Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 08:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :o
Jeg har faktisk prøvet at finde den rette måde at bage småkager :)

100 g mel
50 g smør
100 g sukker
50 g mørk chokolade
1 æg
smelt smør og put 2 g god hash i og lad simre et kvater, læg chokoladen i og smelt med, pisk æg og sukker til en æggesnaps og hæld det og mel i og rør godt. Lav ca spiskestore toppe på bagepladen og bag dem ved 200 i 10 min. Det virker rigtig godt og man kan vælge hvor mange man spiser.
Jeg bruger dem til smerter i stedet for morfin som ikke virker(jeg har Kræft......... :roll:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Tak for din opskrift. Jeg har tilladt mig at flytte den fra Gæstebogen til Cannabis generelt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hmmmm troede også man skulle bruge noget hjortetaksalt eller potaske til småkager... Men den virker nu meget fornuftig og overkommelig den opskrift der, vil jeg prøve engang :)

Ved godt det lyder lidt tomt, men god bedring :) er selv nært beslægtet med et par kræft ramte og har set det på tæt hold. Sørg for at holde dit gode humør oppe, det kommer man langt med ;)

Titel:
Dedikeret medlem

opskriften lyder lækker :-).

God bedring med kræften. Mist aldrig modet, jeg kender selv en fyr som blev 'dødsdømt' og at han kun ville have '1 - 30 dage tilbage at leve i' og at de kun kunne give ham 'smertelindrene behandling'...

men han overlevede alligevel!

Titel:
Junior medlem

tak for jeres omsorg.
Og ja det er en fed opskrift som virker rigtig godt, når jeg tager en "småkage" bliver jeg lige tilpas afslappet så jeg ikke tænker på smerter men alt mulig andet, jeg bryder mig ikke om at blive for skæv, og er selvfølgelig lidt bange for at blive afhængig, men tror nu det er nemmere at komme ud af en alle de lortepiller man får, som har så mange bivirkninger.... Håber at andre med kritiske sygedomme kan have samme glæde ved dette som jeg......

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

pialena skrev:
Og ja det er en fed opskrift som virker rigtig godt, når jeg tager en "småkage" bliver jeg lige tilpas afslappet så jeg ikke tænker på smerter men alt mulig andet, jeg bryder mig ikke om at blive for skæv, og er selvfølgelig lidt bange for at blive afhængig, men tror nu det er nemmere at komme ud af en alle de lortepiller man får, som har så mange bivirkninger.... Håber at andre med kritiske sygedomme kan have samme glæde ved dette som jeg......

Det lyder spændende med din selvmedicinering med cannabis. Hvordan kon du på den idé, at bruge det mod smerter?
Har du benyttet cannabis som ung (ung selvom jeg ikke hved hvor gammel du er - :wink: jeg tillader mig at gætte på, at du i hvert fald er i 30'erne? :) "socialpædagog" og så'n... ) , eller er det noget du er blevet introduceret til i forbindelse med din sygdom?
Hvordan har dine omgivelser reageret på din brug af cannabis, hvis den da kender til det, og har reageret?

Jeg håber du har lyst til at svare på mine spørgsmål... :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
pialena skrev:

Det lyder spændende med din selvmedicinering med cannabis. Hvordan kon du på den idé, at bruge det mod smerter?
Har du benyttet cannabis som ung (ung selvom jeg ikke hved hvor gammel du er - :wink: jeg tillader mig at gætte på, at du i hvert fald er i 30'erne? :) "socialpædagog" og så'n... ) , eller er det noget du er blevet introduceret til i forbindelse med din sygdom?
Hvordan har dine omgivelser reageret på din brug af cannabis, hvis den da kender til det, og har reageret?

Jeg håber du har lyst til at svare på mine spørgsmål... :)

Tillader mig at linke hertil http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19832 45 år og har røget hash før i tiden.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kan huske jeg så et Penn&Teller's Bullshit-show, som handlede om the war on drugs! En professor i medicin, på Harvard uni, havde en søn som havde kræft, og som fik kemobehandling. Og som så mange andre havde han det rigtig dårligt dagen efter behandlingen. Ingen appetit, kvalme, opkast osv. Han havde hørt om en dreng i en anden stat, som havde eksperimenteret med at ryge hash efter hans behandling. Og det prøvede han så at introducere hans søn før.
Mener det foregik således, at en halv time inden sønnen skulle kemobehandles fik han lov til at ryge en joint. For efter behandlingen, at kunne gå ud i byen og hygge sig med sin far og spise sandwiches osv. De ting som han ikke kunne før.
Så vidt jeg huske begyndte ham professoren at forske i netop dette projekt, men til ingen nytte.

