Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
delix skrev:
ja kunne godt se ud som om den bong kunne trænge til at blive renset og man behøver ikke at bruge 1 gramtil en smøg der går alt for meget til spilde men fed bong mund stykket er fra en støvsuger ikk?
og godt intertiv .......god røg

af hva er fra en støvsuger ? ikk noget af min bong der er lavet af en støvsuger da :D

Sway skrev:
Men faktum er at keta-smølfens bong-mix og bong er helt i top :D

takker mange gange :joint:

Incase skrev:
De billeder fik mig til at ryge igår FU :lol:

Ha Ha... go' stil :lol:

Titel: Re: ...
Medlem

spiffeh skrev:
præcis, og samtidigt kommer jeg med påstanden, at hvis du ryger hver bong hver dag, eller bare ofte, er det ikke for at få det fedt, for du ved også godt selv - du får det ikke fedt af tjald hvis du gør det for ofte..

Det er nu ikke min erfaring. Overhovedet. Lad mig lige citere en artikel på UKCIA:
UKCIA skrev:
Most marijuana users regulate their use to achieve specific effects. The main technique for regulating the effects of marijuana is manipulating tolerance. Some people who like to get "stoned" on pot, which (unlike the initial side effects of other drugs) can be enjoyable. These people smoke only occasionally.

People who like to get "high" tend to smoke more often, and maintain modest tolerance to the depressant effects. But this is not an indefinite continuum. Just as joggers encounter limits, regular users of marijuana eventually confront the wall of receptor down-regulation. Smoking more pot doesn't increase the effects of the drug; it diminishes them.

(du kan læse resten af artiklen HER )
Konklusionen er altså at man får en rar "high" af at ryge ofte - men der er ingen point i at ryge meget store mængder hver gang, for det får receptorerne til at nedregulere deres modtagelighed over for stoffet.

spiffeh skrev:
ud over det, jo det er spild af tjald, enhver der ryger for ofte spilder tjalden..
Som sagt, det lader ikke til at være tilfældet...

spiffeh skrev:
kan du huske de første gange du røg? du fik et TRIP ud af at ryge...
Faktisk oplevede jeg lige det modsatte, og det samme har jeg hørt fra mange af mine venner. Første gang blev jeg bare stoned og ugidelig. Det er først senere at den behagelige "skævert" har taget over, når jeg ryger.

Jeg synes dog du har en god point i at man ikke bør ryge alt for meget, alt for ofte. :)

venligste hilsner Bjarke

Titel: Re: :joint:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
spiffeh skrev:
- ud over det, du bruger åbenbart en fast mixerbakke af sølvpapir, du kan købe "mixerbakker" (små sølvpapirsnogen der er lidt mere faste, de er også gode til lasagne) i netto, så har du 2 stk. den øverste rister du på, den nederste kan du sætte den ned i.. på den måde, behøves du ikke have en sølvpapirssjover du skal passe på med konstant, for ikke at sode det hele til...

Brug en spritbrænder det soder ikke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Det er fandme en klam bong den der, den minder lissom en om hvorfor man ikke ryger på sådan en mere, tak keta!

Enig

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

hehe.. Bare fordi den ikk er ren kan den sagtens være go' :-)

sys heller ikk en helt ny renset bong smager skide godt, den skal lige ryges til over 1 dags tid, så er den perfekt :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

keta-smølfen skrev:
hehe.. Bare fordi den ikk er ren kan den sagtens være go' :-)

sys heller ikk en helt ny renset bong smager skide godt, den skal lige ryges til over 1 dags tid, så er den perfekt :joint:

En glasbong :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg bruger 0,75 gram hash til en cigaret og tilføjer ikke mere hvis kvaliteten er dårlig - så ryger den i skraldespanden da jeg ikke rigtigt gider ryge det hvis jeg bare bliver sløv og får hovedpine.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg mixer tobak og hash under svag varme sætter hashen sig altid i bunden og er svær at få af, fordi den simpelthen klistre sig. Hvad gør jeg galt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Katten skrev:
Når jeg mixer tobak og hash under svag varme sætter hashen sig altid i bunden og er svær at få af, fordi den simpelthen klistre sig. Hvad gør jeg galt?

