Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er også startet på no-weed-november bliver godt at klare lidt op i hovedet igen :)

Junior medlem

Jeg holder no-weed-november - indtil det ikke er november længere sjovt nok... Holder en pause bare lige for at gøre det, og for at se om jeg kan mærke forskel på min skolegang og generelle skarphed. Jeg røg første gang i juni i år, og har siden da gennemsnitligt røget 2-5 gange om måneden. Jeg har på ingen måde et misbrug, jeg er som sagt bare lidt nysgerrig på, om jeg kan mærke forskel på krop eller sind efter en måneds tid. Jeg ønsker jer andre der har rigtige problemer held og lykke!

Jeg har vist lige glemt at jeg skal på studietur til København (skal bo meget tæt på staden)... Det er i øvrigt min første gang på staden. Er jeg undskyldt hvis jeg falder for fristelsen? :oops:

Medlem

Jeg har vist lige glemt at jeg skal på studietur til København (skal bo meget tæt på staden)... Det er i øvrigt min første gang på staden. Er jeg undskyldt hvis jeg falder for fristelsen? :oops:

Ja, bestemt. Det lykkedes mig i hvert fald at undskylde mig selv, da jeg stod i samme situation ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Stærkt gået NeedMoreWeed :-)

Har selv holdt den 17 uger præcis, da det var en tirsdag jeg stoppede og det er uden at falde i.
Tør sku ikke at falde i, da jeg frygter at møllen fortsætter igen som tidligere, men jeg er glad for at kunne være sammen med mine ryger venner, uden at have den samme lyst, som da jeg startede på rygestoppet.

Dog er savnet der stadig, men når den melder sig, husker jeg på de abstinenser jeg havde og det at være slave af et stof, som bestemt ikke er noget jeg savner igen!

Medlem
Brugeravatar

Okay. God tråd. Langt indlæg incoming, men det var enten her eller på jubiis forum :) Jeg føler, at det må være min tur til at være ærlig omkring mit cannabismisbrug og de konsekvenser det efterhånden har haft for mig liv. Jeg sidder her i en rødvinsbrændert og kæmper med cannabisabstinenser. Jeg har været røgfri i to dage nu, men det er ikke nemt og jeg kæmper med at overskue noget som helst.

Jeg har røget cannabis hverdag i snart fire år, dog med en pause på fire måneder og en pause på en måned her i august. Før jeg røg hverdag, røg jeg ca. fire gange om ugen. Det gjorde jeg i flere år, og det fungerede nogenlunde for mig, selvom jeg for det meste var skæv nonstop fra torsdag til søndag nat.

Jeg har altid argumenteret for, at cannabis var et næsten uskadeligt rusmiddel, og altid støttet folks brug af cannabis, frem for for folk der drak hjernen ud hver fredag og lørdag, men i løbet af de seneste par uger, er det for alvor gået op for mig, hvilket konsekvenser cannabis har haft for mig. Først og fremmest har jeg erkendt, at jeg er misbruger. Jeg kan på ingen måde styre mit cannabis-forbrug og det har påvirket mit liv i en meget negativ retning. Da jeg begyndte at ryge regelmæssigt som 17-årig, var det hele meget uskyldigt. Det var skide sjovt og alle gjorde det. Men det var som om, at denne uskyld overfor cannabis blev hængende for mit vedkomme. Jeg var overbevist om, at jeg kunne stoppe når jeg ville, og at jeg ikke behøvede cannabis i mit liv, og at det bare var noget jeg valgte som et ekstra krydderi. Jeg bildte mig selv ind, at jeg ville stoppe når det blev nødvendigt. Men når det så virkelig var, fattede jeg det aldrig før det var for sent. Jeg var generelt ligeglad når folk fortalte at jeg røg for meget. Nu mange år senere, må jeg erkende at jeg har betalt en meget høj pris for mit misbrug.

