Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

røg sidste gang lørdag d. 5/5 og det er vel mere et rygestop end en pause.. jeg kan simpelthen ikke administrere et moderat forbrug, jeg har prøvet at stoppe et par gange. sidste gang er omkring 2år siden og det holdt 2 mdr. hvorefter "jeg da godt kunne ryge, jeg havde jo bevist for mig selv at jeg havde evnen og viljen til at lade vær" (dette har dog ikke været spild da jeg har lært af det!) inden jeg fik set mig om sørgede jeg for at ha til en natryger og så kørte bussen igen.. jeg startede i det små for omkring 12 år siden og har stort set røget hver dag de sidste 10 :/ (jeg er 27) nå men om ikke andet så er denne gang GANGEN jeg stopper idet jeg har en kæmpe motivation jeg ikke har haft før i og med at jeg skal være far til oktober :) når jeg tænker tilbage har jeg egentlig hygget mig fint med hash og har aldrig været så glad for bongen (hvilket mine lunger nok priser sig lykkelige over) men man må på et eller andet tidspunkt indse at nok må være nok! ihvertfald når man har det forhold til hash som jeg har.. jeg syns sgu jeg er blevet for gammel til det pjat og har følt at jeg sad fast.. men det er dælme svært at ligge en vane som har været så stor en del af ens liv på hylden, for faen, jeg lavede hygge tjoins til når jeg skulle ud og skide og jeg ved ikke hvad.. nå men anyways held og lykke til jer alle med jeres pauser/ stop
mvh

Dedikeret medlem

røg sidste gang lørdag d. 5/5 og det er vel mere et rygestop end en pause.. jeg kan simpelthen ikke administrere et moderat forbrug, jeg har prøvet at stoppe et par gange. sidste gang er omkring 2år siden og det holdt 2 mdr. hvorefter "jeg da godt kunne ryge, jeg havde jo bevist for mig selv at jeg havde evnen og viljen til at lade vær" (dette har dog ikke været spild da jeg har lært af det!) inden jeg fik set mig om sørgede jeg for at ha til en natryger og så kørte bussen igen.. jeg startede i det små for omkring 12 år siden og har stort set røget hver dag de sidste 10 :/ (jeg er 27) nå men om ikke andet så er denne gang GANGEN jeg stopper idet jeg har en kæmpe motivation jeg ikke har haft før i og med at jeg skal være far til oktober :) når jeg tænker tilbage har jeg egentlig hygget mig fint med hash og har aldrig været så glad for bongen (hvilket mine lunger nok priser sig lykkelige over) men man må på et eller andet tidspunkt indse at nok må være nok! ihvertfald når man har det forhold til hash som jeg har.. jeg syns sgu jeg er blevet for gammel til det pjat og har følt at jeg sad fast.. men det er dælme svært at ligge en vane som har været så stor en del af ens liv på hylden, for faen, jeg lavede hygge tjoins til når jeg skulle ud og skide og jeg ved ikke hvad.. nå men anyways held og lykke til jer alle med jeres pauser/ stop
mvh

Super godt gået at du bruger din energi på at gøre det rigtige - min bedste ven kvittede hans misbrug af amfetamin da han fik nyheden om de ventede lille - det er nu over 2 år siden og det er helt fantastisk og se ham lege med den lille.
Håber det bedste for dig/jer mvh.

Junior medlem

@fso

mange tak! :) der sker en masse nyt, og jeg har en sød og forstående kæreste så det er bare at udnytte man har overskuddet :) har tænkt flere gange, at hvis jeg fuckede det her op ville jeg hade mig selv for det så det føles rigtig godt at være på rette vej.. good day to you sir!

Medlem

Tog en kold tyrker da jeg var 19, d. 22/12-2010, efter et forbrug på 4-6 gram om dagen i 2½ år.
Stadig clean den dag, i dag.

Held og lykke med, pauserne/stoppene.

Junior medlem

Tog en kold tyrker da jeg var 19, d. 22/12-2010, efter et forbrug på 4-6 gram om dagen i 2½ år.
Stadig clean den dag, i dag.

Held og lykke med, pauserne/stoppene.

super godt gået!
-nu er jeg bare nysgerrig, har du røget med på nogen joints eller noget efter?
ved godt du skriver du er clean, men det læser jeg mest som at du ikke har et misbrug længere :)

Medlem

Tak.
Helt clean. Har ikke rørt det siden, overhovedet.
(Gælder for den sags skyld også andre stoffer, undtagen cigaretter og alkohol)
Da jeg ved jeg vil falde i et voldsomt forbrug, hvis jeg så meget som dufter til en joint igen, synes jeg kun det ville være dumt af mig at gøre det igen, da jeg ikke kan styre det. Jeg har desværre en rygrad som en regnorm på lige det punkt :)

