Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 16:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
BisMann skrev:
Puttes skrev:
Du kan med de rette hjælpemidler lave en bong af en sprut-flaske.

Hvordan dét?

Man kan lave en bong af kemi kolbe, 2 hullet prop rør og hovede.

anskaf dig et glas bor til en boremaskine... det er væsenligt mere sikker end en nødhammer...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
waggafnipsen skrev:
BisMann skrev:
Puttes skrev:
Du kan med de rette hjælpemidler lave en bong af en sprut-flaske.

Hvordan dét?

Man kan lave en bong af kemi kolbe, 2 hullet prop rør og hovede.

anskaf dig et glas bor til en boremaskine... det er væsenligt mere sikker end en nødhammer...

Hvad koster sådan et?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En bong behøver sgu ikke at være flot at se på. Det er da meget vigtigere, at den "ligger godt i lungerne", altså, at den er go´at ryge på!

En hurtig og herlig bong kan såmænd laves af ½ liters plastflaske til Sprudelwasser, 10 cm armeret haveslange og en lighter;
Hullet til vandslangen laves, ved at holde flasken over en rolig flamme, så flammen ikke rører plasten, men alligevel smelter hul, Ø=1cm, i flasken 5-7 cm over bunden.
Mens plasten er smeltet, penetreres(nice word!) haveslangen gennem hullet. Når plasten er hærdet, slutter flasken helt tæt omkring slangen, såfremt der ikke er smeltet for stort hul. Pust evt. røg ud af bongen.
Nu påsættes en tom stanniolrulle, eller 10-15 sammenrullede A4-ark over flaskens gevind og fæstnes evt. med lidt tape - Voila!
Grunden til forlængeren er, at røgen dermed afkøles og man bedre kan kapacitere røgen.
Personligt er jeg ikke det store fan af bong´s og da slet ikke for korte bong´s, som resulterer i, at det bliver alt for stærkt at suge - selv efter kun ½ hovede. Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...hvilket også betyder, at bongen SKAL være tæt!
Og husk merskums-, glas-, keramik- eller gipshovede. Glem alt om en 10´er top til Maxiens topstykke - det er usselt - selvom man suger på en ½ l. flaske :lol:

Homemade bongs, using my engineering degree...so please legalize weed for these reasons :P

Senest rettet af CannaChem 30 aug 2007 11:22, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
En bong behøver sgu ikke at være flot at se på. Det er da meget vigtigere, at den "ligger godt i lungerne", altså, at den er go´at ryge på!

Yesyes, men derfor kan man med lidt opfindsomhed stadig lave noget der er en smule mere guf for øjet, og selvfølgelig lidt sjovere at vise frem, end en lille gængs fængselsbong.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Trehalose skrev:
CannaChem skrev:

Yesyes, men derfor kan man med lidt opfindsomhed stadig lave noget der er en smule mere guf for øjet, og selvfølgelig lidt sjovere at vise frem, end en lille gængs fængselsbong.

Opfindsomhed er for folk med for meget fritid :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
CannaChem skrev:

En hurtig og herlig bong kan såmænd laves af ½ liters plastflaske til Sprudelwasser, 10 cm armeret haveslange og en lighter;
Hullet til vandslangen laves, ved at holde flasken over en rolig flamme, så flammen ikke rører plasten, men alligevel smelter hul, Ø=1cm, i flasken 5-7 cm over bunden.
Mens plasten er smeltet, penetreres(nice word!) haveslangen gennem hullet. Når plasten er hærdet, slutter flasken helt tæt omkring slangen, såfremt der ikke er smeltet for stort hul. Pust evt. røg ud af bongen.
Nu påsættes en tom stanniolrulle, eller 10-15 sammenrullede A4-ark over flaskens gevind og fæstnes evt. med lidt tape - Voila!
Grunden til forlængeren er, at røgen dermed afkøles og man bedre kan kapacitere røgen.
Personligt er jeg ikke det store fan af bong´s og da slet ikke for korte bong´s, som resulterer i, at det bliver alt for stærkt at suge - selv efter kun ½ hovede. Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...
Og husk merskums-, glas-, keramik- eller gipshovede. Glem alt om en 10´er top til Maxiens topstykke - det er usselt - selvom man suger på en ½ l. flaske :lol:

Homemade bongs, using my engineering degree...so please legalize weed for these reasons :P

Hehe præcis den måde jeg plejede at lave bongs på. Bare uden pappet for oven.
En ½L ligger bare så god i hånden, går ikke i stykker, og tager 2 min at lave en ny når den anden er blevet lidt snasket. Engangsbong

En variant er med glasrør fra glasbong med gummi for enden og merskumshovede. Den er imo endnu bedre, bare ikke ligeså holdbar

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg kan godt lide at fabrikere en lille ting mens jeg ryger/har røget. Gerne noget leb27 eller andet der sætter gang i hjernen i stedet for at sløve den

Trehalose om glasbor: Ikke særlig meget mellem 50 og 100 mener jeg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Trehalose skrev:
CannaChem skrev:

Kun døde fisk flyder med strømmen, og jeg har bestemt i sinde at kreere en opfindsom en af slagsen, då! :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Trehalose skrev:
CannaChem skrev:
Trehalose skrev:
CannaChem skrev:

Kun døde fisk flyder med strømmen, og jeg har bestemt i sinde at kreere en opfindsom en af slagsen, då! :D

I´m dead as a herring!
Men der er ingen grund til, at skulle optimere på en allerede optimeret løsning.
Det skulle da lige være det ydre face lift. Når jeg er i det kreative hjørne, kunne jeg måske nok finde på at smide et klistermærke på bongens "forside" fra Kræftens Bekæmpelse...bare som en lille reminder...men mere drastisk er jeg nu heller ikke! :lol:

