Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Så vidt jeg kan se, handler dette ikke om at anerkende andres holdninger, men om at der er én der benægter andres erfaringer, bare fordi han ikke selv kan nikke genkendende til det. Det er ikke et spørgsmål om at have en anden mening, men om at benægte faktum: At hash kan være hallucinogent.
Personligt oplever jeg altid at tings visuelle strukture fremstår tydeligere på hash, således at de forekommer at være mere ordnede, eller ligefrem ligne noget andet end det i virkeligheden er. Ligeledes bliver baggrundslyde, som f.eks vindens hvisken eller cpu-kølerens summen, til stemmer der siger ting og sager.
Første gang jeg drak guldkakao, var en meget stærk oplevelse (selvfølgeligt også fordi det var den første af slagsen).
Den eneste direkte hallucination jeg dog havde, var at jeg på et tidspukt (og det var endda da ting var begyndt at blive mere normale igen), ud gennem en havedør, der stod på klem, så en flok bøller med køller der havde omringet huset (jeg ved ikke hvordan jeg kunne se det, men jeg var overbevist, og jeg så det virkeligt). Men selvom jeg ikke havde vilde hallucinatiner, var alt ved virkeligheden aligevel forandret. Der var en tung mareridtsagtig stemning over alt. Alt så objektivt ud som det plejede, men det føltes fuldstændigt forandret, og min tidsfornemmelse var fuldstændig forsvundet.
Jeg var ret skræmt over at virkeligheden forsvandt og blev drømmeagtig.
Jeg var bange for aldrig at blive normal igen, og kikkede på et tidspunkt på uret. Jeg kunne se at det var mørkt udenfor, men jeg havde absolut ingen idé om, hvor lang tid jeg havde været skæv, og var bange for at der måske var gået over et døgn, på trods af at der reelt kun var gået et par timer.

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
OK! Nu er en del af mit spørgsmål i hvert fald besvaret - og jeg har læst om psykedeliske oplevelser i øst og vest på hash.. Anden del af mit originale spørgsmål gik så ud på, hvorvidt man kan skelne mellem illussioner og hallucinationer, rent kemisk i hjernen?

Insane in the membrane...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Rent kemisk?

Det er bare noget, man ved... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Altså, om det er en ægte hallucination, eller bare noget man bilder sig ind.

Sådan er det i hvert fald på hash.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
true...

mange af mine oplevelser når jeg har trippet på hash, har været den ene indbildelse efter den anden. Men på den anden side, så har der været utrolig mange og VIRKELIGE Closed Eye Visuals.

Jeg kan f.eks. pga lamheden ikke afgøre, om det er en indbildelse eller om det er en hallucination. Men jeg kan ofte - underligt nok - afgøre hvad der var en indbildelse og hvad der var en hallucination dagen efter. Der bruger jeg lige et kvarters tid på at sidde ned og tænke på hvad hulen der egentlig skete... det når man langt med, især hvis man er analyserende.

Jeg kan anbefale denne triprapport, som jeg synes er utrolig god. Det er godt nok svampe det handler om, men jeg tror sagtens man kan bruge samme metode til analyse:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=458

god læsning!

og husk: det er vigtigt at være kritisk dagen efter... ellers får man det hele til at være til hallucinationer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]