spiffeh skrev:
præcis, og samtidigt kommer jeg med påstanden, at hvis du ryger hver bong hver dag, eller bare ofte, er det ikke for at få det fedt, for du ved også godt selv - du får det ikke fedt af tjald hvis du gør det for ofte..
Det er nu ikke min erfaring. Overhovedet. Lad mig lige citere en artikel på UKCIA:
UKCIA skrev:
Most marijuana users regulate their use to achieve specific effects. The main technique for regulating the effects of marijuana is manipulating tolerance. Some people who like to get "stoned" on pot, which (unlike the initial side effects of other drugs) can be enjoyable. These people smoke only occasionally.
People who like to get "high" tend to smoke more often, and maintain modest tolerance to the depressant effects. But this is not an indefinite continuum. Just as joggers encounter limits, regular users of marijuana eventually confront the wall of receptor down-regulation. Smoking more pot doesn't increase the effects of the drug; it diminishes them.
(du kan læse resten af artiklen
HER )
Konklusionen er altså at man får en rar "high" af at ryge ofte - men der er ingen point i at ryge meget store mængder hver gang, for det får receptorerne til at nedregulere deres modtagelighed over for stoffet.
spiffeh skrev:
ud over det, jo det er spild af tjald, enhver der ryger for ofte spilder tjalden..
Som sagt, det lader ikke til at være tilfældet...
spiffeh skrev:
kan du huske de første gange du røg? du fik et TRIP ud af at ryge...
Faktisk oplevede jeg lige det modsatte, og det samme har jeg hørt fra mange af mine venner. Første gang blev jeg bare stoned og ugidelig. Det er først senere at den behagelige "skævert" har taget over, når jeg ryger.
Jeg synes dog du har en god point i at man ikke bør ryge alt for
meget, alt for ofte.
venligste hilsner Bjarke