Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Indenfor det sidste halve år har hashens virkning været aftagende. I dag har det næsten ingen virkning på mig at ryge hash. Det er meget mærkeligt. Hvad kan årsagen tænkes at være? Er der nogen, der har et bud på dét?

Site Webmaster
Brugeravatar

Hvor ofte ryger du? Ryger du dagligt eller kun med et par dages mellemrum, svækkes effekten hurtigt med mindre du ryger større mængder, eller mere potent pot/hash, hvilket ikke er holdbart i længden.

Det er IMO bedst kun at ryge et par gange om måneden.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

Jeg ryger kun ca. en gang om ugen. 1 g. hash pr. gang. Jeg ved godt at 1 g. er en forholdsvis stor mængde, men så meget har jeg altid skullet have, for at det virker ordentligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Måske du skulle finde dig en ny og købe dit røg af :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem

Jeg køber det på Christiania, i forskellige boder.

Jeg tror ikke, der er noget i vejen med hashen. Jeg prøvede at ryge en rest, jeg havde liggende, og som havde virket glimrende for et halvt år siden. Men nu virkede det slet ikke. Det skulle da nok kunne tåle at ligge et halvt år.

Medlem

Tag en måneds pause fra røgen... Når du så prøver at ryge igen og bliver baldre-skæv, så kan du nok selv gætte dig til svaret:
Du er på vej til at blive alt for tolerant til cannabis, så pas på du ikke ender som en af dem der skal ryge bare for at fungere normalt.

Dedikeret medlem

Du har nok ret i, at jeg er blevet tolerant overfor cannabis. Jeg undrer mig bare over, hvordan jeg kan blive tolerant af at ryge hash en gang om ugen, når andre kan ryge det flere gange om dagen uden at blive tolerante.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg kender altså ikke nogen, der kan ryge flere dage i streg, og ikke opnå en vis form for tolerans. Allerede efter et par dage er det sgu småkedeligt.

Prøv at ryg noget skunk i stedet for eller smid dit hash i en bong. Umiddelbart lyder dit hash som lort, når du skal have 1 gram for at blive skæv. Når du kun ryger én gang om ugen, bør fem sug af en god joint være rigeligt.

Medlem

Mig: "Du er ved at blive for tolerant. Skær ned på forbruget, så du ikke bliver immun og afhængig"
Næste bruger: "Begynd at ryge af bong, eller opgrader til Skunk"

*suk*

Nogle gange har jeg svært ved at se at der her skulle være et "harm reduction forum"

Dedikeret medlem

Tjalde Smølf skrev:
Mig: "Du er ved at blive for tolerant. Skær ned på forbruget, så du ikke bliver immun og afhængig"

*suk*

Nogle gange har jeg svært ved at se at der her skulle være et "harm reduction forum"

I den forstand at der altid er en risiko for at substituere ét (mis)-forbrug med et andet, er det jo ikke en nødvendighed, at det er dårligt at give råd der giver en større effekt af cannabis, hvis alternativet måske var at finde andre stoffer, der kunne give ønsket effekt (og en større skadevirkning). :) Selvom du da har en pointe. ;)

Enspænderen skrev:
Jeg ryger kun ca. en gang om ugen. 1 g. hash pr. gang. Jeg ved godt at 1 g. er en forholdsvis stor mængde, men så meget har jeg altid skullet have, for at det virker ordentligt.

Har du overvejet hvorfor du har lyst til at ryge; hvad det er du gerne vil have ud af det? Det har også meget at sige på oplevelsen, om den ønskede effekt og den opnåede effekt matcher. Personligt har jeg et dagligt forbrug af cannabis, der har varet mange år - og jeg nyder det stadig på daglig basis, med god effekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjalde Smølf skrev:

*suk*

Hvis der skal 1 gram i piben for at blive skæv, er der sandsynligvis andre ting i hashen end blot plantedele. Han skriver, at han altid har haft brug for 1 gram. Så er det næppe på grund af tolerans.
Derfor mener jeg, at han bør gå over til skunk, da der ingen fusk er. Om det bliver røget i en bong, joint eller pibe, synes jeg også er irrelevant, når det kun drejer sig om en enkel rygesession om ugen. Lungerne skal nok nå at restituere inden næste ryger.