Nå, sorry for off topic og Arto sprog :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Trehalose skrev:
CannaChem skrev:
Trehalose skrev:
CannaChem skrev:

I´m dead as a herring!
Men der er ingen grund til, at skulle optimere på en allerede optimeret løsning.
Det skulle da lige være det ydre face lift. Når jeg er i det kreative hjørne, kunne jeg måske nok finde på at smide et klistermærke på bongens "forside" fra Kræftens Bekæmpelse...bare som en lille reminder...men mere drastisk er jeg nu heller ikke! :lol:

Nå, sorry for off topic og Arto sprog :oops:

You are as dead as it gets!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
vi er alle bekndte med den helt almindelige og kedelige flaske bong (går jeg ud fra)

lav en ud af en 1,5L flasker med 2 have slanger (man skal har pænt store lunger) taler af erfaring....

Titel:
Medlem

Channachem skrev
Citat:
Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...hvilket også betyder, at bongen SKAL være tæt!

Kan du ikke smide et billedeksempel af hvordan en bong med "stempelstrøm" er opbygget eller forklare det lidt nærmere?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Mariannes skrev:
Channachem skrev
Citat:
Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...hvilket også betyder, at bongen SKAL være tæt!

Kan du ikke smide et billedeksempel af hvordan en bong med "stempelstrøm" er opbygget eller forklare det lidt nærmere?

Du kender sikkert til begrebet turbulens, som feks. hurtigtstrømmende vand i en vandhave.
Det modsatte af turbulens er en såkaldt stempelstrøm, f.eks. inde i en cylinder, hvor der er en skarp grænse mellem røg og røgfrit rum.
Ved stempelstrøm bliver røgen mere koncentreret end hvis den turbulerer, hvilket igen resulterer i mindre lungevolumen for at inhalere en stempelrøg, end den samme mængde turbuleret røg i et større rumfang.
En 1½ liters plastflaske er et skoleeksempel på at røgen turbulerer inde i flasken, og er derfor imo et hamrende dårligt instrument at ryge på, hvadenten det er en "turbobong", eller hvad nogle intelligenser kalder deres instrumenter...især hvis de er det mindste utætte!
En skitse af stempelstrøm. Fig. 1:
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://nsr.bioeng.washington.edu/Software/DEMO/SIMPIPE/web-1.gif&imgrefurl=http://nsr.bioeng.washington.edu/Software/DEMO/SIMPIPE/web.html&h=100&w=469&sz=2&hl=da&start=60&um=1&tbnid=3vpqPhsQ0Bl8zM:&tbnh=27&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dpiston%2Bflow%26start%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dda%26rls%3Dcom.microsoft:da:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLR%26sa%3DN

Titel:
Medlem

Stempelstrøm gør altså at man kan trække mere røg pr rumfang, right.

Kan man selv bygge det?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Mariannes skrev:
Stempelstrøm gør altså at man kan trække mere røg pr rumfang, right.

Kan man selv bygge det?

Ja, røgen bliver selvsagt mere koncentreret end hvis den diffunderer ud i turbulens.

Da "stempelstrømme", turbulente strømninger og laminare strømninger er begreber inden for den fluide mekanik, så er det lidt svært at bygge det.
Men hvis du laver en lufttæt bong, som jeg har beskrevet, kan du selv observere en stempelstrøm, hvis du ikke voldsuger, men suger med moderat flow!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg lavede min hjemmelavede af en halv cola flaske, en kuglepind, gummegrebet fra kuglepinden + først et hjemmelavet hoved ud af metal noget. Derefter et hoved fra staden :)

Titel:
Junior medlem

Den med kuglepennen er jeg ikke helt glad for. IMO så skal plastik og meget varm røg ikke gerne blandes. :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Var/er løbet tør for smøger og er langt ude på landet, men har en dejlig stor klump hash, som jo gerne skal ryges :) Hvad gør man så? Jo, tag et glas af passende størrelse* find noget staniol og "træk" det ned over mundingen på glasset så det passer stramt. Tag det af igen og put en smule smuldret hash ind i låget af sølvpapir. Put nu glasset tilbage i sølvpapirs hætten, glasset vendet nu på hovdet. Varm op med en lighter, på meget kort tid er glasset fyldt med hashrøg. Tag et sugerør og det stik igennem sølvpapiret og indtag det som en dejlig hashdrink.

*dvs. hvad man lige har ved hånden

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
CrackHead skrev:
Hej alle samme .
Jeg sidder og skal til at finde på noget nyt til en hjemmelavet bong, da jeg synes der er noget classic over at sidde og ryge på noget fedt man selv har lavet :P

- Nolge der muligvis kan sætte noge billeder ind af deres hjemmelavet bong, og så en insrtuktion til hvordan den er lavet ? (:

På forhånd tak ! :wink:

Har du prøvet på bambus træ eller kokusnød, jeg har en bekendt der har lavet dem og de virker ret godt.

Titel: sunfresh bong
Junior medlem

Geografisk sted: Midtsjælland
hey psyke hoveder, ved godt det en gammel tråd, men har endelig taget mig sammen til at oprette bruger så ville lige fortælle om en bong jeg har lavet på et tidspunkt.. jeg tog en sunfresh 2 liters juicedunk med håndtag, og på den modsatte side placerert jeg et kobber rør, ca 1 cm i diameter og 20 cm langt i ca 70 grader. på toppen af håndtaget lavede jeg et sliphul, der gir et ekstremt flow får håndtaget er hult, så trykket kommer fra bunden af håndtaget... i åbningen der hvor karpslen var placerede jeg et plastrør i ca 5 cm diameter... der kunne ca være en liter vand i den og den var vild, rigtig vild.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]