder det forsvarligt?:P. Syntes du skrev i sidst tråd jeg lavet at kava kava skulle man spise, som man ville drikke et glas vin om aften, kan det passe? Så den skal jeg nok ikke tage hverdag? eller?

Har os valerian root det er baldrian rod ikke. Men det skal man kune tage til at falde lettere i søvn om aften og få ro på går jeg ud fra?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 18:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
gotu kola, bacopa fiske olie, d-vitamin - c vitamin- multi vitamin og gurkemeje er alt sammen noget du i princippet kunne få serveret i Indien i en ret. Det er mere end forsvarligt, det er at give dit system noget at arbejde med som den ikke er vant til.
Laver selv egne kapsler og har haft en liste 3 gange så lang med urter og tilskud jeg tog. Ikke at det nødvændigvis er bedre med flere, men det giver dig mulighed for at have en større palet at male med når du skal få bugt med div problemer. Psykisk såvel som fysiske. Selvom mine venner og familie syntes det var lidt ekstremt, så har jeg i dag opbygget en viden og personlig erfaring med en masse forskellige kosttilskud.
Det skal ikke stå for sig selv, og når man kombinerer det med en god solid kost, regelmæssigt motion, nærende relationer og sjove og lærerige aktiviteter, så skal man gerne komme hele vejen rundt.

Dog vil jeg ikke tage rosenrod sammen med perikon da begge rammer seretoninen og perikon er notorisk for at have bivirkninger sammen med andre SSRI eller for høje doser.
Kava i kapsler kender jeg ikke til, men læser tit om produkter som ikke har særlig kraftig effekt, så man skal tage mange. Jeg drikker den som instant og det virker fint.
Ellers kan du tage den som PN /efter behov når angsten er værst.

Baldrian skal du helst tage igennem længere tid, 2-4 uger før effekten er til at se på søvnen. Mange tror at man bare kan tage det inden søvn, men det skal helst inkooporeres i rytmen først.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hvad skulle jeg gøre uden dig Nafets..:D

MAnge tak for hjælpen. Har afsluttende spørgsmål , hvad ville du anbefale perikon eller rosenrod.?

Du skriver Kava kava kan jeg tage i PN/ efter behov når angsten er værst, hvad betyder PN?

Du drikker kava kava i instant ? Er instant når man tager det direkte som pulver?

OKa der står ellers på bøtten med kava kva 1-2 pille om dagen de er på 250 MG.? Er det for lidt skal jeg tage 3 ? . Hvis du gider kigge på dem. Iherb kava kava med mærket now(now food).

HVis jeg køber det i pulver form hvor meget propper du i te feks? Skulle man tage kava kava hverdag, eller bare engang imellem når man vil slappe af . Det blev så lidt mere end et enkelt spørgsmål hehe

Mange tak igen for din hjælp . Sætter stor pris på den skal du bare vide:)

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2017 00:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Perikon er faktisk en af de få jeg ikke har forsøgt mig med, fordi jeg i forvejen havde mange som den krydsvirkede med. Prøv den gerne, og hvis du ikke har effekt eller du mener at du har for mange bivirkninger, prøv rosenroden efterfølgende.
PN står for pro necessitate, som betyder (efter behov). Instant er bare en pulverform ligesom instant kaffe som man blander op med vand. Den typiske måde er at man laver en blanding af vand og pulver som du så filtrerer grundigt, men det behøver du ikke med instant. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til burde de virke, men bedst i højere doser ala 5 piller. Men prøv at starte med 1-2 på en gang og se om du føler dig afslappet i kroppen, varm og angstfri. Nogle former for kava kan endda give eufori og virke smertestillende men det kan hurtigt blive en vane for mange har jeg kunne læse mig til. Dog kan du sagtens tage kava hver dag uden at opbygge en særlig tolerance eller få abstinenser fra det. Det er lidt en speciel substans på den front, og der er lavet meget forskning på det efterhånden som vist også påpeger at man ikke opbygger tolerance og afhængighed. (dermed ikke sagt at vanen ikke kan være afhængighedsskabende)
jeg plejer at tage 3-5 teskefulde af den instant fra kava king, og det giver bestemt en ro og en afslappethed som kan mærkes. Og så bedøver det tungen en anelse, det er ret spøjst :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2017 00:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Perikon er faktisk en af de få jeg ikke har forsøgt mig med, fordi jeg i forvejen havde mange som den krydsvirkede med. Prøv den gerne, og hvis du ikke har effekt eller du mener at du har for mange bivirkninger, prøv rosenroden efterfølgende.
PN står for pro necessitate, som betyder (efter behov). Instant er bare en pulverform ligesom instant kaffe som man blander op med vand. Den typiske måde er at man laver en blanding af vand og pulver som du så filtrerer grundigt, men det behøver du ikke med instant. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til burde de virke, men bedst i højere doser ala 5 piller. Men prøv at starte med 1-2 på en gang og se om du føler dig afslappet i kroppen, varm og angstfri. Nogle former for kava kan endda give eufori og virke smertestillende men det kan hurtigt blive en vane for mange har jeg kunne læse mig til. Dog kan du sagtens tage kava hver dag uden at opbygge en særlig tolerance eller få abstinenser fra det. Det er lidt en speciel substans på den front, og der er lavet meget forskning på det efterhånden som vist også påpeger at man ikke opbygger tolerance og afhængighed. (dermed ikke sagt at vanen ikke kan være afhængighedsskabende)
jeg plejer at tage 3-5 teskefulde af den instant fra kava king, og det giver bestemt en ro og en afslappethed som kan mærkes. Og så bedøver det tungen en anelse, det er ret spøjst :)



Tak du har givet med alt den viden jeg havde brug for.. Lækkert føler meget helt klar på det hele nu.. 3-5 teskefuld af instant kava king? indtager du det bare som rent pulver,? uden at blande det i te eller vand? Smager det ikke klamt:P

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2017 21:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
No worries. Det blandes bare op med mælk eller vand og kastes ned. Du er altid velkommen til at spørge løs :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team