Jeg har mistet en meget dejlig kæreste som jeg elskede, fordi jeg hellere ville ryge end at bruge tid med hende. Jeg er droppet ud af universitet, selvom jeg fik gode karakterer og godt kunne lide mit studie, men cannabis havde bare for høj prioritet, til at jeg kunne jonglere begge dele på samme tid. Jeg har gået på højskole (som jeg selv havde sparet op til og selv betalte for), men jeg var totalt fraværende fordi jeg røg cannabis hverdag på højskolen, og jeg fik intet ud af det, selvom det var planen at jeg skulle stoppe med at ryge joints på højskolen. Jeg er blevet taget af panserne flere gange, og skylder det offentlige en god sjat penge. Jeg har været fraværende for min familie, og brændt dem af utallige gange fordi jeg var skæv (selv juleaften dukkede jeg op pisse skæv). Jeg har løjet for dem der står mig nærmest for at ryge i fred, lånt penge til røg og nægtet min familie adgang til min lejlighed fordi jeg dyrkede weed. Jeg har brugt tusinder og atter tusinder af kr. på røg. Jeg har mistet kontakt til mange mennesker, fordi folk vidste, at jeg altid var skæv. Men mest af alt, har jeg spildt utroligt mange timer på at være skæv. Tid jeg aldrig får igen. Det gør ondt at tænke på. Det gør også ondt at se mine på mine venner, og se hvor meget de har udrettet, og hvor langt de er nået, imens at jeg sidder her og forsøger at redde mig ud af den lort jeg selv har trådt i.

Nu har jeg lagt kortene på bordet overfor alle jeg kender, fortalt alle hvordan det er, og ja, erkendt at jeg er en fucking cannabis-misbruger. Denne gang skal det fandme være slut. Jeg ønsker ikke at blive 40, og indse at jeg har spildt halvdelen af mit liv på at lave ingenting pga. en fucking plante. Som en ægte alkoholiker, må jeg erkende, at jeg nok aldrig kan ryge igen. Hver gang jeg har taget bare et enkelt hvæs af en joint, resulterer det i, at mit misbrug blusser på igen med fuld kraft. Det må være enten eller for mig. Jeg føler mig motiveret til at stoppe nu. Jeg har en god psykolog, en god misbrugskonsulent, et godt arbejde, gode hobbyer, god familie, gode venner, truxal til rådighed, melathonin til rådighed og massere af rødvin til de sene timer :roll:. Men jeg mangler stadig at bygge min fritid op omkring noget andet end cannabis. Jeg mangler også stadig at tage mig en uddannelse, men uden cannabis, tror jeg på at det er muligt. Jeg mangler at lære at leve uden cannabis.

Vil lige smide dette link, da det var indlæggende i tråden her, der fik mig til at fatte at jeg må stoppe. Det er nogle seriøse folk der snakker her, og de ved hvad de taler om. (Jeg læste alle 20 sider i min high, og det fik fandme tankerne i gang)

http://www.steadyhealth.com/Recommendations_on_how_to_stop_smoking_marijuana_and_what_symptoms_to_watch_for_t136761.html

Sorry for wall-of-tekst, jeg er stiv og havde brug for at komme ud med det. Ønsk mig hel og lykke fellow smokers. Held og lykke til jer andre der forsøger at sige farvel vores trofaste ven MaryJ.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Okay, den holdte ikke. har skruet mit forbrug ned nu, så hele dagen ikke går med røg - får ordnet mine daglige ting osv før jeg begynder at ryge!
Har styr på min kost, eller - lader mig ihvertfald ikke styre af den efterfølgende fråder længere, hvilket er dejligt.
Min plan er at lave 2 dage jeg ikke må ryge, fx man-tirs her i starten. måske et par uger, og så forlænge de dage.
Skal jo til at passe på mit kørekort nu! - problemet er ikke at jeg ikke kan forestille mig ikke at ryge, tror bare jeg kommer til at savne rusen?
Det skal ihvertfald til at stoppe.

KRK - kan nikke genkendede til nogle af de ting du skriver, bl.a skred jeg også fra juleaften for at tage ned og ryge mig skæv!
Og det med at føle man skal have udrettet noget men intet sker! Det er dog tydeligt det har taget dig længere, end mig - og tak for din post - den vil jeg huske på i de svære tider, for mange af de ting du skriver er præcis mine tanker og det skræmmer mig lidt!