Det kostede mig desværre en god del af min tidligere omgangskreds, og selvfølgelig savner jeg det stadig den dag i dag, men til gengæld har jeg sparet en helvedes masse penge hehe ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er nu stoppet med hash. Jeg savner ikke hash, jeg savner ikke at flygte fra virkeligheden, og jeg elsker at mit hovede er krystalklart allerede på dag 4 (i forhold til hvad det var for en uge siden, tænker dog ikke så godt som jeg gjorde før jeg begyndte at ryge).
Har også cuttet kontakten med de venner, der ryger allermest, men prøver at komme ud og drikke en bajer, eller en kop kaffe med de rygervenner, jeg bare ikke på nogen måde kan undvære.
Er ikke som sådan bange for at falde i, men foreløbigt holder jeg mig fra at drikke store mængder alkohol, da jeg før har erfaret, at det giver mig både trang og ignorance nok til at ryge igen.
Af og til må jeg indrømme at min personlighed stadig er svækket af mit hashmisbrug, og virkeligheden kan godt blive for svær at håndtere, men så har jeg heldigvis en helvedes masse poser bali shaq til at dæmpe det.

Kan kun anbefale at stoppe. Synes ikke det er hårdt, det er bare en kæmpe lettelse.

Junior medlem

fedt man!! vil dog ikke mene du har rygrad som en regnorm idet du har klaret den som du har.. keep it up!!

@ sam.. sund indstilling du har!

jeg døjer dog en smule med lysten.. ikke så meget selve rusen faktisk, mere alt der følger med hyggen i at sidde og lave en joint og spise noget lækkert og se en sjov film/stene ps3.. selvfølgelig kan man gøre alle disse ting uden hash, og det gør jeg jo sådan set også.. tror bare mine hjerne i så mange år har forbundet hash med hygge så det er lidt svært at overbevise den om at det ikke er nødvendigt, - eller det er svært at blive ved med at gøre det, dag ud og dag ind.. det var der jeg faldt i sidst.. håber bare min frygt for dette, og min viden fra tidligere forsøg hjælper mig denne gang :)

noget i begge nævner er vennekredsen.. ja, det er klart bedst at holde sig væk fra misbrugere af det stof man prøver at kvitte, og folk får det bedre med deres eget misbrug hvis DU heller ikke kan stoppe, - kan selv huske den følelse.. man hiver hinanden ned.. min ven havde siddet inde og ikke røget et halvt år (til trods for at det var tilgængeligt derinde) og det første jeg gjorde da han kom ud var at stikke en joint i hånden på ham.. det var jo ikke i en ond mening, men manden ryger igen hver dag.. måske var han begyndt igen på egen hånd, men jeg har ihvertfald ikke hjulpet ham.. det har jeg det slf lidt skidt med, men han er jo omvendt et voksent menneske og må og kan sige nej hvis han ikke vil (eller? :/ ).. igen har dette også bare hjulpet mig til at indse at der ikke er super meget opbakning og hente i det miljø, folk vil jo inderst inde gerne ha deres ryger buddy tilbage, for hvad skal de lave sammen med ham (mig) når han ikke ryger, og dette var en stor del af ens fælles aktivitet?

Junior medlem
Brugeravatar

Super god tråd der er blevet oprettet her :-)

Der er dog gået lidt tid siden den blev opdateret sidst, så derfor vil jeg give min historie.
Jeg er 33 år og har røget de sidste 12 år hver dag 2 til 3 joint om aften og weekenderne en del mere, da jeg gerne røg en morgen joint, syntes det var den bedste skævert når man lige var stået op. Har dog holdt en pause på et ½ år for 8 års siden p.g.a. en kæreste, som i starten accepterede det, men fik mig overbevist om at jeg var mere nærværende når jeg var ædru. Da hun var mig big time utro startede jeg igen.

Mit forbrug af Hash var en selv-medicinering af en depression som kom snigende og har været på antidepressiver (ssri) i flere år. Derfor har det også været svært at stoppe, da min depression blusede voldsomt op, når jeg ikke fik min rette mængde af thc, det var b.la. med til at få mig til at stoppe.
Har på ingen måde haft en rigtig føling af bedring af medicinen, da hashen højst sandsynlig har dæmpet virkningen.

Jeg har altid passet mit arbejdet og blev uddannet mekaniker for 2 års siden med topkarakter til svende prøven, laver dog noget andet i dag, da krisen var på sit højeste og jeg aldrig fik et job i branchen, efter at have afsluttet uddannelsen.

Anyway jeg valgte at stoppe mit misbrug for 14 dages siden (i dag talt med) og damper kun på min E-cigaret, som er blevet brugt flittigt.
Som mange skriver er motion et vigtigt redskab hvis man vil stoppe, jeg står meget på rulleskøjter og er i gang med at tage lastbil kørekort ved siden af mit normale arbejde, det er med til at få tankerne væk fra røgen.

Den første uge følte jeg var et mareridt m.h.t. mindfuck, svedeture, rastløshed og dårlig nattesøvn, det går dog meget bedre nu, men har selvfølgelig stadig lysten og føler en form for afsavn/tomhed og drømmer voldsomt, dog ikke mareridts drømme.

