Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
men bong er et prmitivt stykke rygeinstrument som er bedst til at ryge noget der smager af helvede til. ex. dårlig pot.

Skunk på bong kan og det jeg ryger på bong smager godt, og ja faktisk bedre end standard hash, også effektmæssigt så den udtalelse skal du længere ud på landet med.

Du er åbenbart ikke nogen ordenlig skunk/pot/bong kender, Smurf, det kan tydes udfra dine udtalelser.

For at udtale sig om et emne, er det fordelagtigt, at vide hvad man taler om, tænk lige på det...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Tidligere holdmedlem

fuck jeg begge 2...f*cking blærerøve [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:

Det er nærmest en helt kunstart at lave joints.
<HR></BLOCKQUOTE>

hehe kager er da også en kunstart [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img](ihvertfald mine *lol*)

@generalt
synes også at det er max griner at bage. personligt har fucket en opskrift man bare skulle tilføre vand og olie op. det endte bl.a. med havregryn i fordi jeg forvekslede det med mel da jeg skulle skynde mig(jeg havde forinden helt for meget olie op og den var blevet for flydende. prøvede derfor at gøre den mere fast med mel)

det er dens slags ting jeg synes sætter prikken over i'et. selv det at bage dem er sjovt(mig som hjemmegående husmor *lol* [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]). hvis man ryger en pind eller lign. sidder der bare en ovre i hjørnet og fikser den indtil den er klar mens alle angegeret deltager når vi bager.

@sek
er bang ik = bong? og er det ikke normalt chillums der er lavet af læder? grunden til at jeg spørger er at jeg aldrig er stødt på andet i de headshops jeg har været inde i og nu er jeg altså blevet lidt forvirret.(no offence intended)

[ 30 Januar 2003: Besked ændret af: DN ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
En bang er en tjubang, og en dejlig læderbang er fandme også godt! Chillums kan godt være af læder. Det han så skriver er, at man fx kan tage en chillum eller et stort læderhoved fra en bang, og stoppe ned i en flaske som "bonghoved" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu ryger jeg ikke hverken bong eller bang, men forskellen er vel at der ikke er vand i en bang, og den til gengæld mangler bunden... den kaldes vist også "langpibe", ellers forveksler jeg den med noget andet.
En chillum er som regel lavet af hårdt træ, fedtsten eller allerbedst, granit. Har aldrig hørt om dem lavet af læder??

Synes lige jeg vil dele en af mine bedste oplevelser med ryger med jer andre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Sidder på kanalrundfart eller hvad fanden det nu hedder i kbh med en af mine venner og hans ven fra kbh. Vi sidder helt omme bag i båden, og pludselig begynder børnefamilien foran os at mixe en granitchillum med et lille stykke vådt klæde for. Mixet var totalt perfekt, og efter 5-6 gode sug med den rigtige "chillum-metode" lå mig og min kammie møgblæste i vores sæder mit i det lækre solskinsvejr [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvis jeg nogensinde får penge til det køber jeg sgu sådan en krabat...

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Joint er klart det bedste!

Som alle de andre rygere med lidt forstand herinde siger, så er der stil over det, man kan hygge med en, og det smager 1000 gange bedre end en eller anden lorte bong som smager af gammel opvaskevand! Desuden er en joint som sagt også meget mere praktisk, og jeg synes personligt at man bliver skæv på en bedre måde end med bong!

[ 30 Januar 2003: Besked ændret af: Junkie ]

Junior medlem

Geografisk sted: Ringkøbing
længe leve bong og bang.

vist jeg skulle ryge jonit hver gang jeg ryger sku skulle jeg jo af med en formue og det har jeg sku ikke råd til det er godt nok vist man har masser men ellers stinker det

Dedikeret medlem

Nu ryger jeg stort set ikke for tiden, har af en eller anden mystisk grund ikke lyst [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] , men ellers så er der 3 ting for mig, min joint, der er det dejlige og det nemme, min spand når jeg sidde rmed et par gode venner og virkelig vil være basket udover enhver fornufts grænse, og min lille glas rejse bang, til når jeg ikke kan sove, det kan transpoteres overalt, den er nem at skjule, nemere at gøre klar, end en joint og nem at holde ren!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Min passion er bong. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Jeg ryger aldrig på andet. Joints er noget, man ryger til nød. Eksempel: Hvis jeg skal i biografen, tager jeg IKKE joints med, som jeg ryger inden filmen. Jeg ryger bong hjemmefra. SÅ meget fortrækker jeg bongen. Når jeg siger nød, så mener jeg, når alt andet fejler. Bong virker bedre - det givet et lille sus, og man bliver skæv på en dejlig måde. Jeg kan lide alt ved bong-rygning. Jeg kan godt lide at sidde og rode med mikset og fylde et hoved. At spørge: "Er det et godt mix?" - Og at altid få det samme svar: "Årrrh, det er et hash-mix!" At ryge det. Eller at puste hovedet ud over mig selv, fordi jeg får grineren på, mens jeg ryger. Når bongen vælter. At puste bong-tåger i hovedet på sidemanden eller få pustet røg i hovedet. At lade bongen gå på tur (man sidder da ikke og sender en joint rundt, som alle tager et hvæs af, det er da for nederen). Jeg elsker især det allerførste hoved - man bliver så hamrende lam. Og godnat-hovederne er simpelthen det bedste! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