Desuden kan hash ryges rent i en bong, så du kan nøjes med mindre mængder, og du kan slippe for den fæle tobak, så måske er det din HR, der fejler noget, Tjalde Smølf. Hvis vi endelig skal være helt HR-fornuftige, så skal det slet ikke ryges, men indtages i mad. Det kunne også være et alternativ, der helt sikkert vil få dig op i de lyserøde skyer, hvis din tjald altså indeholder THC, Enspænder.

peace.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Vil stadig mene at man opbygger tolerance ved et ugentligt indtag... Hvis trådstarter altid har kunnet ryge 1g hash vil jeg påstå det bare ikke rammer ham særlig hårdt så er det sgu ligemeget hvad han ryger om det er skunk eller hash så er løsningen at ryge så sjældent så tolerancen bliver lav igen
Det er vel derfor vi alle indtager diverse stoffer det er vel for at få en effekt uden effekten er det jo bare idioti

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem

Ja, du har ret, Alakazam. Jeg har altid haft det godt med at ryge 1 g. hash i en joint. Hvis jeg er blevet tolerant, så må jeg jo holde en pause. Hvad skulle det hjælpe at indtage stoffet på andre måder? Jeg er stadigvæk tolerant.

I øvrigt har jeg aldrig kunnet få skunk til at virke. Jeg kan ryge 1 g. god skunk uden at blive påvirket. Sådan har det altid været. Jeg mener at 1 g. hash er meget stærkere end 1 g. skunk, så det nytter ikke noget at gå over til at ryge skunk.

Dedikeret medlem

Svar til Randomname: Som regel hører jeg musik. Det lyder helt fantastisk, når jeg er skæv. Jeg er en stor musikelsker, og vil meget nødigt undvære mine musik-ekstaser.

Senest rettet af Enspænderen 12 okt 2015 15:17, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Jeg købte engang nogle hashkager på Christiania, men dem brød jeg mig ikke om. Jeg ved ikke, hvad de kom i dem. Men det kan godt være jeg skulle overveje at lave nogle selv.

Det skal siges at jeg foretrækker milde skunk-sorter, såsom Northern Lights, G13, og Samsøpot. Jeg kunne godt vælge nogle andre sorter, som virker stærkere, men dem bryder jeg mig ikke om.

Dedikeret medlem

Jeg overvejer at købe en vaporizer. Jeg har læst at det giver en bedre udnyttelse af hashen. Der er også mange andre positive ting ved en vaporizer. Det lyder virkelig godt. Jeg er blevet helt tændt på idéen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis du bekymrer dig om biotilgængeligheden, er det bedst rektalt.

Dedikeret medlem

For mig er det vigtig, at det med rusen ikke bliver rutinepræget, ritualiseret eller en selvfølge. Jeg tror også det spiller en stor rolle i opfattelsen af rusen, idet at man så at sige øger forventningerne i takt med at erfaring og positive oplevelser stiger. En slags psykologisk tilvænning.

En vaporizer er rigtig godt givet ud. Der er så mange nuancer i rusen, der går tabt i forbrændingen. Medmindre det er yderst god hash jeg ryger, bliver jeg mest bare tung og død i hovedet af at ryge cannabis, ikke meget andet. I kontrast opnår jeg en hel vifte af forskellige ruse, afhængig af hvilke sort cannabis / type ekstrakt jeg indtager, når det er via vaporizer. På den måde bidrager det også en del variation, da det er muligt at tilpasse rusen bedre til humør eller formål. Derved opnås et bedre forhold mellem ønsket virkning og den reel effekt.
Og så sparer man absurd mange penge på en vaporizer. Bruger man 5 smøger om dagen på joints, er en Volcano tjent hjem på ~1 år, bare på tobakken.

Medlem

Kaktus Klausen... Du gjorde mig nysgerrig og gav mig samtidig dagens grin:
http://forum.grasscity.com/pandoras-box ... -rush.html

... Og der er tilsyneladende noget om snakken... Hvem melder sig frivilligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder da meget interessant. Det kunne jeg sagtens finde på en dag, hvor jeg føler mig lidt freaky.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]