Stortset alle i min omgangskreds ryger og har ikke lyst til at sidde at glo på dem fyre op lige foreløbig, det kan godt give følelsen ensomhed, men har dog en nær ven der har været en god støtte, som selv var tvunget til at stoppe, da han for et år siden mistede sin bror og blev ramt af en kraftig psykose.
I Søndags var jeg på Staden, der drak jeg et par gl. Dansk og nogle Bajer, det gik fint og jeg lod mig ikke friste. Tror det skyldes at jeg denne gang gerne vil ud af det hash fængsel, som jeg i alt for mange år har været fanget i og som gjorde at jeg til sidst gik i stå.

Det sværeste er faktisk blevet weekenderne, da jeg ikke har gået så meget i byen de sidste mange år, men mest har opholdt mig på Staden og eller stenede sammen rygerne. Vil gerne ud og give den gas igen, dog ikke med de hårde stoffer som jeg gjorde det meget i før i tiden, da jeg ved at det kan forværre min depression, mere end alkohol.

For at vende tilbage til min afvænning så fik jeg et par aftner en truxal til at sove på, hvilket hjalp en del, men har ikke erstattet hashen med andre rusmidler.

Jeg håber stadig I andre klare Jeres pause/stop, det er rart at kunne støtte hinanden, så ennu en gang tak til tråd starter.

Held og lykke derude, håber I holder ved og ja der er mange penge at spare, det er sku med til at motivere en :-)

Medlem

Har ikke holdt det 100%, har røget til en fødselsdag og på festival, men hvad fanden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg prøver sku også lige igen. Efter 3 ugers ferie, (inkl 4 dages intensiv rygning i Amsterdam), har jeg simpelthen fået en tolerance der siger spar 2.. Igen.

Røg med på 2 joints søndag, hvilket resulterede i en søvnløs nat til mandag hvor jeg startede på arbejde igen.
Trods en søvnløs nat, 8 timers fysisk arbejde, og en helvedes masse langsomme minutter; har jeg stadig den lille bagtanke i hovedet. FUCK JEG HÅBER JEG KAN SOVE

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Efter et år hvor jeg regelmæssigt har brugt hash, holder jeg pause til 6 måneders pause fra det. Jeg vil gerne prøve at være foruden igen, og se hvordan det bliver. Altså holder jeg pause til 20. februar fra i dag.

Junior medlem
Brugeravatar

I dag er det 6 ugers siden sidst jeg røg, det er da blevet nemmere. Men da jeg har meget stress på arbejdet, savner jeg thc'ens afslappeene virkning. Får dyrket noget motion når temperamentet/depressionen er helt i top, skal heldigvis på ferie i 14 dage fra på lørdag og det ser jeg frem til. :-)

Hvordan går det med rygestoppet/pausen derude?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Efter et år hvor jeg regelmæssigt har brugt hash, holder jeg pause til 6 måneders pause fra det. Jeg vil gerne prøve at være foruden igen, og se hvordan det bliver. Altså holder jeg pause til 20. februar fra i dag.

Ja okay Psy.. Det holdte i en uge :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Op på hesten igen skunkbæk :) Rom blev ikke bygget på en dag!

Junior medlem

Jeg holder no-weed-november - indtil det ikke er november længere sjovt nok... Holder en pause bare lige for at gøre det, og for at se om jeg kan mærke forskel på min skolegang og generelle skarphed. Jeg røg første gang i juni i år, og har siden da gennemsnitligt røget 2-5 gange om måneden. Jeg har på ingen måde et misbrug, jeg er som sagt bare lidt nysgerrig på, om jeg kan mærke forskel på krop eller sind efter en måneds tid. Jeg ønsker jer andre der har rigtige problemer held og lykke!

Junior medlem

Edit: kom til at poste samme indlæg 2 gange, jeg er retarderet, så hvis en admin gider fjerne dette svar?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Er så meget med på No-weed-november!
Har pt. trappet ned til 2 joints om dagen, og skal nu prøve at få revet det ud af hverdagen, føler mig ikke klar til at stoppe og det er næsten det værste - kan ikke forestille mig livet uden weed, og derfor vil jeg prøve at holde en længere pause/større nedtrapning, gerne til det punkt hvor rygning bliver noget jeg planlægger - med andre ord, at min tolerance bliver så lav at jeg ikke bare kan ryge en fed når jeg lyst fordi man ville blive helt rundt på den.
Så, nu vil jeg tage en dag af gangen i den her uge, og så vil jeg prøve at holde mig fra krukkerne med årets høst!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Er også startet på no-weed-november efter 3 års ugentlig rygning og snart 5 mdr. dagligt.

4 dage er der gået. Weekenden har ikke været hård, da jeg har været en tur hjemme hos de gamle og lægge tag. Har været super træt om aftenen, så søvnproblemer har der heldigvis ikke været :)

Glæder mig også til at se hvordan det kommer til at gå med skolen. Jeg har aldrig gået på en ungdomsuddannelse, og ikke røget hash ihvertfald 2 gange om ugen. Hvilket også har resulteret i en udsmidning efter 2. år på htx.

Målene er primært og få hentet det tabte i skolen (afleveringer, lektier osv), og nedsætte tolerancen.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Snart 11 mdr. og er stadig så clean som jeg har lyst til .. dvs. jeg kan fint finde på at suge en joint eller noget.. Men sjældent det sker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]