Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Mecka skrev:
TheBo skrev:
I øvrigt kunne du jo overveje at købe færdigrullede joints på roskilde. Dem har jeg fine erfaringer med :-)

Jeg har haft bedre oplevelser med de pushere der går rundt i lejrene og sælger klumper - så er det lidt lettere at vurdere kvaliteten, og prisen kan faktisk være fin nok.

Jeg har bestemt ikke tænkt mig at købe færdigrullede joints; så ved jeg jo slet ikke hvad jeg får, og desuden er der rigtig tobak i.

Men hvordan ser man på en klump om det er god eller dårlig kvalitet?

Titel:
Medlem

Har lige lånt lidt fra Xp3rt's hash guide:

"Hvordan sikrer man sig så at ens hash er godt?

Det kan du ikke... Du kan prøve at lugte til det, men der er ikke nogen klare kriterier du kan bedømme din klump på. Men du kan følge de mest brugte lommetests.

1. Lugter det skarpt af hash? Eller kan du kun lige ane en snert af tjald? Normalt skal god hash dufte, men det varierer meget mellem sorter og metode til ekstraktion.

2. Hvordan reagerer det på ild?

-Bobler det når flammen kommer tæt på?
-Går der ild i det med det samme når flammen er tæt på?
-Bliver det ved med at brænde og afgive en hvid tyk røg?
-Bliver det blødt når det bliver varmet op? Og forbliver det blødt eller bliver det stenhårdt efter 2 sekunder?

Hash er harpiks, og er i ren form flydende som f.eks. akaciehonning.
Hvis din hash ikke bliver blød ved varme, ikke brænder men bare bliver sort, kan du være sikker på at det ikke er godt

Der er ikke nogle faste kriterier, da producenterne åbenbart kan få dårlig hash til at opføre sig som godt hash via. forskellige tilsætningstoffer. Nogen gange kan man sku godt blive snydt, selv efter mange års rygning
Selvom din hash bobler (som plastik) lugter af hash, er blødt (som ler) og brænder godt, behøver det ikke at være godt. Den eneste måde du finder ud af om dit hash er godt, er ved at prøve det :smile: "

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, så er Roskilde ovre, og jeg fik da også prøvet det; dog ikke med så stor virkning, som jeg regnede med.

Første gang jeg røg, var siddende i en stol. Jeg fik et par hiv, mest for at lære rusen at kende før jeg tog en joint til en koncert. Det var ret rart.

Til koncerten fik jeg bare ikke så meget ud af jointen, udover at jeg fik en ubønhørlig trang til at lægge/sætte mig ned. Min fornuft gjorde dog modstand, og jeg så da også koncerten stående ;).

Jeg må sige, jeg var lidt skuffet over effekten. Jeg havde forventet at blive døsig og mere sansende, men jeg blev bare ugidelig. Det var lidt irriterende.

Jeg tror, jeg prøver hash et par gange til før jeg lægger det på "prøvet"-hylden. Det kan godt være, jeg skulle have røget lidt mere og måske var min setting lidt forkert. Jeg forestiller mig en sækkestol og noget lækkert electrojazz :)

Ikke desto mindre, mange tak for hjælpen allesammen. Det var nogle gode, brugbare råd.[/url]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
chopstick skrev:
Jeg må sige, jeg var lidt skuffet over effekten. Jeg havde forventet at blive døsig og mere sansende, men jeg blev bare ugidelig. Det var lidt irriterende.

Hvad for en røg var det så du fik fat i?

At dømme ud fra din oplevelse har din røg ikke været helt i top, og du er bare blevet smadret og ugidelig, hvilket er nogle af symptonerne på dårlig røg.

Men held og lykke, du lyder som en fornuftig ung mand, håber du får bedre effekt næste gang. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nå, det er da altid noget. Næste gang jeg ryger, bliver det noget ordenlig 90'er fra staden. Så må vi se hvad det bliver til...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
chopstick skrev:
Nå, det er da altid noget. Næste gang jeg ryger, bliver det noget ordenlig 90'er fra staden. Så må vi se hvad det bliver til...

Lyder godt, rapporter gerne tilbage. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
chopstick skrev:

Ja mand, og så gør det i en sækkestol med noge elektrojazz til, en god ven og lidt god fråder, siger dig du får en nice aften... Aj pråmis! :lol: Fandt også selv ud af på roskilde at i hvertfald setting betyder meget formig når jeg ryger.... Gåturene helt ovre fra vest og over i K lejren ved indgang øst kan ikke anbefales at tage alene, selvom jeg dog gjorde det et par gange.... Men har nu heller aldrig haft problemer med at styre tankerne...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg var inde på Staden i dag for at købe lidt ind. Jeg købte mig nogle jointpapirer, filtre, 1g 100'er og skunk for 200 kroner.

Satte mig ned ved søen, sammen med en ven (der, skal det siges, har en del mere erfaring med hash end jeg). Vi røg en skunk-joint med noget af hans egen skunk. For første gang nogensinde havde jeg reelt lejlighed til at lægge mig ned i min rus. Det var dejligt.

Vi rullede en joint til med mit skunk. Lidt samme historie, egentlig. Det var fint. Dog, ingen musik denne gang, men jeg har jo stadig masser af skunk tilbage og mit gram hash, som jeg nok rører en guldkakao af en dag med en ven.

Røgallergien har endnu ikke generet mig videre; normalt får jeg rigtig ondt i hovedet, sådan virkelig ubehageligt ondt i hovedet. De to tidligere gange jeg har røget hash har vi grillet cigaretterne i forvejen før vi tømte dem for tobak, men det gjorde vi faktisk ikke i dag. Jeg kunne godt mærke hovedpinen, dog, men slet ikke så slemt som jeg havde regnet med. Altså må min "røg"allergi have noget med nikotinen at gøre (dette er et ræsonnement; jeg skal ikke kunne sige om andre faktorer spiller ind også).

Jeg rapporterer tilbage når jeg har prøvet noget mere af den skunk og min guldkakao.

Bis dann ;)

EDIT:
I øvrigt kunne det godt se ud til at der er noget rigtig god skunk på Staden for tiden. Det, jeg fik, var virkelig rødt og lækkert.

Senest rettet af chopstick 26 jul 2007 20:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ja rist for guds skyld cigaretterne, i hvertfald hvis du er ikke-ryger normalt. Man kan ske at få et nikotin chok hvor man netop kan få ondt i hovedet, feber, koldsved og opkast.... Har prøvet det med joints hvor cigaretterne ikke var ristet godt nok, man blir meget dårlig.... :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]