Junior medlem

Lyder vildt sjovt det her :D

Jeg er en dreng på 18 år
jeg har røget siden jeg var 16 år
jeg har været røgfri siden den 7. Juli tror jeg nok og her idag den 9. er det præcis 5 måneder siden jeg begyndte at træne hvilket også var min motivation da jeg var en dreng på 18 der vejede 48 kilo så ville tage noget mere på, jeg røg 60-100 gram om måneden og spiste næsten ingenting hvilket forklare min vægt :/

Men nu ser jeg meget frem til her den 7. December altså efter 6 måneders rygestop "det længeste jeg har prøvet" at ryge et par dage ovre ved en kammarat ligesom i de gode gamle dage, det kan jeg da vidst godt tillade mig efter et halvt år uden cannabis, plus det er snart et år siden jeg har drukket så har ikk været påvirket i lang tid :D
Btw: har ikk drukket så lang tid pga jeg egentlig hader alkohol og ikk kan lide den rus man får af det men anyways fed tråd den her vil følge med :peace:

Junior medlem

Okay. God tråd. Langt indlæg incoming, men det var enten her eller på jubiis forum :) Jeg føler, at det må være min tur til at være ærlig omkring mit cannabismisbrug og de konsekvenser det efterhånden har haft for mig liv. Jeg sidder her i en rødvinsbrændert og kæmper med cannabisabstinenser. Jeg har været røgfri i to dage nu, men det er ikke nemt og jeg kæmper med at overskue noget som helst.

Jeg har røget cannabis hverdag i snart fire år, dog med en pause på fire måneder og en pause på en måned her i august. Før jeg røg hverdag, røg jeg ca. fire gange om ugen. Det gjorde jeg i flere år, og det fungerede nogenlunde for mig, selvom jeg for det meste var skæv nonstop fra torsdag til søndag nat.

Jeg har altid argumenteret for, at cannabis var et næsten uskadeligt rusmiddel, og altid støttet folks brug af cannabis, frem for for folk der drak hjernen ud hver fredag og lørdag, men i løbet af de seneste par uger, er det for alvor gået op for mig, hvilket konsekvenser cannabis har haft for mig. Først og fremmest har jeg erkendt, at jeg er misbruger. Jeg kan på ingen måde styre mit cannabis-forbrug og det har påvirket mit liv i en meget negativ retning. Da jeg begyndte at ryge regelmæssigt som 17-årig, var det hele meget uskyldigt. Det var skide sjovt og alle gjorde det. Men det var som om, at denne uskyld overfor cannabis blev hængende for mit vedkomme. Jeg var overbevist om, at jeg kunne stoppe når jeg ville, og at jeg ikke behøvede cannabis i mit liv, og at det bare var noget jeg valgte som et ekstra krydderi. Jeg bildte mig selv ind, at jeg ville stoppe når det blev nødvendigt. Men når det så virkelig var, fattede jeg det aldrig før det var for sent. Jeg var generelt ligeglad når folk fortalte at jeg røg for meget. Nu mange år senere, må jeg erkende at jeg har betalt en meget høj pris for mit misbrug.

Jeg har mistet en meget dejlig kæreste som jeg elskede, fordi jeg hellere ville ryge end at bruge tid med hende. Jeg er droppet ud af universitet, selvom jeg fik gode karakterer og godt kunne lide mit studie, men cannabis havde bare for høj prioritet, til at jeg kunne jonglere begge dele på samme tid. Jeg har gået på højskole (som jeg selv havde sparet op til og selv betalte for), men jeg var totalt fraværende fordi jeg røg cannabis hverdag på højskolen, og jeg fik intet ud af det, selvom det var planen at jeg skulle stoppe med at ryge joints på højskolen. Jeg er blevet taget af panserne flere gange, og skylder det offentlige en god sjat penge. Jeg har været fraværende for min familie, og brændt dem af utallige gange fordi jeg var skæv (selv juleaften dukkede jeg op pisse skæv). Jeg har løjet for dem der står mig nærmest for at ryge i fred, lånt penge til røg og nægtet min familie adgang til min lejlighed fordi jeg dyrkede weed. Jeg har brugt tusinder og atter tusinder af kr. på røg. Jeg har mistet kontakt til mange mennesker, fordi folk vidste, at jeg altid var skæv. Men mest af alt, har jeg spildt utroligt mange timer på at være skæv. Tid jeg aldrig får igen. Det gør ondt at tænke på. Det gør også ondt at se mine på mine venner, og se hvor meget de har udrettet, og hvor langt de er nået, imens at jeg sidder her og forsøger at redde mig ud af den lort jeg selv har trådt i.