Mht afhængighedspotentiale og hash. Ja man kan blive afhængig af hash. Hvis det er noget du hverdag indtager for så at stoppe, vil mange føle at der mangler noget i deres hverdag og man bliver hurtig restløs. Derudover kan det være svært at sove og temperamentet kan godt koge over hurtigere end normalt. Det fysiske er du hurtigt over. Det tager måske to uger, så vil du ikke lægge mærke til det mere. Det sværeste er at undvære hashen hvis man er glad for den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det var nogenlunde sådan det foregik, men på trods af hans stilling(mener han er neurolog) var der ingen der ville lytte til hans resultater. Sådan noget er sørgeligt.
Selvom det er noget populistisk, så er det afsnit af Penn & Teller's Bullshit faktisk et kig værd, for der kommer nogle udmærkede argumenter.

Titel:
Junior medlem

Ja da jeg ikke havde nogen som helst virkning af selv det stærkeste morfin valgte jeg det fra, grundet alle de bivirkninger de har.

Har hørt i medierene om hashpiller til døende ( det er jeg da heldigvis ikke i nu). Og når man lever i et smertehelvede bliver man desperat og jeg tænkte hvorfor ikke prøve at bage haskager.

Jeg er snart kun 46 , og vil ikke finde mig i at blive sat ud af spillet allerede. Jeg går til en masse undersøgelser og kan sige pas godt på jer, det tager en evig tid at komme gennem sundhedssystemet. Når man ikke har gavn af noget som helst smertestillende må sundhedsvæsnet give op.
Så jeg er på vej til pension :oops: men det vil jeg ikke så jeg kæmper med næb og klør.........................Jeg vil tilbage til mit dejlige job i et bofællesskab
Min familie og venner synes det er ok, de har set og ser hvordan jeg nærmest kravler, jeg har altid været ekstem aktiv så.......[/b]

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: esbjerg
lyder som en fin og overkommelig opskrift.. :) den skal da prøves i den nærmeste fremtid.. :lol:

Titel:
Medlem

håber det går dig godt :) Og rigtig dejligt at høre at du har fundet et
alternativ til Morfinen, som du selv siger er mange af de medicinske ting
man får tilbudt ting som man kan blive afhængige af.. og ved jo selvfølgelig ikk hvordan det er, men ku forestille mig at, hvis man lider af cancer så har man ikk brug for at sku få et sideløbende misbrug af diverse medikamenter, da man efter hvad jeg kan forestille mig har nok at skulle holde styr på i forvejen..

Titel:
Junior medlem

Yepper, det er lige hvad jeg har, rigtig mange ting at slås med, og det svært at beskrive kort.......
Men håber at andre kan få glæde af mine erfaringer....

Medlem

pialena skrev:
Hej :o
Jeg har faktisk prøvet at finde den rette måde at bage småkager :)

100 g mel
50 g smør
100 g sukker
50 g mørk chokolade
1 æg
smelt smør og put 2 g god hash i og lad simre et kvater, læg chokoladen i og smelt med, pisk æg og sukker til en æggesnaps og hæld det og mel i og rør godt. Lav ca spiskestore toppe på bagepladen og bag dem ved 200 i 10 min. Det virker rigtig godt og man kan vælge hvor mange man spiser.
Jeg bruger dem til smerter i stedet for morfin som ikke virker(jeg har Kræft......... :roll:

Nogen der har prøvet denne opskrift.? hvad sys i?
og nogen der ved hvordan guttet der har postet har det ? sad lige og læste tråden igennem!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Lækker opkrift mester :)

Medlem

hahahaha sorry for mit mærkelige indlæg men har den styggeste griner! fandt den her opskrift som den første da jeg søgte tidliger:D kagerne er blevet lidt tørre så vil anbefale lidt kortere tid end 10 min i en forvarmet ovn. MED MINDRE I LAVER KAGERne KÆMPE S>TO>RE. er blevet mega ramt brugete ca 5g kashmir fra staden. OG DET SPARKER ASS :D

tak for opskriften psychedelia :D

AMMEN det vildt det her, det er min anden gang jeg prøver at æde lortet. fatter ikke en skilling

Medlem
Brugeravatar

Hvor mange småkager bliver der ca ved denne opskrift?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer an på om du laver deciderede cookies eller småkager :)
Men ca. en pladefuld uanset størrelsen.
Jeg laver mine kager forholdsvis store, så der er lidt at bide i og de bliver en anelse klæge i midten.
Jeg får omkring 12 pr. plade.

Medlem
Brugeravatar

Planen var at lave småkager. Gerne så "svage" man kan snuppe en uden at blive helt lam.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, så velsagtens en 24 småkager.
En pladefuld alt efter størrelse.
12 cookies eller 24 småkager :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]