Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Psyduck skrev:
Manze skrev:
LD50 er dosen hvor 50% af folk der har indtaget den dose dør.

Det er så ikke helt rigtigt, LD50 er hvor 50% af forsøgsdyrene dør. Det kan variere meget fra dyr til dyr, og kan enligt ikke bruges til så meget anden end et udgangspunkt for hvor den dødelige dose for mennesker er.
http://en.wikipedia.org/wiki/Median_lethal_dose

potato, potato?

Medlem

nææ en enkelt joint dør du sku ikke af...men vil også anbefale at vente da din hjerne er igang med at udvikle hjerneceller. og ligesom med alkohol( alkohol er dog meget værre) skader det de hjerneceller du opbygger. når du er nået ca. de 20år har du udviklet dig fuldt ud. og dermed har du alle dine funktioner og kan kun svække dem ved at ryge. ved at ryge nu har du mulighed for at der er nogen funktioner du slet ikke får. men kender godt det der med ikke at kunne vente. så lav en god joint med din storebror. ryg den sammen og så har du prøvet det. og hvis du har lyst til mere skal din storebror holde dig tilbage. for hvis du kan lide det har du noget at glæde dig til, og hvis ikke så ved du det. men det er vigtigt at der er en der kan forhindre dig i at ryge mere da du højst sansynligt gerne vil ha mere. meen ....prøv den ene der og få din storebror til at holde styr på dig for resten ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Patrick har ret :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
undskyld hvis jeg har været ånsvag. Jeg har ikke pc mere så jeg er ikke så meget herinde mere.
Har lige et relevant spørgsmål til hash. Hvordan ser jeg hvor god den er?
Farve? Jo mørkere jo bedre ikke?
Jo svære den er at hive fra hindanden jo bedre?
Jeg skal købe et gram kashmiar fra canada - men hvordan ved jeg det ikke er fup? :D

PS. Jeg skriver snart en tripraport! :D

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 10:04, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Du sku cool nok Regyr ;)

Ofte kan man se på tjalden om den er god, ved at sætte en ligther på og se hvor meget det "bobler", jo mere, jo bedre. Ellers kan tjald tjekkes på om det har en stærk duft af hash, ofte et godt incitament. Der også forskel på om hashen er blød eller om det noget "Smudlre". Men noget smuldre tjald er faktisk rigtig rigtig godt, tro mig ;). Afhængigt om det er lys eller mørk tjald, så er min erfaring at mørk tjald giver en mere "kogeren" på og slasker en del mere, end lys tjald som giver en mere frisk basker, og minder til dels om baskeren man får fra skunky

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis det er en blød hash, kan man også nogle gange rykke det fra hinanden og holde det under et skarpt lys, så burde det være muligt at se krystallerne hvis det er kvalitet.

Dedikeret medlem

regyr skrev:
Det eneste der skræmmer mig er at i siger at det er en større/stor risiko for at jeg tager skader af at ryge nu. Bare fordi jeg er 14. Jeg har ikke lyst til at tage skade af noget som helst - men en enkelt joint ødelægger sgu nok ikke mit liv!!?

Folk siger det jo fordi der er en grund, du er ikke færdig udviklet, og hashen kan skabe problemer på længere sigt

Medlem

ja, men det er ikke sikkert.

Men du må afgøre med dig selv om du vil tage den risiko, jeg har selv sammen med flere andre røget fra jeg har været 13, dog i mindre omfang end nu :lol:

Jeg syntes selv jeg har været heldig men jeg har også "tjekket" op på mig selv engang imellem, og er hurtig til at mærke hvis jeg ændrer mig :peace:

Medlem

vil lige sige, at du måske bare ikke kan mærke pot, jeg kan ikke få nogen effekt ud af pot, men hash og skunk i den gode ende, det mærker jeg. startede selv som 14 årig, og på grund af det, fik jeg smag for det, og ville prøve vildere ting, som nu har gjort at jeg sidder som 18 årig på kontanthjælp, fordi jeg ikke kan passe ind i en skole, hvis jeg ikke ryger.. grundet social angst og paranoia. fik selv den der med, at jeg ikke skulle gøre det i den alder, og tro mig, begynder du nu, vil du om nogle år erfare at du skulle have lyttet til de folk der har advaret dig..

Junior medlem

Citat:
Lad dog vær med at gør det alene. Du har i en anden tråd sagt, at du er 14 / 15 (kan ikke huske)... er det fordi du synes det er sejt, og bare noget som skal overståes, så man kan sige man har?? Vent hellere og gør det sammen med nogle venner istedet.

Det var vist mig som lavede det indlæg, og altså ikke forfatteren af denne tråd.
Just sayin'

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]