Nu har jeg lagt kortene på bordet overfor alle jeg kender, fortalt alle hvordan det er, og ja, erkendt at jeg er en fucking cannabis-misbruger. Denne gang skal det fandme være slut. Jeg ønsker ikke at blive 40, og indse at jeg har spildt halvdelen af mit liv på at lave ingenting pga. en fucking plante. Som en ægte alkoholiker, må jeg erkende, at jeg nok aldrig kan ryge igen. Hver gang jeg har taget bare et enkelt hvæs af en joint, resulterer det i, at mit misbrug blusser på igen med fuld kraft. Det må være enten eller for mig. Jeg føler mig motiveret til at stoppe nu. Jeg har en god psykolog, en god misbrugskonsulent, et godt arbejde, gode hobbyer, god familie, gode venner, truxal til rådighed, melathonin til rådighed og massere af rødvin til de sene timer :roll:. Men jeg mangler stadig at bygge min fritid op omkring noget andet end cannabis. Jeg mangler også stadig at tage mig en uddannelse, men uden cannabis, tror jeg på at det er muligt. Jeg mangler at lære at leve uden cannabis.

Vil lige smide dette link, da det var indlæggende i tråden her, der fik mig til at fatte at jeg må stoppe. Det er nogle seriøse folk der snakker her, og de ved hvad de taler om. (Jeg læste alle 20 sider i min high, og det fik fandme tankerne i gang)

http://www.steadyhealth.com/Recommendations_on_how_to_stop_smoking_marijuana_and_what_symptoms_to_watch_for_t136761.html

Sorry for wall-of-tekst, jeg er stiv og havde brug for at komme ud med det. Ønsk mig hel og lykke fellow smokers. Held og lykke til jer andre der forsøger at sige farvel vores trofaste ven MaryJ.

Jeg må sige jeg tænkte SHIT! da jeg så den tekst,Men...jeg er satme rørt. fordi diin historie passer rimelig tæt på min, jeg var så 16 da jeg startede og jeg gik og troede på samme måde cannabis var så godt i forhold til alkohol...og det er det da! men det kommer an på hvordan man bruger det. og jeg har tit stoppet on and off i de 2½ år jeg har røget og jeg har tit tænkt også det var enten eller, og måske er det men cannabis betyder så meget i mit liv selvom jeg ikk har røget i 5 måneder og jeg havde det også ligesom dig med at være skæv 24/7 og ikke lave andet.

men anyways. Jeg synes det ville være flot hvis du kunne droppe MJ resten af dit liv, det er en stor beslutning og den vil jeg nok aldrig kunne tage for den bedste tid i mit liv ligger fra hvad jeg kalder de gamle dage da jeg var 16 år og røg og ikke vidste jeg var misbruger men bare røg hver dag og hyggede mig så meget med mine venner og havde den bedste tid nogensinde. Men held og lykke med din rejse gennem livet uden et misbrug og tror sku den historie du har givet bliver en god inspiration til andre end jeg. selvom jeg ikke har planer for at stoppet for evigt :)
Evt. hvis du har brug for mere hjælp så tag til NA det har jeg også gjordt et par gange og det kunne også hjælpe dig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nok er nok! Er påbegyndt en større omvæltning af mit liv, uden den helt store motivation end det at jeg ikke har motivation!
Der i blandt at skære røgen fra, lige så stille! forventer ikke at det sker dag-til-dag, men nu må vi se!

Junior medlem

.