Bare rist smøgen i hånden og put hashen i og varm det i en microovn, hvis du har sådan en til rådighed. Somregel er det nok at tage gryden af og bruge eftervarmen fra gryden og bare ryste det rundt. Håber det var til at finde rundt i :)

Medlem
Brugeravatar

Katten skrev:

Nu skal jeg lige være sikker. Følger du guiden i denne tråd?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
GangsterMark skrev:
Katten skrev:

Nu skal jeg lige være sikker. Følger du guiden i denne tråd?

Ja det gør jeg. Rist nikotinen ud af smøgerne og nolder hashen ud og mix det. Varm det op til hashen kan mases ind i tobakken og så er der dejligt los mixos :joint: :peace:

Medlem

Det jeg gør, er at samle tobakken i en lille bunke, for derefter at smide hashen ned oveni, så den kun rører tobakken og ikke grydens bund. Når hashen så er blevet godt blød, så maser jeg det ned i tobakken, tager mixet op og moser det lidt ekstra sammen med hænderne/fingrene - det fungerer perfekt.

Dope Lord
Brugeravatar

Katten skrev:

Hva' er det for hash du bruger ? Hvis kvaliteten ikk' er helt så go' og det fx. er pulver hash, altså hash som bare bliver til pulver når det noldres ud. Kan hashen tit samle sig i bunden og være irriterende og få ud igen og mixe sammen. En anden ting kan være hvis du ikk' får lavet bunden i sølvpapirsbakken helt glat og plan. Så samler det sig også meget nemt i de små revner og klumper sammen. Når du laver ristebakken i sølpapir, så for at få en helt glat bund kan du med fordel bruge bunden af en dåse, flaske eller lignede og så folde sølvpapiret om bunden.

Håber det hjalp :wink:

Medlem
Brugeravatar

Tak tak, skal jeg prøve

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også mene man skal være påpasselig med ikke at varme hashen for meget op, især hvis den er god.

Medlem
Brugeravatar

Præcis mine ord , missekat, kittykat

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Når du laver ristebakken i sølpapir, så for at få en helt glat bund kan du med fordel bruge bunden af en dåse, flaske eller lignede og så folde sølvpapiret om bunden.

Eller bare dit eget knæ, hvis du er på lars tyndskids mark. Foretrækker dog selv leverpostejsbakker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Rigtig lækker guide Keta Smølf.
dog er det lidt fra hvordan jeg laver mix. Bruger 2 smøger til 1.4 g tjald (100krs og derefter).
Har også lige et spørgsmål? Hvor mange gange varmer du mixet op inden du mener det er færdigt?
Personligt gør jeg det selv, en 3 - 4 gange, alt efter flammens størelse.

-Go' Ryger

Dope Lord
Brugeravatar

Jeg går personligt aldrig under 1,8 g til 2 smøger. lige meget hvor go' ryger det er. Hvis det er under 100 kr's så bruger jeg op til 1 g. per smøg. Men jeg kan også godt lide når der er regeligt med hash. Og hvis det fx. er en go' hash til 150 kr/g. Så bruger jeg stadig 0,9 per smøg. Så bliver jeg bare det mere skæv per hoved :)

Men ved godt der er mange der syntes jeg overdriver med hashen :P

Jeg varmemixer altid kun 1 gang. Syntes det er rigeligt. Sys det bliver noget være crap når man varmemixer over flere gange. Bliver alt for tørt og pulvariseret syntes jeg. Har dog flere kammerater som også varmemixer 3-4 gange. Og hader deres mix som pesten :P

Et bongmix skal være dejligt "Fluffy" ikke pulver mix.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Når jeg laver bongmix, og varmer det op de der 3 gange, med 1.4 g god tjald.
Så bliver mine mix somt regl meget måsset, og har en meget kraftig kilderen i halsen.
Men du siger du at du aldrig ville bruge under 0.9 g tjald til 1 smøg uanset hvad det er ??
Har selv engang lavet et bongmix, med 120 nepal fra staden. 2 smøger - 1.4 gr Nepal.
Der ville jeg sige at der blev mixet alt for måsset og klistret, det kunne næsten ikke tænde, når man skulle fyre op i hoved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]