"Én gang bong, altid bong!" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Joints er dog gode nok til piger, for de kan jo ikke så gode lide at ryge på bong.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
. At lade bongen gå på tur (man sidder da ikke og sender en joint rundt, som alle tager et hvæs af, det er da for nederen).

det er sq da netop pointen med en joint hvis man er flere!!!!!!!!
Joints er sociale, ligesom smøger er sociale fordi de tvinger folk til at stå i kulden samme og fryse og snakke!!!!!!!!!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Potjoints er den fornemste måde et menneske kan indtage THC på! En anden kongemetode er...: Chilummen!!! (eller er det bare mig der er en baldret hippie?) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Ryger KUN potjoints, og intet andet.
Og der er sku da intet galt i at sende joints rundt [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Hvad er det for noget hash at lukke ud

bong er for og blive mest baske lam og spare penge.... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
jay´s er for dem der køre stilen.mere er der ikke og sige om det... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Øhhh ingen af delene. Jeg foretrækker klart en lækker egyptisk vandpibe stoppet med æbletobak og Northern Lights.... Rigtigt Nice [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Hehe Dr-D, nu er der jo bare det at nogen af os hverken har vandpibe, æbletobak, eller northern lights [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Forandring fryder, efter min mening. Ligesom at det ikke er sjovt at altid ryge den samme form for hash, så er det heller ikke sjovt at altid ryge på det samme. Men i de fleste tilfælde foretrækker jeg joint frem for bong...af flere grunde.

<UL TYPE=SQUARE><LI>Mine svage ikke-ryger lunger kan ikke holde til bong.
<LI>Joints er bare hyggeligere, både at lave og ryge.
<LI>Du kan have joints med dig overalt.
<LI>Joints smager bedre.
<LI>Bong er stener.
</UL>

Ja, der er 1000 andre grunde....hvorfor ryge bong når der er så meget andet sjovt at ryge på ?
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

/Jensus

Medlem

Jeg har to chillummer (lille og stor), et jointrør (hader pap i munden, og hader folk der babber på pap...så er jointen ødelagt) og jeg har en bong.
Med disse tre ting har jeg en ryger til en hver anledning.
Bongen er dejlig når man ikke skal foretage sig andet end at ryge, sidde et sted og få sig en ordentligt skævert. Den lille chillum er herlig at supplere op med.

Joints til fester, forfester og efterfester. Den er som før nævnt mest praktisk. Man bliver ikke så stoned, og man får den effekt man vil have. Den store chillum er herlig at supplere op med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
U said it DR-D!!! Jeg er efterhånden begyndt at ryge det skidt hver dag (æbletobak [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ). Velkommen tilbage Jensus!!! Jeg har sgu savnet dig herinde! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Medlem

Jeg tror sq alle har hver deres måde at indtage THC på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Der er vist ikke meget andet for end at finde ud af det man bedst kan lide..

Jeg foretrækker fx. klart en god hash/skunk joint (pot smager af bæææ [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] ) Man bliver så dejligt hyggeskæv af det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Til gengæld er det nu godt med en tju-bang eller bong hvis man skal være riiiiiigtig skæv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vh. BorgTu

Dedikeret medlem

MoS> Du har ikke engang noget at tilføje selv, andet end tro! det hører til i kirken. Bong kan være OK, hvis det bliver røget med stil; REN, god stor bong, og en solid mix som ikke er smadret til ukendlighed, men det er der desværrer mange som ikke gør noget ud af, og derfor er bong generelt vammelt, hvis man ikke sørger for hygiejnen og godt mix.

hvis man skal ryge, så skal udstyret bare være iorden, og det betyder at det er rent, solidt og tæt.

MoS> jeg ved hvad jeg taler om ... men ved du hvad du taler om, du har jo tydeligvis ikke karakter til at tilføje din egen beskrivelse af teorien. :[

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Jeg har sagt det før og jeg siger det igen!: Joint er den eneste rigtige måde!! Jeg kan godt finde på at ryge bong hvis jeg får stukket den i hånden, men hvis jeg selv kan bestemme bliver det altid jay! Der er sgu stil over det! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]