Senest rettet af IKUJUHUG 07 jul 2013 18:46, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg holder pause fra røgen fra idag og helt frem til næste weekend!!! - skulle ikke blive så svært :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Jeg holder pause fra røgen fra idag og helt frem til næste weekend!!! - skulle ikke blive så svært :lol:

Av av næh det kommer helt sikkert til at gå super let - ah spøg til side så løfter du nok lidt mere i centeret hvis du kommer afsted - der er intet som hash abstinenser til at hidse sig op til en god gang bænkpress ;)

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke røget i 4 dage!!!
Super glad for det, og har lovet mig selv at jeg må ryge EN pind næste weekend hvis jeg holder den indtil da - men det gør jeg selvfølgelig.
Jeg vender tilbage :)

Medlem

er der nogle der kan anbefale et godt trænings program. kredsløb og styrke til min afvænning?
har røget fast i alt for mange år nu, og har været i noget jeg vil kalde en tåge, hvor jeg konstant har fortalt mig at alt var godt. alt er bare ikke godt. under alle omstændigheder, har jeg brug for hjælp til et effektivt trænings program, som kan hjælpe mig med at komme af med den energi

Medlem

min tlf drillede. for at fortsætte: det handler for mig om at komme af med den energi jeg får i kroppen, når jeg ikke opretholder mit årelange forbrug af cannabis. altså at få brændt noget krudt af;-)

Junior medlem

Jeg er på! Har allerede holdt en måned uden problemer! :D
Held og lykke til jer alle! :D

Medlem
Brugeravatar

Hej
Jeg har kun røget siden juli eller august (first timer.)
Men inden for de seneste måneder har jeg hittet én enkelt gang hver dag i to måneders-tid. (lille dose)
JEG ER RIGTIG BANGE for at mit forbrug begynder at udvikle sig. Mener ikke selv at mit fobrug er højt, Men vil gerne høre en mening fra en ''erfaren'' ryger.
Jeg går i gymnasiet og har ikke haft de store problemer hvad angår fraværsprocent

Men tilbage til emnet... Skunkfri December 2012. Here I go!

Held og lars lykke til alle derude!

Junior medlem

Jeg er 19 år gammel.

Jeg har røget en del pinde hver dag fra jeg var 16-19.

Jeg stoppede d. 1/10/12
Jeg stoppede fordi jeg var ved at få depression og var bange for at få psykose, desuden ville jeg gerne mere i fitness
og gaine nogle kilo... Jeg tænker også på min familie og at det var på tide at få noget ud af skolen. Jeg er af den type der bliver totalt umotiveret af at ryge hash, og kan ikke tage mig sammen til noget.

Idag d 29/11/12 røg jeg en pind med mig selv.. og blev hammer skæv!! jeg gjorde det fordi jeg var sur over noget, og jeg er stoppet med smøger for et par dage siden, jeg planlægger at holde igen fra imorgen af, og indtil jeg virkelig har brug for en pind igen.

Held og lykke til alle på pause/stop :)

mvh twistajoe

R.I.P Mom <3

Medlem
Brugeravatar

Opdaterer: Ca. 1 måned røgfri :) Det føles fucking godt. De første par uger var hårde, men ellers har jeg ikke oplevet de store abstinenser. Det kan dog være svært at få tiden til at gå, når man har brugt cannabis i hverdagene i flere år. Dagene er lige pludselige meget længere, og jeg keder mig ofte. Det er nok meget normalt, når alt man har lavet efter skole/arbejde har involveret cannabis. Det går over tror jeg, det handler om vaner og rutiner. Jeg er titusinde gange mere klar i hovedet. Det har hjulpet vanvittig meget, ikke mindst på pengepungen. Jeg sover bedre, vågnere lettere, har nemmere ved at indgå i sociale relationer mm. Det kan kun anbefales at tage en pause/stoppe. Jeg er virkelig glad for min beslutning, og jeg håber aldrig jeg kommer til at have et cannabismusbrug igen. Dog savner jeg min søndagsjoint, fordi søndage er lavet til at ryge cannabis :). Ellers savner jeg intet.

Medlem

Clean and serene i over et år nu, woah. Jeg har ikke tænkt på det før nu, at der faktisk er gået over et helt år.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]